اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روی بلاکچین ثبت شد

آسوشیتد پرس(Associated Press)؛ بزرگترین خبرگزاری آمریکا نتیجه‌ی اولیه‌ی رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری در این کشور را به‌طور کامل بر روی شبکه‌ی بلاکچین ثبت کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • سرانجام پس از سپری شدن دوره‌ی انتظار برای شهروندان آمریکایی، نتیجه‌ی اولیه‌ی شمارش آراء پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد. با این وجود، پیروزی در انتخابات تنها دستاورد رئیس جمهوری بعدی آمریکا محسوب نمی‌شود و جو بایدن به عنوان نخستین رئیس جمهور آمریکا شناخته می‌شود که پیروزی وی در شبکه‌ی بلاکچین ثبت شده است.

ثبت پیروزی جو بایدن در شبکه‌ی بلاکچین

آسوشیتد پرس(Associated Press) قدیمی‌ترین خبرگزاری ایالات متحده‌ی آمریکا رویداد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا را در شبکه‌ی بلاکچین ثبت کرده است. ثبت نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نتیجه‌ی همکاری این خبرگزاری با شرکت بلاکچینی اوری‌پدیا(Everipedia) حاصل شده است. اوری‌پدیا در ماه اکتبر یک دانشنامه‌ی لغت غیرمتمرکز را راه‌اندازی کرده است.

انتشار نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌طور غیرقابل تغییر بر روی شبکه‌ی بلاکچین هدف اصلی اقدام اخیر خبرگزاری آسوشیتد پرس را تشکیل می‌دهد. شرکت اوری‌پدیا اعلام کرد: «در این دوره‌ی زمانی که انتشار اطلاعات نادرست در مقیاس گسترده را شاهد هستیم، نیاز بیشتری به اطلاعات قابل تایید احساس می‌شود.»

اوری‌پدیا
آسوشیتد پرس با استفاده از نرم‌افزار اوراکل(OraQle) اوری‌پدیا برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. جو بایدن نخستین رئیس جمهوری است که پیروزی وی بر روی شبکه‌ی بلاکچین ایاس(EOS) و اتریوم(Ethereum) ثبت شده است.

آسوشیتد پرس در پی پیروزی بایدن در ایالت پنسیلوانیا، پیروزی وی را اعلام کرد. اوری‌پدیا این خبر را توسط نرم‌افزار اوراکل ثبت کرده است که بر روی چین‌لینک(Chainlink) اجرا می‌گردد.

با این وجود و بر اساس گزارش کوینیت، تحلیلگران پیروزی بایدن را به سود آمریکا و به ضرر بازارهای مالی ارزیابی کرده‌اند.

منابع خبری به انتخابات آمریکا مشروعیت نمی‌بخشند

دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده‌ی آمریکا نتیجه‌ی انتخابات را به چالش کشیده و معتقد است که جو بایدن در نتیجه‌ی تقلب به پیروزی رسیده است. اگرچه انتشار اطلاعات جعلی در شبکه‌ی بلاکچین بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن است، طرفداران دونالد ترامپ ممکن است از پذیرش پیروزی بایدن امتناع کنند.

اما دانشنامه‌ی اوری‌پدیا بدون در نظر گرفتن نظریه‌های مختلف و درخواست بازشماری آراء گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس را به عنوان مرجع ثبت کرده است.

سم کاظمیان(Sam Kazemian)؛ مدیر اوری‌پدیا اظهار داشت: «خبرگزاری آسوشیتد پرس از زمان پیروزی زکری تیلور(Zackary Taylor)در سال 1848 به عنوان مرجع اصلی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظر گرفته می‌شود. این خبرگزاری از این زمان تاکنون گزارش نتایج انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد و اغلب مردم از این موضوع اطلاع ندارند. آسوشیتد پرس سازمان غیرانتفاعی و بی‌طرف است که برخلاف تصور احزاب راست بخشی از رسانه‌های جریان اصلی محسوب نمی‌شود.»

وی افزود که محصول اوراکل مشروعیت سیاسی فرآیند رای‌گیری را تفسیر نمی‌کند. وی افزود: «مردم به اشتباه فکر می‌کنند که ثبت نتایج انتخابات در شبکه‌ی بلاکچین به این نتایج مشروعیت بیشتری می‌بخشد. اما این دیدگاه لزوماً درست نیست یعنی:

مشروعیت از سیستم حاصل می‌شود و منابع خبری به نتایج انتخابات مشروعیت نمی‌دهند. Sam Kazemian

نظر شما نسبت به ثبت نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین مرتبه در شبکه‌ی بلاکچین چیست؟ آیا استفاده از فن‌آوری بلاکچین برای اعلام نتیجه‌ی انتخابات روش کار‌آمدی برای مقابله با انتشار اخبار جعلی محسوب می‌شود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا