اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین: آلتکوین‌ها به فرآیند توسعه‌ی بیت کوین آسیب می‌رسانند

یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های منبع باز معتقد است که رمزارزهای ثانویه(Altcoins) موجب می‌شوند تا توسعه‌دهندگان از حوزه‌ی رمزارزها فاصله بگیرند

نکات برگزیده مطلب
  • صنعت رمزارزها یک فضای رقابتی و پویا است که علاوه بر بیت کوین دسته‌ی دیگری از رمزارزهای رقیب را نیز شامل می‌گردد. در این میان تحلیلگران پروژه‌های رمزارزی مختلف را مکمل یکدیگر در نظر می‌گیرند اما برخی از فعالان این حوزه نیز معتقدند که آلت‌کوین‌ها بر رشد بیت کوین تاثیر منفی می‌گذارند.

آلتکوین‌ها بر فرآیند توسعه‌ی بیت کوین آسیب می‌رسانند

حوزه‌ی رمزرازها در نگاه اول ممکن است فضای یکپارچه‌ای به‌نظر برسد اما اختلاف‌هایی نیز در میان فعالان این حوزه وجود دارد. اگرچه برخی از تحلیلگران و علاقه‌مندان حوزه‌ی رمزارزها بیت کوین و آلتکوین‌ها را مکمل یکدیگر در نظر می‌گیرند، افرادی نیز وجود دارند که تصور می‌کنند آلت کوین‌ها توجه توسعه‌دهندگان به بیت کوین را منحرف کرده و به منابع بیت کوین آسیب می‌رسانند.

یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های منبع باز رایگان(FOSS) با نام کاربری دراستی‌تویت(TheRustryTwit) معتقد است که آلت کوین‌ها بر فرآیند توسعه‌ی بیت کوین آسیب می‌رسانند. وی در یک پست توییتری اظهار داشت:

دراستی‌تویت
آلت کوین‌ها بیشترین آسیب را بر توسعه‌ی بیت کوین وارد می‌کنند. حلقه‌ی ایجاد سرو صدا و کلاهبرداری موجب شده است تا اغلب توسعه دهندگان نرم‌افزار‌های منبع باز رایگان از این حوزه فاصله بگیرند. به همین دلیل من به هیچ عنوان آلت کوین‌ها را تحمل نمی‌کنم.

دیدگاه اخیر این توسعه‌دهنده توجه طرفداران آلت کوین‌ها و همچنین طرفداران بیت کوین را به خود جلب کرده است. جگ‌دیپ سیدهو(Jagdeep Sidhu)، توسعه‌دهنده‌ی سیسکوین(Syscoin) در پاسخ ادعا کرده که بیت کوین از وجود آلت کوین‌ها به شدت منتفع شده است. وی پاسخ داد:

آلت‌کوین‌ها دلیل اصلی افزایش ارزش بیت کوین به سطوح کنونی محسوب می‌شوند، بنابراین(طرفداران بیت کوین) باید به جای «عدم تحمل» به‌خاطر وجود آلت‌کوین‌ها خوشحال باشند. Jagdeep Sidhu

برخی از آلت کوین‌ها دارای ارزش فنی و ذاتی هستند!

همانطور که می‌دانید بسیاری از کلاهبردان در پروژه‌هایی همانند وان‌کوین(Onecoin) و وان‌پلاس توکن(OnePlus Token) با سوء استفاده از نام بیت کوین قربانیان خود را طمعه قرار داده‌اند. این پروژه‌های کلاهبرداری تصویر منفی از بیت کوین را ایجاد می‌کنند که در نهایت مانع پذیرش گسترده و جذب توسعه‌دهندگان برای ارائه‌ی روش‌های مقیاس‌پذیری می‌گردد.

اما برخی از آلت کوین‌ها به‌طور مشابه با بیت کوین دارای ارزش فنی و کاربرد هستند. به عنوان مثال، اتریوم فن‌آوری قرارداد‌های هوشمند را معرفی کرده است و از زمان معرفی این پروژه بازدهی بالاتری در مقایسه با بیت کوین را ارائه کرده است.

بنابراین بر اساس اظهارات سیدهو رویکرد طرفداران متعصب بیت کوین نسبت به آلت‌کوین‌ها صحیح نیست و وجود آلت‌کوین‌ها به‌تنهایی خطری برای بیت کوین ندارند.

درخشش بیت کوین افراد بیشتری را به حوزه‌ی رمزارزها جلب کرده است و تبدیل ارزهای فیات به رمزارزها موجب شده است تا بیت کوین با نماد «طلای دیجیتالی» در صنعت رمزارزها شناخته شود.

بر اساس گزارش کوینیت، سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) هم‌اکنون یکی از بخش‌هایی است که سریعترین نرخ رشد را در صنعت رمزارزها تجربه کرده است. با این وجود، رشد این حوزه می‌تواند با جذب سرمایه از ارزش بازار بیت کوین حاصل گردد.

با وجود تصورات منفی نسبت به تاثیر آلت کوین‌ها بر بیت کوین، حوزه‌ی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز توجه سرمایه‌گذاران حقوقی و سرمایه‌گذاران خُرد بازار را جلب کرده است. در حقیقت برای وارد کردن بیت کوین به این حوزه توکن بیت کوین نیز در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز ایجاد شده است. بر اساس گزارش کوینیت، هم‌اکنون به ارزش بیش از 100 میلیون دلار توکن بیت کوین در شبکه‌ی اتریوم منتشر شده است.

نظر شما نسبت به تاثیر‌گذاری آلت کوین‌ها بر روی بیت کوین چیست؟ آیا آلتکوین‌ها بیت کوین را به‌طور منفی تحت تاثیر قرار می‌دهند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا