اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

راه‌حل مقابله با حملات ۵۱ درصد به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک کشف شد

تیم توسعه‌دهنده‌ی بلاک‌چین اتریوم کلاسیک(ETC) از یک راه‌حل احتمالی به نام «امتیازدهی ذهنی اصلاح شده‌ی نمایی(MESS)» برای مقابله با حملات ۵۱ درصد، رونمایی کرد

نکات برگزیده مطلب
  • پس از حملات۵۱ درصد متعدد به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک(ETC) تیم توسعه‌دهنده‌ی این شبکه‌ی بلاک‌چینی بر آن شد تا یک راه‌حل بالقوه برای رفع آن پیدا کند. حال این تیم با انتشار اطلاعیه‌ای از یک راه‌حل جدید به نام «امتیازدهی ذهنی اصلاح شده‌ی نمایی (MESS)» خبر داده است که می‌تواند باعث پرهزینه شدن اینگونه حملات شود. در این اطلاعیه گفته شده که بروزرسانی مربوط به این راه‌حل در روز ۲۸ام سپتامبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

راه‌حل مقابله با حملات ۵۱ درصد

تیم توسعه‌دهنده‌ی بلاک‌چین اتریوم کلاسیک(ETC) اعلام نموده که یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از حملات بیشتر به این شبکه پیدا کرده است. آزمایشگاه‌های اتریوم کلاسیک(ETC Labs) یک راه‌حل جدید و آزمایشی به نام «امتیازدهی ذهنی اصلاح شده‌ی نمایی(MESS)» را مورد بررسی قرار داده و اعلام نموده که نتایج موفقیت‌آمیزی به واسطه‌ی آن کسب شده است. شایان ذکر است که شبکه‌ی اتریوم کلاسیک از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳ حمله‌ی ۵۱ درصد موفق را تجربه کرده است.

اتریوم کلاسیک ETC حملات ۵۱ درصد

در اطلاعیه‌ای که روز جمعه منتشر شده است، تیم توسعه‌ی هفته‌ی اتریوم کلاسیک(ETC) و توسعه‌دهندگان فعال آزمایشگاه‌های اتریوم کلاسیک(ETC Labs) یک راه‌حل جدید با نام «امتیازدهی ذهنی اصلاح شده‌ی نمایی (MESS)» را معرفی کرده‌اند که می‌تواند از حملات ۵۱ درصد آتی به این شبکه‌ی بلاک‌چینی جلوگیری کند. تیم توسعه‌دهنده همچنین اعلام کرده‌اند که آزمایشات مرتبط با این راه‌حل جدید موفقیت‌آمیز بوده و قرار است بروزرسانی آن در روز ۲۸ سپتامبر در دسترس قرار خواهد گرفت. به گفته‌ی آن‌ها، این پیشرفت یک نقطه‌ی عطف برای جامعه‌ی اتریوم کلاسیک به شمار می‌آید، زیرا انتظار می‌رود که راه‌حل MESS همه‌چیز را به حالت عادی بازگردانده و امنیت شبکه را افزایش دهد.

آقای جیمز وو(James Wo) بنیانگذار و مدیرعامل فعلی آزمایشگاه‌های اتریوم کلاسیک در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:

راه‌حل MESS‌ به صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز این امکان را می‌دهد تا زمان لازم برای تایید تراکنش‌ها را کاهش داده و اطمینان حاصل کنند که ماینرها پاداش بلاک‌ها را از دست نخواهند داد؛ این راه‌حل منجر به ثبات و استحکام شبکه خواهد شد، به همین دلیل روند رشد و پیشرفت بلاک‌چین اتریوم از سر گرفته می‌شود. James Wo

یک همکاری مشترک

گزارشات منتشر شده در رابطه با MESS‌ نشان می‌دهد که این راه‌حل توسط یکی از توسعه‌دهندگان پروتکل اصلی و کلاینت به نام آیزاک ای(Isaac A) و با همکاری شرکت‌های اوپن‌ریلی(OpenRelay) و چین‌سیف(ChainSafe) ساخته شده است. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان این راه‌حل، MESS قادر خواهد بود تا در برابر حملات ۵۱ درصد و سازماندهی مجدد بلاک‌های بزرگ شبکه مقاومت کرده و از پرهزینه بودن اینگونه وقایع اطمینان حاصل کند.

در رابطه با این راه‌حل و نحوه‌ی عملکرد آن گفته شده است که:

به عنوان مثال پس اجرایی شدن راه‌حل MESS، حملات اخیر ماه آگوست برای اینکه موفقیت‌آمیز واقع شوند به ۱۵۵ تراهش بر ثانیه(155T/H) قدرت و ساعت‌های مداوم فعالیت نیاز دارند تا بتوانند به مقصود خود برسند، چنین کاری تقریباً ۲۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. ETC Labs

سه حمله‌ی ۵۱ درصد به اتریوم کلاسیک

این راه‌حل پیشنهادی در واقع پاسخی به حملات متعدد چند ماه قبل علیه بلاک‌چین اتریوم کلاسیک است که به موجب آن تعداد زیادی از بلاک‌های این شبکه‌ی محبوب سازماندهی مجدد شد. طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، تنها طی یک ماه ۳ مرتبه به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک حمله شده است.

پس از حمله‌ی دوم به این شبکه، تیم توسعه‌دهنده از محققان شرکت سایپرتریس(CipherTrace) برای تحقیقات و کشف راه‌حل احتمالی کمک گرفتند. با این وجود، علی‌رغم اقدامات امنیتی اتخاذ شده در آن زمان، ماینرها همچنان می‌توانستند تا روزهای پایانی ماه آگوست یک حمله‌ی دیگر به این شبکه انجام دهند.

با تمام این تفاسیر، امیدواریم که راه‌حل MESS بتواند به حملات ۵۱ درصد شبکه‌ی اتریوم کلاسیک پایان دهد.

نظر شما در رابطه با این راه‌حل احتمالی چهت مقابله با حملات ۵۱ درصد به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک چیست؟ آیا از این راه‌حل می‌تواند در سایر بلاک‌چین‌های موجود نیز بهره گرفت؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا