اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

فاز اولیه فعالیت‌های شبکه‌ی اتریوم۲ به زودی آغاز می‌شود

پس از ماه‌ها انتظار و چندین مرحله تأخیر، توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم اعلام کرده‌اند که قرار است شبکه‌ی آزمایشی عمومی اسپادینا(Spadina) در ماه نوامبر عرضه شده و پس از آن فاز اول شبکه‌ی اتریوم۲ راه‌اندازی شود

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از توسعه‌دهنده‌ی هسته‌ی اتریوم به نام دنی رایان(Danny Ryan) به تازگی اعلام نموده که پروژه‌ی نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم(ETH 2.0) یک مرحله‌ی دیگر به آغاز فعالیت‌های خود نزدیک شده و به زودی شاهد عرضه‌ی شبکه‌ی آزمایشی عمومی آن خواهیم بود. به گفته‌ی وی، آزمایشات مربوط به فاز صفر(Phase 0) شبکه‌ی آزمایشی مِدالا(Medalla) موفقیت‌آمیز بوده و پس از پایان آن‌ها، توسعه‌دهندگان به دنبال عرضه‌ی شبکه‌ی آزمایشی عمومی اسپادینا(Spadina) و معرفی فرایند شاردینگ در فاز اول هستند.

اتریوم۲ در راه است

آقای دنی رایان(Danny Ryan) توسعه‌دهنده‌ی هسته‌ی اتریوم، چندی قبل یک پیشنهاد برای اولین و مهم‌ترین مرحله‌ی راه‌اندازی نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم(ETH 2.0) ارائه نموده و اعلام کرده است که این پروژه یک پله‌ی دیگر به راه‌اندازی کامل خود نزدیک شده است.

Ethereum 2.0 اتریوم۲ نسخه‌ی دوم اتریوم
نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم

این پیشنهاد که «فاز صفر متانت(Serenity Phase 0)» نامیده شده، وظیفه‌ی ایجاد سازوکار اجماع مورد انتظار اثبات سهام(PoS) در شبکه‌ی اتریوم ۲ را بر عهده دارد. همانطور که می‌دانید، پس از بروزرسانی اتریوم ۲، این شبکه‌ی رمزارز رفته‌رفته پروتکل اثبات کار(PoW) را کنار گذاشته و به عنوان یک روش کارآمد برای اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه‌، به سمت اجماع «اثبات سهام» حرکت خواهد کرد. قرار است زنجیره‌ی جدید اثبات سهام که با نام «زنجیره‌ی راهنما(Beacon Chain)» شناخته می‌شود، در ماه‌های آتی همزمان با فعالیت شبکه‌ی فعلی اتریوم ساخته و فعالیت‌های خود را آغاز نماید.

پیش به سوی متانت

فاز صفر تنها یکی از ۶ مرحله‌ی متلاطم فرایند راه‌اندازی نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم است. انتظار می‌رود که مرحله‌ی بعدی، یعنی فاز اول شبکه‌ی اتریوم۲ در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

فاز اول راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم۲ با هدف معرفی مکانیسم شاردینگ آغاز به کار خواهد کرد(Sharding روشی برای تقسیم داده‌ها به چندین قطعه یا شارد کوچک‌تر است که باعث کاهش بار و فشار بر روی شبکه می‌شود). فرایند شاردینگ یکی از اصلی‌ترین ایده‌های شبکه‌ی اتریوم۲ است که با هدف صرفه‌جویی در فضا و همچنین به عنوان یک راه‌حل برای مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم مطرح شده است.

در حال حاضر با وجود شبکه‌ی آزمایشی مِدالا(Medalla یک محیط آزمایشی بسته که جهت بررسی و آزمایش پروتکل‌های جدید شبکه‌ی اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد) قرار است بررسی‌های بیشتری بر روی نسخه‌ی آزمایشی اتریوم۲ انجام گرفته و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تمامی آن‌ها، شبکه‌ی آزمایشی عمومی اسپادینا(Spadina) آغاز به کار خواهد کرد.

شبکه‌ی آزمایشی اسپادینا که به صورت موازی و همزمان با شبکه‌ی مدالا فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند، به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد که برخی از عناصر خاص شبکه‌ی اتریوم۲، از جمله سپرده‌گذاری و برداشت را بدون اختلال در کار توسعه‌دهندگان هسته، مورد بررسی قرار دهند.

با در نظر گرفته فاز صفر شبکه‌ی اتریوم۲ و آزمایشات متعددی که در حال انجام است، راه‌اندازی فاز اول در ماه نوامبر زیاد دور از ذهن و غیرممکن نیست.

نظر شما در رابطه با نزدیکی آغاز به کار فاز اول شبکه‌ی اتریوم۲ چیست؟ آیا نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریوم می‌تواند تمام وعده‌های اعلام شده را به واقعیت تبدیل کرده و مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم را برای همیشه حل کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا