اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت کوین‌های یکی از فروشگاه‌های شناخته شده در دارک وب دوباره به حرکت درآمدند

شرکت ردیابی سایفرتریس(Ciphertrace) اعلام کرد که برای نخستین مرتبه از سال ۲۰۱۵ تاکنون، ۶۹,۳۷۰ بیت کوین از یک آدرس متعلق به سیلک رود(جاده‌ی ابریشم-Silk Road) به آدرس دیگری ارسال شده است

نکات برگزیده مطلب
  • سیلک رود(Silk Road) یکی از پلتفرم‌های شناخته شده در حوزه‌ی دارک وب محسوب می‌شود که فعالیت آن توسط سازمان‌های مجری قانون در ایالات متحده‌ی آمریکا متوقف شده است. شرکت ردیابی سایفرتریس(Ciphertrace)؛ اعلام کرده است که یک کاربر ناشناس ۶۹,۳۷۰ بیت کوین را از آدرس مربوط به بازار سیاه سیلک رود به آدرس جدیدی ارسال کرده است. دارایی‌های موجود در این آدرس از سال ۲۰۱۵ تاکنون جابه‌جا نشده بود و انتقال این دارایی‌ها به گمانه‌زنی فعالان صنعت رمزارزها پیرامون دسترسی هکر‌ها به این آدرس دامن زده است.

جابه‌جایی بیت کوین‌های مربوط به سیلک رود

یک کاربر ناشناس در شبکه‌ی بیت کوین 69,370 بیت کوین را از یک آدرس متعلق به سیلک رود(یکی از بازارهای دارک وب که فعالیت آن در سال 2013 متوقف شده است) جابه‌جا کرده است. بیت کوین‌های موجود در این آدرس اخیراً به هدف جذابی برای هکر‌ها تبدیل شده بود.

گزارش شرکت ردیابی سایفر‌تریس(CipherTrace) که در روز سوم نوامبر منتشر شده است، نشان می‌دهد که 69،370 بیت کوین(به ارزش بیش از 960 میلیون دلار) از یک آدرس مربوط به دارک وب سیلک رود به آدرس دیگری منتقل شده است. این کاربر پیش از انتقال تمامی دارایی‌ها در ابتدا 1 بیت کوین را به‌طور آزمایشی ارسال کرده است.

سیلک رود

سایفرتریس معتقد است که این کاربر ناشناس برای بروزرسانی نوع آدرس شبکه با توجه به تغییرات شبکه‌ی بیت کوین دست به این اقدام زده است.

از آنجایی که این آدرس آخرین تراکنش خود را در آوریل 2015 ثبت کرده است، مالک این آدرس به توکن‌های حاصل از هارد فورک بیت کوین؛ یعنی بیت کوین کش(BCH) و همچنین بیت کوین اس‌وی(BSV) دسترسی دارد.

با این وجود، این شرکت احتمال هک شدن آدرس اشاره شده را رد نکرده است:

احتمالا مالک کیف‌پول برای جلوگیری از دسترسی هکر‌ها به فایل اطلاعات کیف‌پول(wallet.dat) دست به انتقال دارایی‌ها زده است و یا ممکن است که هکر‌ها موفق به هک این آدرس شده باشند. CipherTrace

تلاش هکر‌ها برای دسترسی به دارایی موجود در این کیف‌پول

بخشی از دارایی دارک وب سیلک رود در یک کیف‌پول قرار دارد که هکر‌ها برای مدت بیش از دو سال برای نفوذ به آن تلاش می‌کنند. در ماه سپتامبر یکی از کاربران توییتر ادعا کرده است که یک فایل کیف‌پول(wallet.dat) را در اختیار دارد. وی راه دسترسی به بیش از 69,000 بیت کوین را از مخاطبان خود تقاضا کرده بود. در این میان حتی استفاده از کامپیوتر‌های کوانتومی به عنوان راه‌حل احتمالی تعیین کلید خصوصی این آدرس پیشنهاد شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، بخش بزرگی از دارایی‌های تیم دریپر(Tim Draper)؛ سرمایه‌گذار شناخته شده‌ی بازار بیت کوین، از خرید دارایی‌های مصادره شده‌ی سیلک رود توسط پلیس مارشال ایالات متحده‌ی آمریکا(The US Marshals Service) حاصل شده است.

سیلک رود یک بازار دارک وب بوده است که امکان خرید و فروش کالا و خدمات ممنوعه همانند اسلحه، اطلاعات کارت‌های اعتباری و مواد مخدر را فرآهم کرده بود. راس اولبریچ(Ross Ulbricht) بنیان‌گذار سیلک رود در ارتکاب جرائم مختلف همانند پولشویی، هک کامپیوتر‌ها و مشارکت در قاچاق مواد مخدر مقصر شناخته شده است و در نتیجه به مجازات حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شده است. وی همچنان در طول دوران محکومیت خود تغییرات بازار بیت کوین را دنبال می‌کند.

نظر شما نسبت به جابه‌جایی بیت کوین‌های موجود در آدرس کیف‌پول مرتبط با بازار سیاه سیلک رود چیست؟ آیا هکر‌ها با موفقیت به دارایی‌های موجود در این آدرس کیف‌پول دسترسی پیدا کرده‌اند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا