اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مجلس سنا استرالیا: فناوری بلاک‌چین تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۳ تریلیون دلار خواهد رسید

پس از رونمایی از نقشه‌ی راه جاه طلبانه‌ی بلاک‌چینی استرالیا، کمیته‌ی سنا این کشور نسبت به مزایای قابل توجه این فناوری تاکید کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • مقامات استرالیا چندی قبل از یک نقشه‌ی راه بلاک‌چینی بسیار جاه‌طلبانه رونمایی کردند و امیدوارند که با ایجاد تغییرات ساختاری بتوانند از این فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، کشاورزی، بهداشت و درمان و غیره استفاده کنند. این موضوع توسط مجلس سنا استرالیا نیز تاکید شده و در همین راستا یک گزارش منتشر شده است. طبق آنچه در گزارش مجلس سنا که در ماه فوریه منتشر شده، فناوری بلاک‌چین تا سال ۲۰۲۵ در تجارت جهانی چیزی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

پیش به سوی بلاک‌چین

 استرالیا در سال ۲۰۲۰ توانست در حوزه‌ی بلاک‌چین پیشرفت‌های چشم‌گیری از خود نشان دهد، زیرا مقامات این کشور چندی قبل از یک نقشه‌ی راه بلند مدت برای آغاز فرایند پذیرش فناوری بلاک‌چین رونمایی کردند و امیدوارند با تغییر در زیرساخت‌های بانکی، صادرات و آموزش، به این مهم دست یابند.

علاوه بر این، بورس اوراق بهادار ملی استرالیا با همکاری شرکت فعال حوزه‌ی فناوری‌های مالی به نام آی‌ساین‌دیس(iSignthis) در حال ساخت یک سیستم تسویه حساب مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که می‌تواند مبادلات جزئی و خرد را امکان‌پذیر کند.

Blockchain

اخبار مربوط به این طرح‌ها به کمیته‌ی منتخب فناوری‌های مالی و فناوری‌های نظارتی سنای استرالیا هم رسیده است، این کمیته چندی قبل چندین گزارش موقت منتشر کرد که در آن‌ها به فناوری بلاک‌چین اشاره شده بود.

گزارشات کمیته‌ی سنا نشان دهنده‌ی پتانسیل نهفته‌ی فناوری بلاک‌چین برای بهبود وضعیت فناوری‌های مالی و نظارتی است. در این گزارشات همچنین اظهار شده که فناوری بلاک‌چین را می‌توان یک فرصت از دست رفته توصیف کرد، زیرا مزایای بیشماری همچون بهره‌مندی از فرایند عرضه‌ی اولیه‌ی سکه(ICO) و جمع‌آوری سرمایه را به همراه دارد.

یک فناوری در حال رشد

در این گزارشات به همان ارقام منتشر شده در اطلاعیه‌ی مربوط به نقشه‌ی راه بلاک‌چین ملی استرالیا اشاره دارد. در این اطلاعیه‌ی که در ماه فوریه منتشر شده است، توضیح داده شده که فناوری بلاک‌چین تا سال ۲۰۲۵ در تجارت جهانی چیزی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

مایکل باچینا(Michael Bacina) همکار یکی از شرکت‌های حقوقی استرالیا به نام پیپرآلدرمن(Piper Alderman) چندی قبل در رابطه با احتمال افزایش ناگهانی سطح تقاضا برای فناوری بلاک‌چین در این کشور صحبت کرده است. وی به کمیته‌ی سنا در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «طی ۱۰ سال آینده، اغلب پروژه‌های مرتبط با فناوری مالی و فناوری نظارتی یا براساس فناوری دفاترکل توزیع شده و فناوری بلاک‌چین ساخته خواهد شد و یا شدیداً به آن‌ها وابسته خواهند بود».

کمیته‌ی سنا استرالیا نیز در رابطه با این موضوع اعلام نموده که فناوری بلاک‌چین می‌تواند به نفع تعداد زیادی از صنایع فعال این کشور مورد بهره‌وری قرار بگیرد. درحالیکه صنایع مالی و بیمه در راس فهرست منتشر شده توسط کمیته‌ی سنا قرار دارند، اما سایر خدمات و صنایع موجود از جمله خدمات کاری، عملی و فنی، تجارت خرده فروشی، مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی، کشاورزی و همچنین خدمات مرتبط با املاک و مستغلات هم می‌توانند از مزایای فناوری بلاک‌چین و دفاترکل توزیع شده بهره‌مند شوند.

بهبود شرایط ICOها

در بخش‌های دیگری از این گزارش، کمیته‌ی سنا به ظهور ICOها و فرایند جمع‌آوری سرمایه توسط آن‌ها پرداخته است و این پرسش را مطرح می‌کند که چرا استرالیا از مزایای ارائه شده توسط ICOها استفاده نمی‌کند.

دکتر جما گرین(Jemma Green) یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی یک بازار انرژی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به نام پاورلجر(Power Ledger)، به کمیته‌ی سنا استرالیا توضیح داده است که شرایط نظارتی فعلی کشور برای جذب ICOها و استارت‌آپ‌های مرتبط مساعد نیست.

وی در رابطه با قوانین و مقررات مرتبط با پروژه‌های عرضه‌ی اولیه‌ی اعلام نموده که «در بسیاری از کشورها، به طور مثال کشور سوئیس، در راستای توصیف ICOها به عنوان یک حساب سرمایه‌ای، وضعیت قانون‌گذاری در حال تغییر است تا در نهایت بتوان مالیات بدست آمده را به سمت ساخت یک پلت‌فرم مجهز برای درآمدزایی سوق داد».

مالیات بر درآمد

جما گرین در ادامه افزود:

در کشور استرالیا، بر «سود حاصل از فروش» مالیات تعلق می‌گیرد زیرا این سود به عنوان نوعی درآمد طبقه‌بندی شده است. براساس همین قوانین، کشور استرالیا فعلاً مکان مناسبی برای راه‌اندازی فرایند جمع‌آوری سرمایه به واسطه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی سکه و یا راه‌اندازی کسب و کار مرتبط نیست. Jemma Green

وی به کمیته اعلام نموده که در حال حاضر چیزی حدود ۲۶ میلیارد دلار سرمایه به واسطه‌ی پروژه‌های ICO جمع‌آوری شده که تنها ۱ درصد آن از طرف شرکت‌های استرالیایی بوده است. به گفته‌ی جما گرین در حال حاضر انگیزه‌ی چند جانبه برای این کشور وجود دارد تا قوانین فعلی خود را تغییر داده و باعث دعوت شرکت‌های فعال برای حضور در برنامه‌های مرتبط با ICOها شوند.

نظر شما در رابطه با رویکرد مقامات استرالیا در راستای بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین در بخش‌های مختلف این کشور چیست؟ آیا کشورهای دیگر از جمله ایران نیز باید فرایند پذیرش و استفاده از مزایای بیشمار فناوری بلاک‌چین را آغاز کرده و کشورهای پیشرو در این زمینه را سرلوحه‌ی خود قرار دهند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا