اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شبکه‌ی جدید کاردانو با هجوم استخرهای سپرده‌گذاری مواجه شده است

تنها در طول یک روز پس از اجرای بروزرسانی شِلی در شبکه‌ی کاردانو بیش از پانصد استخر سپرده‌گذاری به این شبکه متصل شده‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • به‌نظر می‌رسد که تغییرات جدید شبکه‌ی کاردانو با همراهی فعالان صنعت رمزارزها مواجه شده است. در حقیقت، تنها یک روز پس از اعمال بروزرسانی شلی در شبکه‌ی کاردانو صدها استخر سپرده‌گذاری به شبکه‌ی جدید کاردانو ملحق شده‌اند. کاربران می‌توانند توکن‌های خود را برای سپرده‌گذاری به اوپراتور‌های این استخرها بسپارند و در عوض پاداش سپرده‌گذاری دریافت کنند.

هجوم استخرهای سپرده‌گذاری به شبکه‌ی کاردانو پس از اعمال بروزرسانی

استخرهای سپرده‌گذاری یکی از روش‌های کسب درآمد منفعل در شبکه‌ی کاردانو محسوب می‌گردد. داده‌ها نشان می‌دهند که پیش از اعمال بروزرسانی 481 استخر سپرده‌گذاری خدمات سپرده‌گذاری را در شبکه‌ی کاردانو ارائه می‌کردند، با این وجود، این آمار به‌طور پیوسته تغییر کرده است و در زمان نگارش مقاله 580 استخر فعال سپرده‌گذاری خدمات مرتبط را بر روی شبکه‌ی کاردانو ارائه می‌کنند.

داده‌های فعالیت در شبکه‌ی آزمایشی کاردانو می‌تواند چشم‌انداز میزان مشارکت در این شبکه را ارائه دهد. شبکه‌ی آزمایشی کاردانو در روز بیست و دوم ژوئن دارای 1061 استخر سپرده‌گذاری ثبت شده، 986 استخر سپرده‌گذاری فعال و 12.9 میلیارد توکن آدا(به ارزش 2.4 میلیارد دلار) بوده است.

به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ی نزدیک 500 استخر دیگر از شبکه‌ی آزمایشی کاردانو به شبکه‌ی اصلی کاردانو مهاجرت کنند. بعلاوه، دسترسی گسترده به شبکه‌ی اصلی کاردانو کاربران و استخر‌های بیشتری را به مشارکت و سپرده‌گذاری در این شبکه تشویق می‌کند. اگرچه اولین دوره‌ی پاداش‌های سپرده‌گذاری در شبکه‌ی شلی کاردانو هنوز منتشر نشده است، برآورد‌های کنونی نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند به میزان 5.1 درصد در سال درآمد کسب کنند. با توجه به داده‌های شبکه‌ی کاردانو متوسط بازدهی در هر سال 4.6 درصد ارزیابی شده است.

استخر‌های سپرده‌گذاری کاردانو
دیاگرام شبکه‌ی استخر‌های سپرده‌گذاری کاردانو

بر اساس گزارش کوینیت، بروزرسانی شلی در شبکه‌ی کاردانو اخیراً با موفقیت اجرا شده است و در نتیجه این پروژه به سوی تمرکززدایی بیشتر حرکت می‌کند.

هدف کاردانو برای تمرکززدایی

چالز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ مدیرعامل آی.‌او‌.اِچ‌.کی(IOHK) تمرکززدایی را مهم‌ترین اولویت آی.‌او‌.اِچ‌.کی عنوان کرده است. کاردانو قصد دارد با تشویق جامعه‌ی کاربران به تقسیم ثروت خود در میان تعداد زیادی از استخر‌های سپرده‌گذاری به ماکزیمم میزان تمرکززدایی دست یابد.

تزوس(Tezos) نزدیکترین رقیب کاردانو در این زمینه محسوب می‌گردد این پروژه دارای 425 استخر سپرده‌گذاری است که کاربران می‌توانند با کمترین میزان فعالیت نگهداری از دارایی‌های خود را به این استخر‌ها بسپارند و درآمد منفعل کسب کنند.

با این وجود، آی.‌او‌.اِچ‌.کی استدلال می‌کند که شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات کار همانند بیت کوین و لایت‌کوین نمی‌توانند چنین سطحی از تمرکززدایی را ایجاد کنند و ماینر‌ها در چند استخر بزرگ متمرکز شده‌اند.

با این وجود، برتری شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام نسبت به شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هنوز به‌طور کامل اثبات نشده است. با این وجود، کاردانو امیدوار است که ویژگی‌های تمرکززدایی توجه توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز کاربردی و منتشرکنندگان توکن‌ها را به سوی این پروژه جلب کند.

نظر شما نسبت به فعالیت 500 استخر سپرده‌گذاری تنها یک روز پس از راه‌اندازی شبکه‌ی شلی کاردانو چیست؟ آیا در آینده نیز تعداد استخر‌های سپرده‌گذاری کاردانو افزایش خواهد یافت؟ آیا کاردانو به استاندارهای جدیدی در میزان تمرکززدایی دست خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا