اخبار داخلیاخبار و مقالات

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت: برای اظهار و ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز یک ماه فرصت دارید

سعید زرندی با حضور در جلسه‌ی کمیته‌ی نظارت بر فعالیت استخراج رمزارز به توضیح مسائلی پیرامون طرح خود اظهاری ماینرهای داخلی پرداخت

نکات برگزیده مطلب
  • آقای سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در سومین جلسه‌ی کمیته‌ی نظارت بر فعالیت استخراج رمزارز توضیح داد که در راستای رفع مشکلات فعلی فعالان این حوزه، به آن‌ها یک ماه فرصت داده می‌شود تا دستگاه‌های خود را ثبت و اعلام نمایند. به گفته‌ی وی ماینرهای داخلی می‌توانند از ۲۵ام مرداد ماه در سامانه‌ی «بهین‌یاب» دستگاه‌های استخراج رمزارز خود را ثبت و فرایند قانونی‌سازی آن‌ها را طی کنند.

فرصت یک ماهه!

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سومین جلسه‌ی کمیته‌ی نظارت بر فعالیت استخراج رمزارز که با حضور رئیس دفتر بررسی اقتصادی مقام معظم رهبری و نماینده سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اعلام کرد که «به دلیل اینکه درگذشته فرآیند استخراج رمزارزها قانونی نبود، تعدادی دستگاه به صورت قاچاق وارد شده و در حال حاضر مشکلاتی برای فعالان این صنعت به‌وجود آورده است. لذا با مساعدت هیأت وزیران، این مشکل مرتفع می‌شود».

ایران ماینینگ رمزارز استخراج

وی با حضور در در سومین جلسه‌ی کمیته‌ی نظارت بر فعالیت استخراج رمزارز افزود:

از ۲۵ مرداد در سامانه‌ی «بهین‌یاب» امکان ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز به ‌مدت یک‌ماه فراهم می‌شود و این امکان وجود خواهد داشت که با پرداخت حقوق و عوارض دولتی، فعالیت آنها قانونی شود و از آن پس دستگاه‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده و در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود. سعید زرندی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام نموده که «تعداد ۶۲۴ جواز تأسیس برای استخراج رمزارز صادر شده و ۱۵ واحد در مرحله‌ی درخواست صدور پروانه‌ی بهره‌برداری هستند که ۲ واحد از این تعداد، پروانه‌بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

به گفته‌ی وی پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح خود اظهاری، تعداد واحدهای دارای پروانه افزایش یابد.

رمزارزها یک راهکار برای جبران کمبود ارز

زرندی همچنین تأکید کرد که «مدل‌سازی برای استفاده از رمزارزها در واردات کالا در دست بررسی بوده و آن را دنبال می‌کنیم. اگر بتوانیم در شرایط کمبود ارز، رابطه بین واردات با استفاده از رمزارزها را مهیا کنیم، برای کشور سودمند خواهد بود».

به گفته‌ی وی «در دنیا، نقش رمزارزها در تجارت خارجی پررنگ است و براساس برخی آمارها ارزش بازار کل رمزارزها در دنیا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، لذا باید ما هم در این زمینه فعالانه عمل کنیم».

نظر شما در رابطه با فرصت یک‌ماهه‌ی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت برای ماینرهای داخلی چیست؟ آیا این طرح می‌تواند به افزایش فعالیت ماینرهای داخلی و فعالان این حوزه در داخل کشور کمک کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا