اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

استیو وزنیاک ۴۴ سال پس از بنیانگذاری اپل، اولین توکن رمزارزی خود را منتشر کرد

استیو وزنیاک(Steve Wozniak) برای افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی، از طریق یک پروژه‌ی بلاکچینی نو‌آورانه توکن خود را با نام وزایکس(WOZX) منتشر کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه اهمیت فن‌آوری بلاکچین در بهبود فرآیند‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست. ردیابی کارآمد کالا در زنجیره‌ی تامین، مقابله با اجناس تقلبی و قاچاق، ایجاد سیستم پرداخت غیرمتمرکز و کارآمد و ... از جمله کاربردهای این فن‌آوری محسوب می‌شوند. استیو وزنیاک که اخیراً فن‌آوری بلاکچین و رمزارزها را به عنوان جدیدترین فن‌آوری در حال رشد کشف کرده است، در پروژه‌ی ایفورث صرفه‌جویی در مصرف انرژی را هدف قرار داده است.

استیو وزنیاک توکن خود را راه‌اندازی کرد

استیو وزنیاک(Steve Wozniak)؛ یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل(Apple) پروژه‌ی رمزارزی خود را در طول هفته‌ی گذشته راه‌اندازی کرده است. وزایکس(WOZX) توکن پلتفرم جدید ذخیره‌ی انرژی وزنیاک با نام ایِفورث(Efforce) محسوب می‌گردد.

توییت ایفورث
ایِفورث با افتخار اعلام می‌کند که در سوم دسامبر 2020 توکن وزایکس(WOZX) به فهرست مبادلات دو صرافی بزرگ رمزارزی افزوده شده است.

 بر اساس نقشه‌ی اولیه(وایت‌پیپر) این پروژه، ایفورث یک پلتفرم مبادلات ذخیره‌ی انرژی بر پایه‌ی فن آوری بلاکچین محسوب می‌گردد. این پروژه قصد دارد به کمک مشارکت علاقه‌مندان بهره‌وری مصرف انرژی را در ساختمان‌ها و یا فرآیند‌های صنعتی افزایش دهد و شرکت‌کنندگان توکن‌هایی را دریافت خواهند کرد که صرفه‌جویی انرژی را نشان می‌دهند.

به عبارت دیگر، توکن‌های وزایکس به افرادی اعطاء خواهد شد که در نو‌آوری‌های مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف انرژی مشارکت می‌کنند. هولدر‌های این توکن‌ها ممکن است در تصمیم‌گیری‌های پلتفرم ایفورت شرکت داده شوند.

مبادلات توکن‌های وزایکس

هم‌اکنون خرید و فروش توکن وزایکس تنها در صرافی اچ.بی.تی.سی(HBTC) امکان پذیر است و صرافی بیت‌تامب(Bithumb Global) نیز در طی یک هفته‌ی آتی بازار مبادلاتی این توکن را راه‌اندازی خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای خرید توکن‌های وزایکس باید در پلتفرم صرافی اچ.بی.تی.سی ثبت نام کنند. اما پس از ورود به حساب کاربری خود امکان خرید مستقیم این توکن وجود ندارد و بازار مبادلاتی وزایکس تنها در برابر رمزارز پایدار یو.اس.دی.تی(رمزارز پایدار شرکت تتر) راه‌اندازی شده است.

در نتیجه علاقه‌مندان به خرید این توکن باید ابتدا رمزارز پایدار یو.اس.دی.تی را خریداری و این دارایی را به صرافی اچ.بی.تی.سی منتقل کنند. در زمان نگارش مقاله هر توکن وزایکس در سطح 1.4 دلار مبادله می‌گردد.

وزنیاک پس از راه‌اندازی شرکت اپل، سابقه‌ی سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین و مشارکت در پروژه‌ی بلاکچینی چین‌ایکس‌چنج(ChainXchange) را نیز در کارنامه دارد.

کوینیت هیچ گونه توصیه‌ای را به خرید و فروش توکن‌ها ارائه نمی‌کند و کاربران باید پیش از فعالیت در این بازارها دانش کافی را در این زمینه به‌دست آورند. همچنین بسیاری از پلتفرم‌های مبادلات از ارائه‌ی خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند و کاربران پیش از ثبت نام باید قوانین و خط مشی هر صرافی را به دقت مطالعه کنند.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی پروژه‌ی رمزارزی توسط بنیان‌گذار شرکت اپل چیست؟ آیا وزایکس در صرفه‌جویی مصرف انرژی به‌طور موفق عمل خواهد کرد؟ آیا در آینده فن‌آوری بلاکچین ابعاد مختلفی از زندگی ما را متحول خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا