اخبار داخلیاخبار و مقالات

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: چرا با استفاده از ارز دیجیتال خودرو وارد نکنیم؟!

به گفته‌ی غلام‌حسین مظفری می‌توان به وسیله‌ی فارم‌های موجود در مناطق آزاد کشور ارز دیجیتال تولید کرده و بدون فشار بر ارز کشور، به واردات خودرو پرداخت

نکات برگزیده مطلب
  • غلام‌حسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به تازگی اعلام نموده که می‌توان با استفاده از ارزهای دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد، مشکل تامین ارز برای واردات خودرو را حل کرد. به گفته‌ی وی در صورت موافقت بانک مرکزی کشور، می‌توان با استفاده از ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمزارز موجود در مناطق آزاد تمام ارز مورد نیاز جهت واردات خودرو رو تامین کرد.

ارز دیجیتال در مناطق آزاد

آقای غلام‌حسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش چندی قبل اعلام نموده که «ارز مورد نیاز واردات خودرو را می‌توان از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد تامین کرد، زیرا منشا و میزان ارز دیجیتال تولید شده در این مناطق مشخص است».

منطقه آزاد کیش
منطقه آزاد کیش

وی با بیان اینکه قانون مناطق آزاد امتیازاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفت است و طبیعی است که دولت، مجلس و ما هم باید به آن قانون وفادار باشیم، تصریح کرد «اید بتوانیم با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای جذب سرمایه‌گذار رقابت کنیم. اگر در مناطق آزاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داریم، در بسیاری از مناطق آزاد دنیا، مادام العمر معافیت مالیاتی اعمال می شود. مزایای سرمایه‌گزاری یک سرمایه‌گذار در توسعه مناطق آزاد بیشتر از مزایای دریافت مالیات از او است. اگر در مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری و خلق ثروت انجام می شود، قطعا آثار مثبت آن در جهت محرومیت‌زدایی از همه مناطق کشور است».

حل مشکل واردات خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد و به خصوص کیش گفت:

موافقت با واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس جمهور، گمرک و همچنین وزارت صمت اخذ شده است، اما بانک مرکزی در زمینه‌ی تامین ارز مورد نیاز برای واردات مشکل داشت. پیشنهاد ما این بود که ارز مورد نیاز را از طریق ارزهای دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد، در این حالت هیچ فشاری هم به ارز کشور وارد نمی‌شود. امیدواریم برای هفته‌ی آینده جلسه‌ی ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست های بخش خصوصی برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال را هم ارائه کنیم. غلام‌حسین مظفری

مظفری با اشاره به این موضوع که فرایند تامین ارز دیجیتال از طریق سیستم های تولید ارز دیجیتال فعلی که در حال حاضر در جزیره‌ی کیش در حال فعالیت و ارز آوری هستند، خاطرنشان کرد:

حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمزارز پس از خریداری ۱۵ مگاوات برق فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد امکان واردات خودرو با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است. غلام‌حسین مظفری

نظر شما در رابطه با صحبت‌های غلام‌حسین مظفری در زمینه‌ی تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو چیست؟ آیا استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند مشکل واردات خودرو را حل کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا