اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

یک ماینر، شبکه‌ی بلاکچین اتریوم کلاسیک را به دو قسمت تقسیم کرد!

توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک در روز یکم آگوست گزارش کرده‌اند که در نتیجه‌ی دوازده ساعت فعالیت یک ماینر متخلف شبکه‌ی اتریوم کلاسیک به دو زنجیره‌ی مجزا تقسیم شده است

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی اتریوم کلاسیک در نخستین روز ماه آگوست ۲۰۲۰ دچار بازآرایی شده است. در نتیجه توسعه‌دهندگان از صرافی‌ها درخواست کرده‌اند تا زمان بررسی این اتفاق فرآیند واریز و دریافت این دارایی را متوقف کنند. با این وجود، هدف این ماینر و احتمال اجرای حملات ۵۱ درصد در این شبکه هنوز مشخص نشده است.

سازماندهی مجدد شبکه‌ی اتریوم کلاسیک

تعدادی از فعالان شبکه‌ی اتریوم کلاسیک(ETC) سازماندهی مجدد این شبکه‌ را در روز یکم آگوست گزارش کرده‌اند. توسعه‌دهندگان از سرویس‌دهنده‌ها درخواست کرده‌اند تا پایان یافتن فرآیند تعمیر و نگهداری زنجیره واریز‌ اتریوم کلاسیک را متوقف کنند.

در ژانویه‌ی 2019 نیز حادثه‌ی مشابهی در شبکه‌ی اتریوم کلاسیک تجربه شده است و در نتیجه برخی از صرافی‌ها اقدامات پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. بر اساس گزارش کوینیت، شاخه‌ی تحقیقاتی صرافی کوین‌بیس(Coinbase) گزارش کرده بود که شبکه‌ی اتریوم کلاسیک «سازماندهی مجدد زنجیره» را تجربه کرده است و در نتیجه شبکه‌ی این پروژه پرداخت مضاعف را تجربه کرده است، اما تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم کلاسیک این ادعا را رد کرده است.

هادسون جیمسون(Hudson Jameson)؛ یکی از اعضای بنیاد اتریوم اعلام کرد که صرافی‌ها باید واریز و برداشت اتریوم کلاسیک را متوقف کنند.

توییت هادسون جیمسون
مشکلی در شبکه‌ی بلاکچین اتریوم کلاسیک وجود دارد و صرافی‌ها باید فرآیند واریز و برداشت این دارایی را متوقف کنند.

این مشکل همچنین در حساب رسمی توییتر اتریوم کلاسیک و جیمز وو(James Wo)؛ بنیان‌گذار اتریوم کلاسیک لبز(Ethereum Classic Labs) نیز تایید شده است، این حساب‌ها تقسیم زنجیره‌ی اتریوم کلاسیک را گزارش کرده‌اند. بر همین اساس اتریوم کلاسیک در بلاک شماره‌ی 10,904,146 تقسیم زنجیره را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش اعضای تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم کلاسیک 3 هزار بلاک در طول فعالیت 12 ساعته‌ی ماینر‌ی به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک افزوده شده است. این ماینر از نرم‌افزار Core-Geth برای ایجاد گره در شبکه‌ی اتریوم کلاسیک استفاده کرده است. این اتفاق لزوما حمله به شبکه‌ی اتریوم کلاسیک را نشان نمی‌دهد و فعالیت یک ماینر بزرگ ممکن است سختی شبکه‌ی اتریوم کلاسیک را به شدت افزایش دهد.

ماینر متخلف شناسایی شده است

توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک در اطلاعیه‌ی کوتاهی اعلام کرده‌اند که این ماینر شناسایی شده است. توسعه‌دهندگان همچنین اعلام کرده‌اند که نسبت به اجرای حملات پرداخت مضاعف تردید دارند. جیمز وو(James Wo)؛ یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک معتقد است که این یک «حمله‌ی 51 درصدی» نیست و اظهار داشت این ماینر که از نرم‌افزار کلاینت قدیمی استفاده ‌کرده است، هم‌اکنون در شرایط آفلاین قرار دارد.

ممکن است یک ماینر متخلف دسترسی به اینترنت را در زمان استخراج از دست داده است و در نتیجه در طول مدت زمان 12 ساعت 3 هزار بلاک ایجاد شده است. در 2 هزار بلاک ابتدایی تنها یک ماینر و در مجموع 5 تراکنش مشاهده می‌گردد، همچنین به‌نظر می‌رسد که این ماینر به سرعت بلاک‌ها را استخراج کرده و دیگر بلاک‌هایی که توسط وی استخراج شده است را به بلاک آنکل(Uncle) تبدیل کرده است. Ethereum Classic Developers

 

همچنین آدرس ماینر متخلف 0x75d1e5477f1fdaad6e0e3d433ab69b08c482f14e گزارش شده است. توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک اعلام کرده‌اند که:

در طی فرآیند استخراج 3 هزار بلاک هیچ تراکنشی تایید نشده است و عدم تایید تراکنش‌ها در طول سازماندهی مجدد به معنای بازگرداندن آن‌ها به مم‌پول(محلی که تراکنش‌های در انتظار تایید و قرار گرفتن در بلاک‌های شبکه در آن نگه‌داری می‌شوند) است. Ethereum Classic Developers

نظر شما نسبت به سازماندهی مجدد شبکه‌ی اتریوم کلاسیک چیست؟ آیا شبکه‌ی اتریوم کلاسیک در خطر حملات پرداخت مضاعف قرار دارد؟ آیا این پدیده در نتیجه‌ی آزمایش اسیک‌های جدیدی اتریوم کلاسیک تجربه شده است؟ نظر خود رابه صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا