اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

«ترس از دست دادن فرصت» عامل اصلی افزایش قیمت بیت کوین است!

سرمایه‌گذاران سازمانی طی چند روز گذشته بالغ بر ۱ میلیارد دلار رمزارز بیت کوین خریداری کرده‌اند و از نظر تحلیلگران این روند حرکت به سمت بازار بیت کوین تنها از روی ترس بوده است، نه علاقه برای حضور در یک فضای مالی جدید

نکات برگزیده مطلب
  • طی چند ماه گذشته و همزمان با آغاز روند صعودی بازار بیت کوین شاهد حضور گسترده‌ی سرمایه‌گذاران سازمانی در فضای رمزارزها بودیم. حال تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که عامل اصلی حرکت سرمایه‌گذاران سازمانی و نهاد‌های بزرگ به سمت بازار رمزارز و خرید حجم بالایی BTC عمدتاً ترس از دست دادن فرصت‌ها(FOMO) بوده است. به عبارت سرمایه‌گذاران سازمانی از ترس اینکه دیگر فرصت‌های فعلی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، طی ماه‌های گذشته اقدام به خرید رمزارز بیت کوین کرده‌اند. گزارشات منتشر شده توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی کریپتوکوانت(CryptoQuant) حاکی از آن است که تنها طی چند روز گذشته بالغ بر ۱ میلیارد دلار رمزارز بیت کوین توسط سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ خریداری شده است.

سرمایه‌گذاران سازمانی می‌ترسند

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که حجم بالایی نقدینگی همزمان با افزایش قیمت بیت کوین در حال ورود به بازار این رمزارز محبوب است. طبق تحقیقات صورت گرفته در رابطه با این موضوع، این تغییرات نشان از فومو(FOMO یا ترس از دست دادن فرصت‌ها) در صنعت رمزارزها می‌دهد.

طبق داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم کریپتوکوانت(CryptoQuant)، روز یک‌شنبه حدود ۳۵ هزار واحد رمزارز BTC با ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار از صرافی متمرکز بر ارائه‌ی خدمات سازمانی کوین‌بیس پرو(Coinbase Pro) خارج شده است.

براساس صحبت‌های کی جونگ‌جو(Ki Young Ju) مدیرعامل شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی کریپتوکوانت، این خروج دارایی تنها یک روز پس از آن صورت گرفته که ۱۲ هزار واحد دیگر رمزارز BTC به دلیل فومو از حساب‌های این صرافی خارج شده است، یا به عبارتی توسط سرمایه‌گذاران سازمانی خریداری شده است.

ترس از دست دادن فرصت‌ها FOMO فومو سرمایه‌گذاری
پست توییتری کی یانگ‌جو

خروج گسترده‌ی دارایی‌های رمزارزی از صرافی کوین‌بیس پرو معمولاً به مقصد کیف‌پول‌های سرد کوین‌بیس صورت می‌گیرد، که مستقیماً با دارایی‌های موجود در کیف‌پول OTC این صرافی ادغام می‌شوند. موسسات و سازمان‌ها نیز معمولاً جهت جلوگیری از تاثیرگذاری ناگهانی بر قیمت‌ها، به شیوه‌ی OTC(Over The Counter) اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند.

روند صعودی بیت کوین یک عامل وسوسه کننده

از ماه اکتبر که قیمت بیت کوین حدود ۱۰ هزار دلار بود، یک روند صعودی چشم‌گیر شکل گرفت که اصلی‌ترین دلیل آن ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به بازار بیت کوین بود. این روند صعودی طی چهار هفته‌ی گذشته به شدت تشدید شده و توانسته از ۱۹ هزار دلار به مرز ۳۰ هزار دلار و بالاتر برود.

گرچه به گفته‌ی مدیرعامل شرکت کره‌ای کریپتوکوانت «سرمایه‌گذاران سازمانی از ترس تمام شدن فرصت‌ها اقدام به خرید رمزارز می‌کنند»، اما شواهدی وجود دارد که روند افزایش تقاضا از طرف سرمایه‌گذاران کلان باعث افزایش فشار عرضه در بازار شده و نهایتاً منجر به تداوم روند صعودی می‌شود.

ترس از دست دادن فرصت‌ها FOMO فومو سرمایه‌گذاری
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی سه ماه گذشته تا به امروز

به عنوان مثال، تنها طی دو روز ابتدایی سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۷ هزار واحد رمزارز BTC‌ از حساب‌های صرافی کوین‌بیس پرو خارج شده است، درحالیکه ماینرها تنها توانسته‌اند ۱۷۰۰ واحد BTC استخراج کنند. همین روند باعث شد که قیمت بیت کوین طی چند ساعت از ۲۹۸۰۰ دلار به ۳۳ هزار دلار رسیده و پس از مدت کوتاهی با اصلاح ارزش به حدود ۳۱۶۰۰ دلار تغییر یابد.

طبق داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین‌دسک دیتا(CoinDesk 20 data) رمزارز بیت کوین طی یک سال گذشته با افزایش قیمت ۳۰۰ درصدی مواجه شده است، درحالیکه این رقم برای سال ۲۰۲۱ و همین مدت زمان کوتاه ۱۰ درصد ثبت گردیده است.

نظر شما در رابطه با تحلیل‌های صورت گرفته در بازار رمزارز و اعلام شدن FOMO به عنوان عامل اصلی حرکت سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت فضای رمزارز چیست؟ آیا عوامل دیگری در این زمینه دخیل هستند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا