اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد نظارت بر بلاکچین صرافی بایننس را دارد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قصد دارد به منظور ردیابی تراکنش‌ها در شبکه‌ی بلاکچینی صرافی بایننس(Binance Chain) با شرکت سایفر تریس(CipherTrace) قرار داد همکاری منعقد کند

نکات برگزیده مطلب
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا(SEC) قصد دارد قرارداد ردیابی شبکه‌ی بایننس چین(Binance Chain) را به شرکت سیفر تریس(CipherTrace) واگذار کند. سایفر تریس که توسط سرویس امنیت داخلی آمریکا(DHS) و آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی آمریکا(DARPA) تاسیس شده است، ابزار‌هایی را برای ردیابی شبکه‌های بلاکچینی تولید می‌کند.

تلاش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ردیابی شبکه‌ی بلاکچین صرافی بایننس

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا قصد دارد به منظور ردیابی بهتر تراکنش‌ها در شبکه‌ی بایننس چین با شرکت سیفر تریس(CipherTrace) قراردادی را منعقد کند. این شبکه‌ی بلاکچینی توکن بومی بایننس(BNB) را میزبانی می‌کند و همچنین زیربنای بزرگترین صرافی غیرمتمرکز از نظر حجم مبادلات یعنی بایننس دکس(Binance DEX) را تشکیل می‌دهد.

بایننس چین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «محصولات سایبر تریس را تنها ابزار قانونی شناخته شده و هوشمندی ارزیابی می‌کند که قادر است توکن‌های بی‌ان‌بی(BNB) دیگر توکن‌های منتشر شده در شبکه‌ی بایننس را ردیابی کند.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اطلاعیه‌ی خود اعلام کرد که قصد دارد تا روز یکم آگوست سال 2020 میلادی این قرار داد را به شرکت سایفر تریس واگذار کند.

اگرچه تمامی تراکنش‌های بایننس چین در دسترس عموم کاربران قرار دارند اما جستجو‌گر‌های آنلاین نیاز‌های سازمان‌های قانون‌گذاری و نظارتی را برآورده نمی‌کنند.

سایفر تریس در سال 2015 و توسط سرویس امنیت داخلی آمریکا(DHS) و آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی آمریکا(DARPA) تاسیس شده است. این سازمان محصولاتی را تولید می‌کند که برای ردیابی تراکنش‌ها به سازمان‌های قانونی کمک می‌کند. سازمان‌های قانون‌گذاری از این ابزار‌ها برای بررسی انطباق صرافی‌ها با قوانین ضد پولشویی و یا ردیابی تراکنش‌های مزتبط با طرح‌های کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

توکن‌های بی‌ان‌بی توکن بومی بزرگترین صرافی جهان و دهمین صرافی بزرگ بازار از نظر ارزش بازار محسوب می‌گردد.

به‌کارگیری ابزار ردیابی و نظارت سایفر تریس در صرافی بایننس

سایفر تریس که هم‌اکنون خدمات ردیابی برای صد‌ها رمزارز را ارائه می‌کند، در نوامبر 2019 با صرافی بایننس قرارداد همکاری امضاء کرده است. این شرکت ابزارهای ردیابی بلاکچین و کنترل پولشویی را به صرافی بایننس ارائه کرده است.

بایننس در آن زمان اعلام کرد که این فن‌آوری توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران را قادر می‌سازد تا بلاکچین بایننس چین را بررسی کنند، آدرس‌های پُر خطر را شناسایی کنند و از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز، صرافی‌ها و یا دیگر برنامه‌های صنعت رمزارزها حفاظت کنند.

به‌نظر می‌رسد که سازمان‌های نظارتی و قانون‌گذاری آمریکا قصد دارند تراکنش‌های صنعت رمزارزها را دقیق‌تر ردیابی کنند. بر اساس گزارش کوینیت، اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر و سرویس درآمد داخلی آمریکا استفاده از ابزار ابزار ردیابی و آنالیز بلاکچینی صرافی کوین‌بیس را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نظر شما نسبت به قرارداد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا با شرکت سایفر تریس چیست؟ آیا سازمان‌های نظارتی و قانون‌گذاری برای ایجاد شرایط نظارت کامل در صنعت رمزارزها تلاش می‌کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا