اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بررسی کاربردهای مختلف صنعت رمزارزها در دستور کار مجمع جهانی اقتصاد قرار گرفت

کارگروه رمزارزی این نهاد سیاست‌گذاری روز پنج‌شنبه یک گزارش طویل در رابطه با کاربرد دارایی‌های دیجیتال فراتر از «حدس و گمانه‌زنی» منتشر کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • کارگروه رمزارزی مجمع جهانی اقتصاد(WEF) روز پنج‌شنبه با انتشار یک گزارش ۳۹ صفحه‌ای به بررسی کاربردهای مختلف دارایی‌های دیجیتال فراتر از «حدس و گمانه‌زنی» پرداخته است. در این گزارش لیست طویلی از شرکت‌ها، نهاد‌ها و پروتکل‌های مختلف آمده است که هرکدام به نوعی می‌توانند به برجسته‌سازی و معرفی کاربردهای مختلف رمزارزها و شبکه‌های آن‌ها کمک کنند.

رویکرد مجمع جهانی اقتصاد

کارگروه حوزه‌ی رمزارز در مجمع جهانی اقتصاد(WEF) روز پنج‌شنبه اولین قدم در رابطه با کاربر دارایی‌های دیجیتال در امور مالی و فراتر از آن را برداشت و یک گزارش بررسی اولیه منتشر کرد.

در این گزارش ۳۸ صفحه‌ای، شورای آتی مجمع جهانی اقتصاد به بررسی کاربردهای مختلف دارایی‌های دیجیتال «فراتر از حدس و گمانه‌زنی» پرداخته است. در بخش پیش گفتار این گزارش که توسط افراد برجسته‌ای همچون خانم ملِتم دمیرورس(Meltem Demirors) استراتژیست ارشد پلت‌فرم کوین‌شیر(CoinShare) و کای شفیلد(Cuy Sheffield) رئیس بخش رمزارزی پلت‌فرم خدمات مالی ویزا(Visa) نوشته شده، اینگونه در رابطه با تحقیقات WEF توضیح داده شده است «شورای حوزه‌ی رمزارز در WEF این گزارش را در جهت برجسته‌سازی لیستی از شرکت‌ها، پروتکل ها و پروژه‌های فعال حوزه‌ی رمزارز ایجاد کرده است، لیستی که به برجسته‌سازی و معرفی کاربردهای مختلف رمزارزها و شبکه‌های آن‌ها کمک خواهد کرد».

در این گزارش نام ده‌ها پروژه‌ی رمزارز بیان شده است، درحالیکه در یک صفحه‌ی جداگانه اهداف هر پروژه به همراه استراتژی اجرایی‌سازی و معیارهای اصلی آن‌ها به طور خلاصه بیان گردید است. این پروژه توسط مجمع جهانی اقتصاد به چهار دسته‌ی جداگانه تقسیم شده‌اند: دارایی‌های رمزارزی لایه‌ی پایه، پروتکل‌های لایه‌ی دوم، محصولات و خدمات مالی و در آخر کاربرها و خدمات غیرمالی.

مجمع جهانی اقتصاد
گزارش مجمع جهانی اقتصاد

دسته‌بندی دارایی‌های دیجیتال از نظر WEF

همانطور که انتظار می‌رفت، بیت کوین، اتریوم و رمزارز ریپل به عنوان دارایی‌های لایه‌ی پایه(base layer assets) در کنار پروژه‌های دیگری همچون تزوس، سلو(CELO)، فایل کوین(FIL)، زی‌کش(ZEC) و آرویو(AR) لیست شده‌اند.

برخی از کاربردهای غیرمالی ذکر شده در این مقاله شامل تامین سرمایه‌ی رمزارزی یونیسف و برنامه‌ی تامین جهانی غذا می‌باشد.

کارگروه رمزارزی WEF از ۳۰ نماینده از صنایع مختلف تشکیل شده است، افرادی که غالباً دیدگاه یکسانی در رابطه با دارایی‌های دیجیتال ندارند. در این لیست نام افراد سرشناسی همچون برد گالینگهوس(Brad Garlinghouse)، جوزف لوبین(Joseph Lubin) و کاترین کولی(Catherine Coley) به چشم می‌خورد.

در وب‌سایت رسمی کارگروه رمزارزی مجمع جهانی اقتصاد گفته شده که «این کارگروه قصد دارد در جهت قانون‌گذاری بهتر، افزایش ظرفیت برای ابتکار، آگاه‌سازی هرچه بیشتر و معرفی سایر پروژه‌ها، در زمینه‌ی محصولات تکنیکال برای نهادهای نظارتی و سیاست‌گذاران کار کند».

به نظر می‌رسد که WEF تحقیقات خود در زمینه‌ی دارایی‌های دیجیتال و فناوری زیرساختی آن‌ها را اخیراً گسترش داده است. ماه گذشته، این مجمع گزارشی را منتشر کرد که در آن از فناوری بلاک‌چین به عنوان سنگ بنای مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی یاد کرده بود.

  نظر شما در رابطه با گزارش مجمع جهانی اقتصاد و دسته‌بندی پروژه‌های رمزارزی چیست؟ گسترش فعالیت این نهاد قانونی در زمینه‌ی دارایی‌های دیجیتال به چه معناست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا