اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استراتژیست جی‌پی مورگان: خود را برای جهش دو برابری ارزش بازار رمزارزها آماده کنید

به گفته‌ی نیکولاس پانیگیرتزوگلو، احتمال ورود شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشتگی به صنعت رمزارز و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری آن‌ها در بازار شدیداً افزایش یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • نیکولاس پانیگیرتزوگلو(Nikolaos Panigirtzoglou) استراتژیست بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان اخیراً بسیار فعال شده و گزارشات مختلفی پیرامون وضعیت بازار رمزارزها و آینده‌ی آن منتشر می‌کند. طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط این استراتژیست برجسته، شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشتگی قابلیت ورود به بازار رمزارزها را دارند. به گفته‌ی وی، در صورتی که نهاد‌های و موسسات یاد شده در ایالات متحده، انگلستان و ژاپن تنها ۱ درصد از مجموع دارایی‌های خود را به بازار بیت کوین وارد کنند، ما شاهد جهش ۶۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌ی بازار رمزارز خواهیم بود.

گزارش جدید جی‌پی‌مورگان

یک استراتژیست بانک بزرگ جی‌پی مورگان(JPMorgan Chase) اخیراً اعلام نموده که احتمال سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی در سراسر جهان در بازار بیت کوین وجود دارد.

نیکولاس پانیگیرتزوگلو(Nikolaos Panigirtzoglou) استراتژیست بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان در تازه‌ترین گزارش خود اینگونه توضیح داده است «خرید متقابل و گسترده‌ی بیت کوین نشان دهنده‌ی یک نقطه عطف بزرگ در زمینه‌ی تصویب و پذیرش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی است. شما می‌توانید سطح تقاضای بالقوه‌ای که می‌تواند طی سال‌های آینده ظهور کند را ببینید، زیرا شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی از روند سرمایه‌گذاری بازار پیروی می‌کنند».

این درحالیست که یک شرکت بیمه شخص ثالث به نام ماساچوست لایف(Massachusetts Mutual Life) اخیراً معادل ۱۰۰ میلیون دلار رمزارز بیت کوین به عنوان سرمایه‌گذاری عمومی خریداری کرده است. هدف از این سرمایه‌گذاری بزرگ قرار گرفتن در معرض یک اقتصاد در حال رشد در دنیای دیجیتال است.

جی‌پی مورگان JP Morgan سرمایه‌گذاری سازمانی بازار بیت کوین BTC Bitcoin
سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها

به گفته‌ی پانیگیرتزوگلو این سرمایه‌گذاری می‌تواند یک نقطه‌ی عطف و پیش درآمد برای رویداد‌های آتی در صنعت رمزارزها باشد؛ اگر صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های بیمه در ایالات متحده، انگلیستان و ژاپن تنها ۱ درصد از مجموع دارایی‌های تحت مدیریت خود را به بازار رمزارز تخصیص دهند، چیزی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌ی سازمانی به بازار روانه خواهد شد.

در همین حال، طبق گزارشات کوین‌مارکت کپ، مجموع سرمایه‌ی در حال گردش صنعت رمزارز چیزی حدود ۳۵۶ میلیارد دلار است.

ورود سرمایه‌گذاران سازمانی آغاز شده است

این گزارشات بانک جی‌پی‌مورگان در حالی منتشر شده که اخیراً شاهد سرازیر شدن سرمایه‌ی سازمانی به بازار بیت کوین و خرید رمزارز توسط برخی از نام‌های بزرگ در جهان هستیم. به عنوان مثال، رائول پال(Raoul Pal) مدیرعامل شرکت تحقیقات کلان و مشاوره گلوبال ماکرو(Global Macro Investor) ادعا کرد که بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزهای شناخته شده توانایی جذب «تریلیون‌ها دلار سرمایه و نقدینگی» را از سمت بازار سنتی دارند.

یکی از مزایای قابل توجه‌ی سرمایه‌گذاران سازمانی قابلیت فروش و عملکرد شبیه به طلا در آن است. طبق گزارشاتی که هفته‌ی گذشته توسط جی‌پی مورگان منتشر شده است، به احتمال زیاد طی چند سال آینده بیت کوین خود را به عنوان بهترین روش سرمایه‌گذاری جهت دوری از تورم معرفی خواهد کرد و در این زمینه از طلا پیشی خواهد گرفت.

نظر شما در رابطه با احتمال سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشتگی در بازار بیت کوین چیست؟ آیا ورود سرمایه‌گذاران سازمانی باعث جهش سطح نقدینگی بازار رمزارز و عبور آن از ۱ تریلیون دلار خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا