اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

توسعه‌دهندگان کاردانو برای رفع مشکلات شبکه‌ی اتریوم کلاسیک پیشنهاد جدیدی را ارائه کرده‌اند

در حالی که جامعه‌ی اتریوم کلاسیک روش پایداری را برای مقابله با حملات ۵۱ درصد جستجو می‌کند، بنیاد آی‌او‌اچ‌کی(IOHK) پیشنهاد استفاده از نقاط بررسی(چک پوینت) را ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • پروژه‌ی رمزارزی اتریوم کلاسیک در طول یک ماه اخیر چند مرتبه حملات ۵۱ درصد را تجربه کرده است. این حملات مشکلات متعددی را برای اتریوم کلاسیک به همراه داشته است و در همین راستا جامعه‌ی کاربران و توسعه دهندگان راه حل مناسبی را برای مقابله حملات ۵۱ درصد جستجو می‌کنند. بنیاد آی‌او‌اچ‌کی(IOHK) اخیراً استفاده از نقاط بررسی(چک‌پوینت) را برای مقابله با این مشکل پیشنهاد کرده است.

پیشنهاد بنیاد آی‌او‌اچ‌کی(IOHK) برای مقابله با حملات ۵۱ درصد به اتریوم کلاسیک

بنیاد آی‌او‌اچ‌کی(IOHK) در روز گذشته پیشنهاد استفاده از روش چک‌پوینت‌گذاری(Checkpointing) را برای مقابله با حملات ۵۱ درصد به اتریوم کلاسیک ارائه کرده است. روش پیشنهاد داده شده راه حل کوتاه مدت برای مقابله با حملات ۵۱ درصد محسوب می‌شود. شبکه‌ی اتریوم کلاسیک در طی چند هفته‌ی اخیر حملات گسترده‌ای را تجربه کرده است و در نتیجه فعالان صنعت رمزارزها نسبت به آینده‌ی اتریوم کلاسیک دچار شک و تردید شده‌اند. یکی از حملات خسارت 5/6 میلیون دلاری را برای صرافی اوکی اِکس(OKEx) به همراه داشته است. در نتیجه‌ی بروز چنین مشکلاتی صرافی‌ها تعداد تاییدیه‌های لازم برای ثبت تراکنش‌ها را افزایش داده‌اند.

روش پیشنهادی آی‌او‌اچ‌کی
این روش با ایجاد نقاط بررسی در توالی تولید بلاک‌ها و امضاء این نقاط با استفاده از امضاء افراد معتمد بلاک‌های ایجاد شده توسط مهاجمان را که دارای تاییدیه نیستند را حذف می‌کند.

همانطور که نام این روش نشان می‌دهد، در سری نقاط بررسی معتبر(چک پوینت) اعتبار وضعیت شبکه تایید می‌گردد. بنابراین درصورتی که مهاجمان در زنجیره‌ی خودشان شروع به استخراج کنند، این زنجیره دارای نقاط بررسی نیست و با وجود طول بیشتر نسبت به زنجیره‌ی اصلی(به دلیل در اختیار گرفتن بخش غالب هش‌ریت شبکه توسط مهاجمان) پذیرفته نخواهد شد.

در این پیشنهاد نقاط بررسی توسط مکانیزم خطای بیزانت(Ouroboros Byzantine Fault Tolerant) یا به اختصار او‌بی‌اف‌تی(OBFT) انجام می‌شود و توسط اعضاء معتمد شبکه امضاء می‌شود. به همین ترتیب نقاط بررسی در توالی هر سه بلاک یکبار درج می‌گردد.

امکان استفاده از شبکه‌ی بیت کوین و کاردانو وجود دارد

این پیشنهاد اطلاعاتی را در رابطه با چگونگی انتخاب اعضاء معتمد ارائه نمی‌کند، اما در صورت پذیرش بحث گسترده‌ای را پیرامون این موضوع ایجاد خواهد کرد. روش اجماع اوبی‌اف‌تی(OBFT) در کاردانو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارائه‌کنندگان پیشنهاد همچنین اعلام کرده‌اند که امکان استفاده از شبکه‌ی کاردانو به‌جای ایجاد نقاط بررسی وجود دارد. همچنین اعلام کرده‌اند که استفاده از شبکه‌ی بیت کوین نیز برای این منظور امکان‌پذیر است. آن‌ها در رابطه با افزایش حجم حاصل از افزودن داده‌های نقاط بررسی اعلام کردند:

این موضوع باید پس از تعریف شرایط مورد بررسی قرار بگیرد. اما چگونگی اجرای این پیشنهاد اهمیت دارد، چراکه داده‌های حجیم‌تر به زمان بیشتری برای دست‌یابی به اجماع(دو سوم اعضاء) نیاز خواهد داشت. ارائه دهندگان پیشنهاد بنیاد آی‌او‌اچ‌کی

فعالان صنعت رمزارزها پیشنهادات مختلفی را برای رفع مشکل اتریوم کلاسیک ارائه کرده‌اند که تغییر در الگوریتم شبکه تا قانون‌گذاری بازارهای خرید و فروش توان محاسباتی را شامل می‌گردد. اما مشخص نیست که در نهایت کدام پیشنهاد توسط جامعه‌ی اتریوم کلاسیک پذیرفته خواهد شد. با این وجود در صورتی که تغییراتی در این زمینه اعمال نگردد، شبکه‌ای که در آن «قوانین به صورت کُد تعیین شده است» با شرایط پیچیده‌تری مواجه خواهد شد.

نظر شما نسبت به پیشنهاد بنیاد آی‌او‌اچ‌کی برای رفع مشکل حملات ۵۱ درصد به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک چیست؟ آیا در نهایت این پیشنهاد توسط جامعه‌ی اتریوم کلاسیک پذیرفته خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا