اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شمارش معکوس برای بروزرسانی اتریوم کلاسیک آغاز شد

بروزرسانی تانوس(Thanos) حجم فایل دگ شبکه‌ی اتریوم کلاسیک را به نصف مقدار پیشین خود کاهش خواهد داد و در نتیجه فعالیت کارت‌های گرافیکی ۴ گیگابایتی در این شبکه برای مدت طولانی‌تری امکان‌پذیر خواهد بود

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک(Ethereum Classic) اجرای بروزرسانی جدیدی را برای شبکه‌ی این پروژه برنامه‌ریزی کرده‌اند. در حالی که برخی از ماینرهای شبکه‌ی اتریوم(ماینرهایی که از کارت‌های گرافیکی ۴ گیگابایتی استفاده می‌کنند) بزودی به دلیل افزایش حجم فایل دگ(DAG) قادر به ادامه‌ی فعالیت نخواهند بود، شبکه‌ی اتریوم کلاسیک با اجرای این بروزرسانی فرصت جدیدی را برای فعالیت این دسته از ماینرها فرآهم خواهد کرد. در همین زمان افزایش هش‌ریت شبکه مقاومت اتریوم کلاسیک در برابر مهاجمان را به همراه خواهد داشت.

اجرای بروزرسانی تانوس با هدف افزایش هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم کلاسیک

توسعه‌دهندگان با اجرای بروزرسانی تانوس(Thanos) اتریوم کلاسیک اطمینان حاصل خواهند کرد که کارت‌های گرافیکی 4 گیگابایتی نیز در طول چند سال آینده قادر به فعالیت در این شبکه خواهند بود. این بروزرسانی در بلاک شماره‌ی 11,700,000 اجرا خواهد شد که بر اساس محاسبات در بازه‌ی بیست و هشتم تا بیست و نهم نوامبر استخراج خواهد شد.

بروزرسانی تانوس اتریوم کلاسیک

این بروزرسانی پارامتر ایپوک(Epoch) الگوریتم ماینینگ اتهش(Ethash) اتریوم کلاسیک را تغییر خواهد داد. الگوریتم اتهش مجموعه‌ای از داده‌ها را در طول فرآیند ماینینگ مورد استفاده قرار می‌دهد که با عنوان دگ(DAG) شناخته می‌شود. نرخ رشد حجم داده‌های فایل دگ در الگوریتم اتهش تقریباً معادل با 1 گیگابایت در طول هر 18 ماه تعیین شده است و هم‌اکنون حجم فایل دگ شبکه‌ی اتریوم به 4 گیگابایت بسیار نزدیک شده است، در نتیجه، بزودی فعالیت بسیاری از کارت‌های گرافیکی و تجهیزات اسیک که از حافظه‌ی 4 گیگابایتی برخوردار هستند نیز متوقف خواهد شد. حجم فایل دگ اتریوم کلاسیک نیز هم‌اکنون به 4.04 گیگابایت رسیده است، در چنین شرایطی، این دسته از تجهیزات ماینینگ در این شبکه نیز قادر به فعالیت نیستند.

این مکانیسم یکی از مهم‌ترین اجزاء مقاومت الگوریتم اتهش با اسیک‌ها محسوب می‌شود. حافظه یکی از اجزاء گران قیمت اسیک‌ها را تشکیل می‌دهد و رشد ثابت حجم فایل دگ در نهایت موجب دلسردی تولید کنندگان این تجهیزات و همچنین سرمایه‌گذاری عظیم در این حوزه خواهد شد.

جذب بخشی از ماینرها با هدف افزایش هش‌ریت شبکه

هارد فورک تانوس(Thanos) با هدف کاهش حجم فایل دگ اتریوم کلاسیک به نصف مقدار قبلی خود اجرا خواهد شد و در نتیجه تجهیزات ماینینگ و کارتهای گرافیکی 4 گیگابایتی نیز قادر خواهند بود تا سه سال آینده در این شبکه فعالیت کنند.

در حقیقت، توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک قصد دارند با جذب ماینرهایی که به دلیل افزایش حجم فایل دگ(تا پیش از پایان سال جاری میلادی) از شبکه‌ی اتریوم خارج خواهند شد، هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم کلاسیک را افزایش دهند.

اجرای چند حمله‌ی موفق 51 درصد در شبکه‌ی اتریوم کلاسیک، تلاش جامعه‌ی توسعه‌دهندگان برای افزایش هش‌ریت شبکه و افزایش مقاومت در برابر این دسته از حملات شده است.

همچنین در پیشنهاد بحث برانگیز دیگری تغییر الگوریتم استخراج شبکه‌ی اتریوم کلاسیک پیشنهاد شده است اما بررسی و اجرای احتمالی این پیشنهاد زمان‌بر خواهد بود. در نتیجه، اجرای فورک تانوس یک راه حل کوتاه مدت برای جذب بخشی از ماینرهای شبکه‌ی اتریوم و امن ساختن شبکه‌ی اتریوم کلاسیک محسوب می‌شود.

داده‌های ارائه شده توسط وب‌سایت هایو.‌او‌.اس(Hive OS) نشان می‌دهد که 24 درصد از کاربران این پلتفرم از کارت‌های گرافیکی 4 گیگابایتی در فعالیت خود استفاده می‌کنند و تنها 2 درصد از کل تجهیزات ماینینگ بر روی شبکه‌ی اتریوم کلاسیک فعالیت دارند. بنابراین، مهاجرت بخش کوچکی از ماینرهای شبکه‌ی اتریوم به این شبکه، امنیت شبکه‌ی اتریوم کلاسیک را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

نظر شما نسبت به اجرای فورک تانوس در شبکه‌ی اتریوم کلاسیک چیست؟ آیا شبکه‌ی اتریوم کلاسیک به‌طور موفق ماینرهای شبکه‌ی اتریوم را جذب خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام جناب حاجی قربانی
    اخیرا در کیف پول ترون برای من تعدادی مونرو واریز شده ولی قابل ترید نیست چطوری میتونم انتقال بدم یا ترید کنم
    سپاسگزارم

    1. سلام دوست گرامی، اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار میدید؟ چه پیامی را موقع انتقال دریافت می‌کنید ؟

      1. سلام روز ادینه به شادی و سلامتی
        وقتی آدرس کیف پولی که از اوکی اکسچنج گرفتم رو کپی پیس میکنم
        پیغام // incorrect wallet address format // میده و چراغ send روشن نمیشه
        البته ارز مونرو در کیف ترون فاقد ارزش دلاری و ارزش ترونی است
        سپاسگزارم از راهنمایی تون

        1. سلام
          با توجه به اطلاعاتی که دادید
          مطمعن بشید ارزی که ارسال میشه روی همون شبکه باشه و آدرسش رو درست وارد میکنید (گاهی موقع کپی کردن یه کاراکتری اضافه یا کم کپی میشه)

  2. بله متشکر . ولی تا جایی که اطلاع دارم اتریم کلاسیک نسخه اصلی اتریوم می‌باشد و ارز اتریوم فعلی در اصل نسخه فورک اتریوم کلاسیک بوده و…. شاید برای هارد فورک‌هم چنین اتفاقی بیفتد ،البته این نظر من است چون خیلی از برنامه ریزی هاشون تقریبا تو یه مدت زمان مشابهی هستند

    1. ایجاد پروژه جدید معمولا در اثر اختلاف توسعه‌دهنده‌ها اتفاق میفته مثلا پروژه بیت کوین کش راببنید بارها به اختلاف خوردن و از هم جدا شدن فورک تانوس برای تغییری بوده (کاهش حجم فایل دگ) که توسط اکثریت شبکه پذیرفته شده و منجر به ایجاد زنجیره رقیب قدرتمندی نشده

  3. سلام . هارد فورک تانوس برای شبکه اتریوم همون ارز دیجیتال تانوس thanos است که اینکار را انجام میدهد یا چیز دیگه ای است ؟ ممنون میشم دوستان جواب بدهند چون خیلی وقت هست برام سوال شده

    1. سلام، خیر جدا هستند
      در حقیقت اسم این بروزرسانی تانوس بوده اما باعث نمیشه ارز دیگه‌ای در شبکه اتریوم کلاسیک ایجاد بشه

      1. بله متشکر . ولی تا جایی که اطلاع دارم اتریم کلاسیک نسخه اصلی اتریوم می‌باشد و ارز اتریوم فعلی در اصل نسخه فورک اتریوم کلاسیک بوده و…. شاید برای هارد فورک‌هم چنین اتفاقی بیفتد ،البته این نظر من است چون خیلی از برنامه ریزی هاشون تقریبا تو یه مدت زمان مشابهی هستند

دکمه بازگشت به بالا