اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ونزوئلا اولین گره‌ی بیت کوین ماهواره‌ای خود را راه‌اندازی کرد

این «گره‌ی فضایی» بدون نیاز به اتصال اینترنتی می‌تواند داده‌های مربوط به پردازش تراکنش‌های بیت کوین را به گره‌های مستقر بر روی زمین ارسال کند

نکات برگزیده مطلب
  • به دلیل مشکلات اقتصادی شدید و تحریم‌های پی‌در‌پی ایالات متحده، دولت ونزوئلا همواره به دنبال راه‌حل‌های جایگزین برای بهبود سیستم اقتصادی خود است. مقامات این کشور صنعت رمزارزها را به عنوان یک راه‌حل احتمالی جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا و بهبود وضعیت اقتصادی توصیف می‌کنند، تاجایی که حتی این کشور یک رمزارز بومی به نام پترو(Petro) راه‌اندازی کرد و پشتوانه‌ی آن را نفت ونزوئلا قرار داد. گرچه رمزارز پترو آنگونه که پیش‌بینی شده بود نتوانست موفقیت‌آمیز عمل کند، اما به نظر می‌رسد که بیت کوین در میان مردم این کشور به شدت محبوب شده است. در همین راستا، مقامات ونزوئلا از راه‌اندازی اولین گره‌ی ماهواره‌ای بیت کوین با قابلیت ارسال و دریافت داده‌ها بدون نیاز به اینترنت خبر داده‌اند.

اولین گره‌ی فضایی ونزوئلا

 کشور ونزوئلا به تازگی اولین گره‌ی بیت کوین ماهواره‌ای خود را راه‌اندازی کرده است که می‌تواند بدون نیاز به اتصال اینترنت، فرآیند پردازش تراکنش‌های بیت کوین را انجام دهد. این «گره‌ی فضای» با همکاری آقای آنیبال گاریدو(Anibal Garrido) و تیم فعال حوزه‌ی رمزارز تحت مدیریت وی یعنی آنیبال کریپتو(Anibal Cripto) توسعه یافته و راه‌اندازی شده است.

شایان ذکر است که این گره‌ی جدید از فناوری‌های شرکت بلاک‌استریم(Blockstream) که قرارداد‌های ماهواره‌ای دارد، توسعه یافته و از ماهواره‌ی یوتلست ۱۱۳ (EUTELSAT-113) جهت انتقال داده‌ها بین نقاط مختلف به واسطه‌ی اتصال آفلاین استفاده می‌کند. این رویداد در کشوری همچون ونزوئلا که زیرساخت‌های اینترنت آن همواره با مشکل روبرو بوده و اتصال اینترنت آن بسیار ضعیف است، یک نقطه عطف به شمار می‌آید.

گره‌ی فضایی بیت کوین ماهواره
گره‌ی ماهواره‌ای

ایده‌ی راه‌اندازی گره‌ی فضایی توسط استارت‌آپ کریپتوبایر(Cryptobuyer یک استارت‌آپ آمریکای لاتین) که در زمینه‌ی ارائه‌ی راه‌حل‌های مبتنی بر رمزارزها تمرکز دارد، ارائه شده است.

جورج فاریاس(Jorge Farias) مدیرعامل استارت‌آپ کریپتوبایر در رابطه با این پروژه توضیح داده است که «ما به دلیل مشکلات آشکار اینترنت در ونزوئلا این کشور را انتخاب کردیم، کریپتوبایر با پیش‌بینی راه‌حل‌های احتمالی، همواره به دنبال راهی برای مقاومت و رفع اینگونه مشکلات است».

عملکرد این گره‌ی فضایی چگونه است

آنیبال گاریدو در رابطه با عملکرد این گره‌ی ماهواره‌ای توضیح داده است که «گره‌ی موجود در زمین داده‌ها را از طریق ماهواره و به صورت مستقیم از اتصال ارائه شده توسط شرکت بلاک‌استریم دریافت می‌کند». وی در ادامه افزود که امیدوار است با استقرار یک شبکه‌ی گسترده‌تر بتوان داده‌ها را بین دستگاه‌ها مختلف انتقال داد.

گزارشات منتشر شده در رابطه با این پروژه نشان می‌دهد که این گره که بر روی شرکت والنسیا مستقر می‌باشد، اولین گره‌ی فضایی از ۳ گره‌ی در نظر گرفته شده است؛ همچنین توضیح داده شده که گره‌ی دوم بر روی پایتخت ونزوئلا یعنی شهر کاراکاس و گره‌ی سوم بر روی شهر پورتو اوداز مستقر خواهد شد. کریپتوباید در رابطه با انتخاب والنسیا به عنوان اولین نقطه‌ی راه‌اندازی گره‌ی ماهواره‌ای توضیح داده است که «این شهر یک شهر بزرگ و صنعتی است، اما در آن ساختمان‌های بلند زیادی وجود ندارد که مانع انتقال سیگنال‌ها شوند».

گره‌ی فضایی بیت کوین ماهواره
پست توییتری کریپتوبایر

گفته‌ی مقامات بلاک‌استریم، این اولین مرحله از یک پروژه‌ی بلند پروازانه است که می‌تواند به افزایش قابلیت دسترسی و استفاده از بیت کوین در کشوری که زیرساخت‌های فنی متوسط و ضعیف دارد، کمک کند. سرعت اینترنت در کشور ونزوئلا در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و سرویس‌های انتقال برق نیز همواره با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کرده و اغلب اوقات بخش‌های مختلف این کشور بدون برق است.

اتصال یک سیستم گسترده‌تر ضروریست

جورج فاریاس معتقد است که این گره‌ی جدید امکان پرداخت هزینه‌های جاری به صورت اتصال از راه دور را در صورت عدم دسترسی به اینترنت را مهیا می‌کند. وی خاطرنشان کرد که به همین دلیل آن‌ها به دنبال استقرار یک شبکه‌ی گسترده‌تر از سیستم‌های ماهواره‌ای و اتصال آن‌ها هستند:

ما از یک شبکه‌ی نقطه به نقطه(P2P) استفاده می‌کنیم که برخی از دستگاه‌های USB موجود در ونزوئلا هم قابلیت دریافت اطلاعات آن را دارند. ما به زودی این دستگاه‌ها را با پوشش چند کیلومتری در سراسر ونزوئلا راه‌اندازی خواهیم کرد. Jorge Farias

با تمام این تفاسیر، آقای گاریدو فکر می‌کند که ونزوئلا بهترین مسیر و زمینه‌ساز برای تحقق بخشیدن به چشم‌انداز ساتوشی ناکاموتو خواهد بود.

نظر شما در رابطه با گره‌ی فضایی ونزوئلا و تلاش‌های این کشور جهت پذیرش و بهره‌گیری از مزایای صنعت رمزارزها چیست؟ آیا وقت آن نرسیده که دولتمردان ایران هم به فکر پیشرفت در این زمینه و استفاده از مزایای بی‌شمار صنعت رمزارزها و فناوری بلاک‌چین باشند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا