اخبار داخلیاخبار و مقالات

قانون‌گذاری در مقابل ماینر‌ها از رویکرد یکپارچه‌ای برخوردار نیست

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از وجود آراء مختلف در مواجه با ماینر‌ها خبر داده و خواستار تصویب آیین نامه‌ی اجرایی این حوزه شده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که بیش از یکسال از زمان تصویب مصوبات مربوط به صنعت استخراج رمزارز سپری شده است، بسیاری از ماینر‌ها همچنان دچار سردرگمی هستند. دادستان استان قزوین اخیراً از نظرات مختلف در زمان برخورد با ماینر‌ها خبر داده است. وی همچنین خواستار تصویب آیین نامه‌ی اجرایی صنعت استخراج رمزارز شده است.

تسریع در تصویب آیین‌نامه‌ی اجرایی استخراج رمزارزها

محمد قاسمی؛ دادستان استان قزوین در نشست کمیته‌ی نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز اظهار داشت که برای برخورد با ماینر‌هایی که در حوزه‌ی استخراج رمزارز فعالیت دارند، با نظرات مختلفی مواجه هستیم. وی به همین دلیل خواستار سرعت بخشیدن به تصویب آیین نامه‌ی اجرایی این حوزه شده است.

دادستان استان قزوین
دادستان استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت که قاچاقچیان کالا و ارز معمولاً به‌طور هماهنگ و منسجم فعالیت می‌کنند و اعضاء این کمیته باید با استفاده از مجموع ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی خود با آن‌ها مقابله کنند.

وی یکی از مشکلات جدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز را عدم دسترسی به متهمان و توقیف اموال آن‌ها در مرحله‌ی اجرای احکام توصیف کرد. دادستان قزوین به همین دلیل خواستار عملکرد دقیق‌تر دستگاه‌های مرتبط در مراحل ابتدایی تشکیل پرونده شده است. در همین راستا اظهار داشت که در نشست‌های قضایی و آموزشی از متهمان تامین مناسب اخذ خواهد شد تا متهمان و یا اموال آن‌ها به راحتی در دسترس سیستم قضایی قرار بگیرد.

پیشگیری از وقوع جرم

وی با تاکید بر اصل پیشگیری از وقوع جرم در زمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت که ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان در این زمینه راه‌گشا است. در نتیجه خواستار ایجاد شرایطی شده است که هزینه‌ی ارتکاب جرم برای قاچاقچیان افزایش دهد.

وی همچنین از تجمیع اموال قاچاق در انبار نمایندگی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان قزوین خبر داده و خواستار تعیین تکلیف این اموال شده است. دادستان استان قزوین اظهار داشت که اداره کل تعزیرات حکومتی استان باید با سرعت بیشتری پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا را بررسی کند. قاسمی همچنین خواستار تعیین تکلیف اموال قاچاق در اولویت شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رفع مشکل ماینر‌ها در هفته‌ی جاری خبر داده است.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر دادستان استان قزوین در رابطه با صنعت استخراج رمزارز چیست؟ آیا مشکل ارزیابی تجهیزات ماینینگ به عنوان یک کالای قاچاق در نهایت رفع خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا