اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

رابرت کیوساکی: شمارش معکوس برای آغاز بحران بانکی آغاز شده است!

نویسنده‌ی کتاب پدر پولدار پدر بی پول با اشاره به سرمایه‌گذاری اخیر وارن بافت در صنعت استخراج طلا نسبت به تجربه‌ی سقوط بانکی درآینده‌ی نزدیک هشدار داد

نکات برگزیده مطلب
  • رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki)؛ که به عنوان مربی مدیریت فعالیت‌های اقتصادی برای افراد عادی شناخته می‌شود اخیراً خروج وارن بافت(Warren Buffet)؛ سرمایه‌گذار افسانه‌ای وال استریت از حوزه‌ی بانکی و سرمایه‌گذاری در صنعت استخراج طلا را مورد ارزیابی قرار داده است. وی معتقد است که بزودی بحران سیستم‌های بانکی را در سطح گسترده‌ای شاهد خواهیم بود.

هشدار رابرت کیوساکی نسبت به تجربه‌ی بحران بانکی در آینده‌ی نزدیک

رابرت کیوساکی(Robert Kiyosaki)؛ نویسنده‌ی کتاب پُر فروش «پدر ثروتمند، پدر فقیر(Rich Dad, Poor Dad)» اخیراً نسبت به نزدیکی وقوع بحران اقتصادی بانک‌ها هشدار داد. وی اظهار داشت «هم‌اکنون زمان تفکر در زمینه‌ی احتمال وقوع بحران اقتصادی نیست» و مردم باید برای حفظ ارزش دارایی‌هایشان فلزات گرانبها و بیت کوین را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

کیوساکی که کتاب پُر فروش اقتصادی را منتشر کرده است و علاقه‌مندان یاد‌گیری در زمینه‌ی املاک و مستقلات، سرمایه‌گذاری، جریان نقدینگی و چگونگی راه‌اندازی کسب و کار روش مدیریت اقتصادی شخصی را پیشنهاد می‌کند. وی در طول چند سال گذشته سقوط اقتصادی را پیش‌بینی کرده است و در میان طرفداران رمزارزها به ویژه بیت کوین قرار گرفته است.

وی در سال 2018 و در برنامه‌ی پادکست سن کریپتو(Sane Crypto) بیت کوین را «پول مردم» نامید، همچنین اعلام کرد که انتظار دارد رمزارزها بیشتر از ارزهای فیات تداوم یابند. کیوساکی در پی همه‌گیری ویروس کویید 19 سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین و فلزات گرانبها را به‌طور جدی‌تری پیشنهاد کرده است.

وی در روز بیست و یکم آگوست ارزیابی خود را نسبت به تصمیم اخیر وارن بافت برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی استخراج طلا منتشر کرد:

توییت رابرت کیوساکی
چرا وارن بافت از سرمایه‌گذاری بر روی بانک‌ها خارج می‌گردد؟ بانک‌ها ورشکسته هستند. بحران اقتصادی بانکی به سرعت فرا خواهد رسید. بانک مرکزی و وزارت خزانه‌داری آمریکا کنترل سیستم بانکی را همچنان به دست خواهند داشت؟ بانک مرکزی و وزارت خزانه‌داری آمریکا برای جلوگیری از آشوب اقتصادی پول‌های جعلی بیشتری را منتشر خواهند کرد؟ هم‌اکنون زمان مناسبی برای تفکر در این رابطه نیست. چقدر بیت کوین، طلا و نقره در اختیار دارید؟

امکان سرمایه‌گذاری خُرد بر روی بیت کوین

تعدادی از دنبال کنندگان صفحه‌ی توییتر رابرت کیوساکی دیدگاه وی را نسبت به بیت کوین مورد پرسش قرار داده‌اند و برخی از آن‌ها نیز سرمایه‌گذاری‌های دیگری را پیشنهاد کرده‌اند. وی در پاسخ امتناع از سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین را اقدامی غیرمسئولانه ارزیابی کرده است.

حساب کاربری استک ساتوشی(Stack Satoshi) در واکنش به اطلاعیه‌ی رابرت کیوساکی نوشت: «برخی از کاربران اعلام می‌کنند که به‌طور مشابه با طلا(شمش طلا) قادر به خرید یک بیت کوین نیستند، اما شما می‌توانید بخشی از آن را خریداری کنید.»

یک بیت کوین از 100 میلیون واحد کوچکتر با نام ساتوشی تشکیل شده است. کاربران می‌توانند با انجام سرمایه‌گذاری خُرد بر روی این دارایی یک یا تعداد بیشتری بیت کوین را به‌دست بیاوند. توییت کیوساکی با واکنش مختلف کاربران مواجه شده است و به‌نظر نمی‌رسد که تمامی کاربران به توصیه‌های وی عمل کنند.

بر اساس گزارش کوینیت، رابرت کیوساکی در ماه آوریل اظهارات مشابهی را مطرح کرده است. وی در آن زمان اعلام کرد که بزودی موعد مرگ دلار آمریکا فرا خواهد رسید. وی توصیه کرد: «درصورتی که دولت به شما پول مجانی ارائه کرد، آن را دریافت کرده و به‌طور هوشمندانه خرج کنید. ارزهای فیات را ذخیره نکنید. بیت کوین، نقره و طلا بخرید.»

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رابرت کیوساکی چیست؟ آیا در آینده‌ی نزدیک بحران بانکی گسترده‌ای را شاهد خواهیم بود؟ در این صورت آیا دارایی‌های امن همانند طلا و یا بیت کوین مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا