اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

اتریوم به لیست ۲۰۰ دارایی برتر جهان وارد شد

طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت اتریوم و عبور سرمایه‌ی در حال گردش این شبکه از مرز ۵۰/۷ میلیارد دلار بوده‌ایم

نکات برگزیده مطلب
  • بازار رمزارزها طی چند روز گذشته روند صعودی به خود گرفته و رمزارزهای برتر بازار به ویژه بیت کوین و اتریوم با افزایش ارزش چشم‌گیر مواجه شده‌اند. حال طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های اقتصادی است‌دش(AssetDash) این روند افزایش باعث شده شبکه‌ی اتریوم از لحاظ مجموع سرمایه‌ی در حال گردش به لیست ۲۰۰ دارایی برتر جهان وارد شود. اتریوم در حال حاضر با پشت سر گذاشتن نام‌های بزرگی همچون شرکت خودروسازی فولکس واگن و پلت‌فرم پخش موسیقی اسپاتیفای، توانسته به رتبه‌ی ۱۹۴ام این لیست قرار بگیرد.

رشد چشم‌گیر اتریوم

طبق نموداری که اخیراً توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های اقتصادی است‌دش(AssetDash) منتشر شده است، رمزارز اتریوم از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش(Market Cap) به لیست ۲۰۰ دارایی برتر جهان وارد شده است.

آقای چالز استوری(Charles Storry) یکی از بنیانگذاران شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی پوتوردائو، در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام نموده که «پس از تغییرات اخیر بازار نرم‌افزارهای مالی غیرمتمرکز(DeFi)، رمزارز بیت کوین هم روند افزایش قیمت خود را آغاز کرد. با توجه به همبستگی بیت کوین و اتریوم، این رمزارز نیز یک موقعیت صعودی به خود گرفت و دچار افزایش قیمت شد. این تازه نقطه‌ی شروع روند افزایش ارزش بازار است».

روند افزایش قیمت رمزارز اتریوم باعث شد تا سرمایه‌ی در حال گردش این شبکه‌ی رمزارزی محبوب نیز رشد کرده و در لیست برترین دارایی‌های جهان چند پله بالاتر برود. حال این دارایی رمزارز از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش به رتبه‌ی ۱۹۴ام رسیده است.

سرمایه‌ی در حال گردش اتریوم

در حال حاضر سرمایه‌ی در حال گردش شبکه‌ی اتریوم چیزی حدود ۵۱/۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. اتریوم برای اینکه بتواند به لیست ۲۰۰ دارایی برتر جهان وارد شود، مجبور بود تا از سد شرکت نوثروپ گروممن(Aerospace and defense company شرکت فعال در زمینه‌ی هوافضا و صنایع دفاعی) که حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش دارد، عبور کند. این شرکت شرکت آمریکایی در حال حاضر به طراحی و توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته در صنایع مختلف از جمله هوافضا و سیستم‌های امنیت سایبری مشغول است.

در زمان نگارش این مقاله شبکه‌ی اتریوم همچنین توانسته شرکت خودروسازی فولکس واگن(Volkswagen که در رتبه‌ی ۲۰۰ این لیست جای گرفته است) و پلت‌فرم پخش موسیقی اسپاتیفای(Spotify) را هم پشت سر بگذارد. این شرکت خودروسازی شناخته شده در حال حاضر چیزی حدود ۵۰/۴ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش در اختیار دارد، درحالیکه مجموع ارزش برند اسپاتیفای(رتبه‌ی ۱۹۸) هم اکنون بالغ بر ۵۰/۸ میلیارد دلار می‌باشد.

طبق آمار منتشر شده در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، در حال حاضر هر واحد رمزارز اتریوم با قیمت ۴۴۲ دلار مبادله می‌شود. طی یک هفته‌ی گذشته رمزارز اتریوم با افزایش ۱۸ درصدی ارزش مواجه شده است.

بیت کوین و سایر رمزارزها

شایان ذکر است که بیت کوین به عنوان برترین رمزارز موجود در بازار هم اکنون جایگان ۲۱ام در میان ۲۰۰ دارایی برتر جهان از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش را به خود اختصاص داد است. مجموع سرمایه‌ی در حال گردش شبکه‌ی بیت کوین در حال حاضر چیزی حدود ۲۸۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

پس از اتریوم، دو رمزارز برتر بازار از لحاظ سرمایه‌ی در حال گردش رمزارز پایدار تتر(USDT که با دلار آمریکا همبستگی دارد) و رمزارز ریپل(XRP) می‌باشد. طبق اعلام پلت‌فرم است‌دش، این دو دارایی رمزارز به ترتیب در جایگاه ۵۴۰ و جایگاه ۷۲۴ام قرار دارند.

با نزدیک شدن به رویداد آغاز فعالیت شبکه‌ی اتریوم۲، این شبکه‌ی رمزارز توانسته سروصدای زیادی در جامعه‌ی رمزارزی ایجاد کرده و توجه‌ی کاربران و سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کند. این بروزرسانی بزرگ قرار است مسائل و مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری و امنیت را حل کرده و باعث شود که شبکه‌ی اتریوم الگوریتم اثبات کار(PoW) را برای همیشه به کنار بگذارد.

نظر شما در رابطه با روند افزایش ارزش شبکه‌ی اتریوم پیش از آغار کار اتریوم۲ چیست؟ آیا با نزدیک شدن به رویداد آغاز کار شبکه‌ی اتریوم۲ و ورود سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از مزایای فرآیند استکینگ، می‌توانیم شاهد بهبود رتبه‌ی اتریوم در این لیست باشیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا