اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مسترکارت مسیر موفقیت خود را بر اساس ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی ترسیم کرده است

رئیس شرکت پرداخت مستر‌کارت معتقد است که نو‌آوری‌های این شرکت در صنعت رمزارزی موفقیت مستر‌کارت را پس از رونمایی از پروژه‌های ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی در سراسر جهان تضمین می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • رمزارزها کارایی فن‌آوری بلاکچین در افزایش کارایی، سهولت و امنیت مبادلات مالی را برای همگان آشکار ساخته‌اند. به همین دلیل بانک‌های مرکزی سراسر جهان امروزه طرح انتشار ارز دیجیتالی خود را بررسی می‌کنند. در همان راستا، شرکت مستر کارت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی پرداخت استراتژی خود را بر اساس راه‌اندازی این دسته از ارزهای دیجیتالی ترسیم کرده است.

استراتژی مسترکارت بر اساس انتشار ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی پیاده‌سازی شده است

شرکت مسترکارت(Mastercard) استراتژی خود را بر اساس انتشار ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی پیاده‌سازی کرده است. میکائیل میباخ(Michael Miebach)؛ رئیس شرکت مستر کارت معتقد است که نو‌آوری‌های این شرکت در حوزه‌ی رمزارزها مستر‌کارت را از نظر پذیرش موج بعدی فن‌آوری در موقعیت برتر قرار می‌دهد.

مسترکارت

در حالی که بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای راه‌اندازی ارز دیجیتالی خود آماده می‌شوند. شرکت‌های شناخته شده در حوزه‌ی پرداخت نیز در جستجوی بهره‌گیری از فرصت‌های ایجاد شده هستند. میکائیل میباخ(Michael Miebach)؛ رئیس شرکت مستر‌کارت اظهار داشت که نوآوری‌های شرکت مستر کارت که بر پایه‌ی فن‌آوری بلاکچین ارائه شده‌اند، در زمان راه‌اندازی ارز‌های دیجیتالی بانک‌های مرکزی سراسر جهان مورد توجه قرار خواهند گرفت(به موفقیت دست خواهند یافت).

رئیس شرکت مستر‌کارت با اشاره به مالکیت معنوی مسترکارت بر نو‌آوری‌های ثبت شده توسط این شرکت اظهار داشت که این شرکت «پس از راه‌اندازی پروژه‌های ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی جهان در موقعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.» وی افزود:

پل ارتباطی به شبکه‌ی پذیرش ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین ما نو‌آوری‌های مختلفی را در اختیار داریم که این تراکنش‌ها را به شبکه‌ی پرداخت ما متصل می‌کند و امکان استفاده از این ارزها را فراهم می‌سازد. در نتیجه ما با این روش می‌توانیم ارزش آفرینی کنیم و ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی نیز زمینه‌ی سود‌آوری شرکت را فرآهم کنند. Michael Miebach

بررسی تحولات اخیر صنعت رمزارزها نشان می‌دهد که شرکت مستر‌کارت به‌طور هوشمندانه در حال تثبیت جایگاه خود در این حوزه است. مستر‌کارت هم‌اکنون یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی پرداخت‌های مبتنی بر پول نقدی دیجیتالی محسوب می‌شود. با این وجود، مستر‌کارت به شدت با تعدادی از شرکت‌های چینی رقیب در حال رقابت است.

پلتفرم آزمایش ارز دیجیتالی بانک مرکزی

 شرکت مستر‌کارت به تازگی فعالیت گسترده‌ای را در حوزه‌ی ارز دیجیتالی بانک مرکزی(CBDC) آغاز کرده است. هم‌اکنون نزدیک به 70 درصد از بانک‌های مرکزی سراسر جهان در حال بررسی راه‌اندازی پروژه‌ی ارز دیجیتالی بانک مرکزی هستند. حتی مواسسات جهانی همانند صندوق بین‌المللی پول(IMF)، بانک تسویه‌ی جهانی(BIS)، بانک‌های تجاری و … در حال بررسی به‌کارگیری فن‌آوری بلاکچین به منظور تسهیل مبادلات خود هستند.

بر اساس گزارش کوینیت، مستر‌کارت در ماه سپتامبر پلتفرم جدید بلاکچینی خود را برای آزمایش ارز دیجیتالی بانک مرکزی معرفی کرده است. این پلتفرم امکان شبیه‌سازی روش‌های مختلف استفاده از ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی و همچنین استفاده‌ی محدود از این محصولات را فرآهم می‌کند.  بعلاوه امکان شبیه‌سازی اعمال استراتژی‌های مختلف را در این بازار فرآهم می‌کند.

راج دامودهاران(Raj Dhamodharan) معاون اجرایی شرکت مستر کارت اظهار داشت:

بانک‌های مرکزی هم‌اکنون با شتاب بیشتری طرح انتشار ارز دیجیتالی خود را برای اهداف مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند. مسترکارت نو‌آوری‌های متعددی را در رابطه با ارز دیجیتالی بانک مرکزی(CBDCs) ارائه می‌کند. در حالی که بانک‌های مرکزی در حال ترسیم مسیر حرکت خود در آینده‌ هستند، پلتفرم جدید مستر‌کارت از بانک‌های مرکزی پشتیبانی می‌کند. Raj Dhamodharan

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت پی‌پل(PayPal) نیز تاثیر فن‌آوری بلاکچین در تحولات مالی را درک کرده است. این شرکت اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی امکان خرید، فروش و مبادلات رمزارز را در پلتفرم خود فرآهم خواهد کرد.

نظر شما نسبت به پیاده‌سازی استراتژی شرکت پرداخت مستر‌کارت بر اساس انتشار ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی چیست؟ آیا سیستم‌های مبتنیبر فن‌آوری بلاکچین و ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی جایگزین ساختار کنونی مبتنی بر پول نقد دیجیتالی خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا