اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

سناریوی حذف واسطه‌ها از پردازش ارز دیجیتالی یورو به نظر‌سنجی گذاشته شد

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا برای دریافت نظر شهروندان اروپایی در رابطه با خواسته‌های آن‌ها از ارز دیجیتالی یورو، یک نظر‌سنجی در این رابطه برگزار کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه بانک‌های مرکزی سراسر جهان در حال توسعه‌ی ارز دیجیتالی خود هستند و یا نسخه‌ی آزمایشی از این فن‌آوری را مورد آزمایش قرار می‌دهند. با این وجود رمزارزهای بانکی از ویژگی‌های آزادی، حذف واسطه‌ها، برابری و ارائه‌ی مالکیت دارایی‌ها به دست خود مردم برخوردار نیستند. با این وجود انتظار می‌رود که سازمان‌های دولتی در طول زمان مجبور به پذیرش حقوق مردم در زمان انجام فعالیت‌های پولی شوند. در همین راستا بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در نظر‌سنجی اخیر خود سناریوی حذف واسطه‌ها از ارز دیجیتالی یورو را مطرح کرده است.

نظرسنجی بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در رابطه با ارز دیجیتالی یورو

کریستین لاگارد(Christine Lagarde)؛ رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در روز اول نوامبر موضوع انتشار ارز دیجیتالی یورو را در معرض نظر‌سنجی عمومی قرار داد. موضوع انتشار ارز دیجیتالی یورو به صورت مستقیم و بدون دخالت واسطه‌ها یکی از سوالات مطرح شده در این نظر‌سنجی را تشکیل می‌دهد.

وی در حساب کاربری توییتر خود پس از انتشار لینک نظر‌سنجی اظهار داشت:

در حالی که روش خرج کردن، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری شهروندان ساکن در اتحادیه‌ی اروپا به صورت دیجیتالی در حال تغییر است، در صورت لزوم ما باید برای انتشار ارز دیجیتالی یورو آماده شویم. من نیز مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما در این رابطه هستم. Christine Lagarde

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا
یک سال از زمان شروع فعالیت من به عنوان رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا سپری شده است. در سال جاری اتحادیه‌ی اروپا و سراسر جهان با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند اما با هم به نقطه‌ی عطف مهمی رسیده‌ایم که به‌نظر من ارزش بررسی را دارد.

لاگارد که در گذشته مدیریت صندوق بین‌المللی پول را بر عهده داشته است در فایل ویدئویی هدف از برگزاری این نظرسنجی را تشریح کرد: «این نظرسنجی ترجیح مصرف‌کنندگان و مردم ساکن در اتحادیه‌ی اروپا را در استفاده از ارز دیجیتالی یورو به‌طور واقعی نشان می‌دهد. ارز دیجیتالی یورو همانند سکه‌ها و یا اسکناس یورو به‌طور قابل اعتماد در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.» وی اظهار داشت که:

ما هنوز در مرحله‌ی بازبینی و بررسی ملاحظات قرار داریم. Christine Lagarde

این نظر‌سنجی از پاسخ‌دهندگان می‌خواهد که ترجیح خود را برای استفاده از ارز دیجیتالی یورو اعلام کنند. شرکت‌کنندگان با سوالاتی همانند: «سرویس‌های مطلوب، چگونگی عملکرد، کاربرد‌ها و ملاحظات لازم در زمان توسعه‌ی ارز دیجیتالی یورو مواجه می‌شوند.»

حذف واسطه‌ها از ارز دیجیتالی یورو

این نظر‌سنجی رویکرد‌های مختلف برای ایجاد ارز دیجیتالی یورو بر مبنای به‌کارگیری واسطه‌ها و یا حذف آن‌ها را نیز مورد پرسش قرار می‌دهد.

بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در نخستین سناریو، ارز دیجیتالی یورو را طوری توصیف می‌کند که در آن پردازش هر تراکنش‌ بدون نیاز به بانک مرکزی و یا واسطه‌های مالی قابل انجام است.

در دومین پیشنهاد واسطه‌ها تراکنش‌ها را ثبت خواهند کرد. بنابراین رویکرد نخست بخشی از ویژگی رمزارزهای غیرمتمرکز را به شهروندان ساکن در این اتحادیه پیشنهاد می‌کند. در حقیقت بیت کوین برای پایان دادن به سلطه‌ی واسطه‌ها در تراکنش‌های مالی ساخته شده است.

نظر شما نسبت به نظر‌سنجی بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا برای انتشار ارز دیجیتالی یورو چیست؟ آیا بانک‌های مرکزی پس از انتشار ارز دیجیتالی خود بانک‌های و موسسات مالی واسط را کنار خواهند گذاشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا