اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شبکه‌ی اصلی «فایل کوین» امروز راه‌اندازی خواهد شد

تعدادی از صرافی‌های شناخته شده همانند بایننس، کراکن، هوبی و جمینی اعلام کرده‌اند که پس از راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی فایل کوین از توکن‌های منتشر شده در این پروژه پشتیبانی خواهند کرد

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین داده‌ها برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود داده‌های کاربران در این سرویس‌دهنده‌ها در سرور‌های متمرکز نگه‌داری می‌شوند، پروژه‌ی فایل کوین امکان اجاره دادن فضای ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند و در حقیقت داده‌های کاربران به طور غیرمتمرکز و امن ذخیره می‌گردند. این پروژه در روز پانزدهم اکتبر راه‌اندازی خواهد شد و تعدادی از صرافی‌ها نیز برای فهرست کردن توکن‌های این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی فایل کوین

فایل کوین(Filecoin)؛ پروژه‌ی نو‌آورانه‌ای است که امکان اجاره‌ی فضای ذخیره‌سازی دیگران را فراهم می‌کند. بر اساس اطلاعیه‌ی توسعه‌دهندگان این پروژه، شبکه‌ی اصلی فایل کوین سرانجام در روز جاری(پانزدهم اکتبر سال 2020 میلادی) راه‌اندازی خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ی زمان‌بندی شبکه‌ی اصلی فایل‌کوین در بلاک 14,888 راه‌اندازی خواهد شد. بنابراین در حالی که بر اساس داده‌های جستجوگر بلاک فایل کوین در زمان نگارش مقاله بلاک شماره‌ی 147,941 استخراج شده است، پیش‌بینی می‌شود که شبکه‌ی اصلی فایل کوین در روز جاری راه‌اندازی خواهد شد.

فایل کوین

پروژه‌ی فایل کوین تاکنون با تاخیر‌های متعددی در زمان راه‌اندازی مواجه شده است و این موضوع خشم فعالان این حوزه را به همراه داشته است. بر اساس گزارش کوینیت، تعدادی از ماینر‌های فایل کوین این پروژه را به اجرای فورک تهدید کرده‌اند.

با این وجود، راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی فایل کوین یکی از اتفاقات مهم صنعت رمزارزها به شمار می‌آید و تعدادی از صرافی‌ها در حال آماده ساختن خود  برای فهرست کردن توکن‌های این پروژه هستند.

بایننس(Binance)، کراکن(Kraken)، جمینی(Gemini) و هوبی(Huobi) تعدادی از برجسته‌ترین صرافی‌ها پشتیبانی از توکن‌های فایل کوین را در زمان راه‌اندازی تایید کرده‌اند. با این وجود، احتمالاً فهرست صرافی‌هایی که بازار مبادلات فایل کوین را پیشنهاد خواهند کرد به همین صرافی‌ها محدود نخواهد شد و صرافی‌های بیشتری پس از راه‌اندازی شبکه‌ی فایل کوین مبادلات توکن‌های این پروژه را پیشنهاد خواهند کرد.

قرارداد‌های فیوچرز فایل کوین(Futures for Filecoin)؛ یعنی قرارداد‌هایی که به محض راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی فایل کوین توکن‌ها را منتشر خواهند کرد، در زمان نگارش مقاله در سطح 32 دلار مبادله می‌شوند و حجم مبادلات روزانه‌ی این قرارداد‌ها 36 میلیون دلار گزارش شده است.

فایل کوین به رقیب سرویس‌های ذخیره‌سازی متمرکز تبدیل خواهد شد

فایل کوین نسخه‌ی غیرمتمرکز پروژه‌های دراپ‌باکس(Dropbox)، وان‌درایو(OneDrive) و گوگل درایو(Google Drive) محسوب می‌گردد. این پروژه به‌جای انتقال داده‌ها به سرور‌های متمرکز، امکان اجاره‌ی فضای ذخیره‌سازی اضافی کامپیوتر‌های دیگر کاربران را فراهم می‌کند.

کاهش وابستگی به سرویس‌های متمرکز همانند دراپ‌باکس ایده‌ی راه‌اندازی این پروژه را تشکیل می‌دهد. بر اساس ادعای مطرح شده، داده‌های کاربران رمزگذاری خواهند شد و در دسترس دولت‌ها قرار نخواهند گرفت. و توکن‌های فایل کوین(با نماد اف.آی.اِل(FIL) در صرافی‌ها) انگیزه‌ی مشارکت کاربران در این شبکه را بوجود می‌آورد. یعنی اجاره‌کنندگان فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را از طریق این توکن خریداری می‌کنند و شبکه به کسانی که فضای ذخیره‌سازی خود را اجاره می‌دهند با استفاده از این توکن پاداش می‌دهد.

شبکه‌ی آزمایشی فایل کوین در تاریخ بیست و چهارم آگوست سال 2020 میلادی راه‌اندازی شده است و شرکت کنندگان در این پروژه قادر خواهند بود رمزارزهای ارزشمندی را کسب کنند که امکان تبدیل این توکن‌ها به دیگر دارایی‌ها وجود خواهد داشت.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی فایل کوین چیست؟ آیا فایل کوین به یک پروژه‌ی موفق و رقیب اصلی سرویس‌های ذخیره‌سازی متمرکز تبدیل خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫3 دیدگاه ها

    1. با مراجعه به وب‌سایت اصلی فایل کوین می‌تونید سیستم‌های لازم برای اجاره‌ی فضای هارد دیسک رو مشاهده کنید، البته باید یادآوری کنم که امکان اجازه‌ی هارد سیستم‌های معمولی وجود نداره و حداقل امکانات ذکر شده توسط توسعه‌دهندگان با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی بازار بالغ بر ۱۵۰-۲۰۰ میلیون تومان برای شما هزینه به همراه خواهد داشت…

    2. شما باید نرم افزار مربوطه را دریافت کنید که فضای ذخیره‌سازی شما را اجاره میده بعدش توکن فایل کوین را به صورت پاداش دریافت میکنید شبیه ماینینگه بجای پردازنده فضای هارد شما استفاده میشه

دکمه بازگشت به بالا