اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

در بازی اس‌اچ‌ای‌موری اصول اولیه‌ی استخراج بیت کوین را به سادگی بیاموزید

بازی اس‌اچ‌ای‌موری(SHAmory) طوری طراحی شده است که همزمان با جذابیت انجام بازی، اصول اولیه‌ی حاکم بر شبکه‌ی بیت کوین را به بازیکنان آموزش دهد

نکات برگزیده مطلب
  • ناآگاهی از تکنولوژی رمزارزها و بیت کوین یکی از مهم‌ترین موانع گسترش این نو‌آوری در جهان محسوب می‌گردد. در همین راستا بسیاری از طرفداران بیت کوین برای توضیح این نو‌آوری به دیگران تلاش می‌کنند. در همین راستا یک بازی کارتی با نام اس‌اچ‌ای‌موری(SHAmory) تلاش می‌کند تا اصول اولیه‌ی حاکم بر شبکه‌ی بیت کوین و چگونگی فعالیت ماینر‌ها را به‌طور ساده به افراد عادی و کودکان آموزش دهد.

بازی اس‌اچ‌ای‌موری برای آموزش چگونگی عملکرد بیت کوین

بازی اس‌اچ‌ای‌موری(SHAmory) با الهام از اس‌اچ‌ای 256(SHA-256)؛ الگوریتم رمزنگاری شبکه‌ی بیت کوین به همراه کلمه‌ی مموری(Memory) نام‌گذاری شده است. این بازی تلاش می‌کند اصول اولیه‌ی حاکم بر استخراج بیت کوین را به کودکان و افراد مبتدی آموزش دهد.

بازی اس‌اچ‌ای‌موری

اسکات سیبلی(Scott Sibley)؛ سازنده‌ی این بازی اظهار داشت که بازی اس‌اچ‌ای‌موری با هدف افزایش آگاهی نسبت به تکنولوژی بلاکچین و به صورت یک ابزار آموزشی برای کسانی ارائه شده است که خواستار یادگیری در زمینه‌ی جزئیات استخراج بیت کوین هستند. این ابزار برای رده‌ی سنی جوان طراحی شده است اما سیبلی اظهار داشت که هر کسی می‌تواند این بازی را امتحان کند. وی اظهار داشت:

علاقه‌مندان برای شروع بازی به یادگیری اصول اولیه‌ی بیت کوین نیازی ندارند، این تنها یک بازی ساده است که هرکسی می‌تواند آن را بازی کند. Scott Sibley

آغاز فرآیند ساخت بازی اس‌اچ‌ای‌موری در حدود یک سال پیش آغاز شده است. در حقیقت، سازنده‌ی این بازی با هدف ساده‌سازی درک اصول حاکم بر این نو‌آوری ساخت بازی را آغاز کرده است. سیبلی برای یک شرکت فعال در حوزه‌ی آموزش فن‌آوری در سن دیگو(یکی از شهر‌های کالیفرنیا) کار می‌کند، پیش زمینه‌ی فعالیت وی در این حوزه به ساخت بازی اس‌اچ‌ای‌موری کمک کرده است.

اصول حاکم بر بازی اس‌اچ‌ای‌موری

بازی اس‌اچ‌ای‌موری در یک جعبه‌ی کوچک عرضه شده است که با تصویری زیبا از یک هیولا پوشیده شده است. این بسته کارت‌های رنگی، تاس مخصوص بازی و یک استیکر اس‌اچ‌ای‌موری را شامل می‌گردد. با این وجود درک اصول اولیه‌ی بازی به زمان نیاز دارد:

پنج نوع کارت مختلف وجود دارد:

  • کارت‌های تنظیم سختی استخراج که برای تنظیم این فاکتور مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • کارت‌های نانس(Nonce) که تصاویر هیولا‌های مختلف بر روی آن‌ها چاپ شده است
  • کارت‌های «حمله» و «پاداش»
  • کارت‌های هدف که تصاویر مناسبی از هیولاها نیز بر روی آن‌ها چاپ شده است
  • کارت‌های بلاک که از شماره‌ی 1 تا 10 شماره‌گذاری شده‌اند

هدف این بازی ایجاد زنجیره‌ی کاملی از ده بلاک با مطابقت دادن کارت‌های نانس و هدف است. بازیکنان در طول بازی کارت‌های پاداش کافی را به دست می‌آورند.

یقیناً این بازی اصول حاکم بر استخراج بیت کوین را با پیچیدگی کمتری به بازیکنان آموزش می‌دهد. هر بازیکن تاس چهار وجهی را پرتاب می‌کند، سه سمت تاس به استخراج بیت کوین اختصاص داده شده است، بازیکنان در زمان مواجهه با این وجوه در زمان پرتاب تاس یک کارت نانس را انتخاب می‌کند، در صورتی که هیولای روی کارت با هیولای اولین کارت هدف مطابقت داشته باشد، قادر خواهد بود یک بلاک به زنجیره اضافه کند.

با این وجود، زمانی که بازیکن با وجهه «حمله‌ی» در زمان پرتاب تاس مواجه شود، کارت حمله نقش کوچکترین بلاک شبکه‌ی بلاکچین را ایفاء می‌کند. درصورتی که زنجیره‌ی کارت‌های حمله از زنجیره‌ی بلاکی طولانی‌تر شود، در این صورت حمله‌ی 51 درصد اتفاق افتاده و بازی از ابتدا آغاز می‌گردد.

نقش بازی در آموزش اصول اولیه‌ی بیت کوین

رایان برگ(Ryan Bergh)؛ مشاور فروش این بازی اظهار داشت: «من تلاش کردم با کودکانم در زمینه‌ی بیت کوین و نقش این نو‌آوری در زندگی آن‌ها در آینده صحبت کنم. آن‌ها با انجام دادن این بازی نکاتی را در رابطه با بیت کوین یاد می‌گیرند که صحبت‌های من در این رابطه را تقویت می‌کند.»

سیبلی اظهار داشت که قصد دارد بازی اس‌اچ‌ای‌موری را به محوریت دیگر شخصیت‌های کتاب‌های کوتاه و یا کارتونی گسترش دهد. وی اظهار داشت که قصد دارد محصولی را ایجاد کند که در نهایت در برنامه‌های آموزشی مدارس قرار بگیرد. وی افزود:

من امیدوارم که این بازی برای درک دنیای ارزشمندی که توسط بیت کوین ایجاد شده است به فرزندم کمک کند. فراتر از این هدف می‌خواهم به او نشان دهم زمانی که 500 نسخه و یا 500,000 نسخه از این بازی به فروش برسد، ایده‌های غیرممکن ممکن است به واقعیت تبدیل شوند. Scott Sibley

آموزش اصول بیت کوین از طریق بازی یکی از راه‌های جذاب آموزش این تکنولوژی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش کوینیت، کاربران در بازی کریپتو کرایسیس(Crypto Crisis) می‌توانند تاریخچه‌ی ده‌ساله‌ی استخراج بیت کوین را در یک محیط شبیه‌سازی شده تجربه کنند.

نظر شما نسبت به آموزش اصول اولیه‌ی عمکرد بیت کوین از طریق یک بازی کارتی چیست؟ آیا بیت کوین در آینده‌ی دور به ارز اصلی مورد استفاده توسط کودکان امروزی تبدیل خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا