اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دستگاه ماینر بیت مین یا واتس ماینر، کدام یک را انتخاب کنیم؟

محققان صرافی بیتمِکس اخیراً اَنت‌ماینر اس ۱۹ پرو(Antminer S19 Pro) و واتس‌ماینر ام‌۳۰اس پلاس(Whatsminer M30S+) را با هم مقایسه کرده و نظر فنی خود را به اشتراک گذاشته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • تیم تحقیقاتی صرافی بیت‌مکس اخیراً محصولات پرچمدار شرکت‌های بیت‌مین(Bitmain) و میکروبی‌تی(MicroBT) در الگوریتم Sha256 را با یکدیگر مقایسه کرده است. محققان نتیجه‌گیری کرده‌اند که محصول مورد آزمایش شرکت بیت‌مین در مقابل محصول جدید شرکت میکروبی‌تی از راندمان بالاتری برخوردار است. اما تحویل سفارشات شرکت بیت مین با تاخیر‌های گسترده‌ای مواجه شده است و هم‌اکنون فروش محصولات جدید شرکت بیت‌مین در وب‌سایت این شرکت متوقف شده است، در حالی که تحویل سفارشات شرکت میکروبی‌تی در طی چند روز امکان‌پذیر است.

مقایسه‌ی محصولات پرچمدار شرکت بیت‌مین با شرکت میکروبی‌تی

تیم تحقیقاتی بیت‌مکس آنت‌ماینر اس 19 پرو(Antminer S19 Pro) که توسط شرکت بیت‌مین تولید شده است را با واتس‌ماینر ام‌ 30 اس پلاس(Whatsminer M30S+)(یکی از محصولات جدید شرکت میکروبی‌تی) مقایسه کرده است. این تیم تحقیقاتی در بررسی سه روزه‌ی خود معیار‌های مختلفی همانند هش‌ریت، بهره‌وری انرژی، دما، صدا و زنجیره‌ی تامین را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. آن‌ها دریافتند که آنت‌ماینر با مصرف(29.7 ژول بر تراهش) در مقایسه با واتس‌ماینر با مصرف(34.4 ژول بر تراهش) از بهره‌وری انرژی بهتری برخوردار است. بیت‌مکس گزارش کرد:

با این وجود، راندمان محصول جدیدتر میکروبی‌تی یعنی واتس ماینر ام 30 پلاس پلاس(Whatsminer M30S++) نیز 31 ژول بر تراهش گزارش شده است و در نتیجه این محصول نیز دارای راندمان کمتری نسبت به آنت‌ماینر مورد آزمایش است. BitMEX Research

بیت‌مکس اعلام کرد که به‌طور کلی محصولات شرکت بیت‌مین نسبت به محصولات میکروبی‌تی از برتری نسبی برخوردار هستند اما دسترسی به این محصولات دشوارتر است. از طرف دیگر محصولات شرکت میکروبی‌تی ارزان‌تر هستند و به سادگی در دسترس قرار دارند. در حالی که بر اساس اعلام وب‌سایت شرکت بیت‌مین، محصولات این شرکت برای خرید در دسترس نیستند.

اندازه‌گیری دبی هوای خروجی واتس‌ماینر ام‌۳۰اس پلاس
اندازه‌گیری دبی هوای خروجی واتس‌ماینر ام‌۳۰اس پلاس

سفارش آنت‌ماینر اس 19 پرو نیز با تاخیر به محققان بیت‌مکس تحویل داده شده است. با این وجود، شرکت میکروبی‌تی قادر است در طول تنها چند روز سفارش مشتریانش را تحویل دهد در حالی که تحویل محصولات بیت‌مین تقریباً پنج هفته به‌طور انجامیده است. بر اساس گزارش کوینیت، جنگ قدرت در شرکت بیت‌مین روند عادی فعالیت این شرکت را دچار اختلال کرده است. بیت‌مکس تاخیر‌ در تحویل سفارشات را به دلیل جنگ قدرت در این شرکت و مشکلات مربوط به تامین تراشه‌های 7 نانومتری شرکت تی‌اس‌ام‌سی(TSMC) ارزیابی کرده است.

بیت‌مین در گود رقابت از برتری نسبی برخوردار است

بر اساس گزارش بیت‌مکس شرکت‌های بیت مین و میکرو‌بی‌تی به‌طور کاملا نزدیک و به‌طور شانه به شانه با یکدیگر رقابت می‌کنند اما به دلیل برتری نسبی در چشم‌انداز سفارشات شرکت بیت‌مین از برتری نسبی برخوردار است.

محققان بیت‌مکس پس از گفتگو با چند اوپراتور مزارع استخراج رمزارز اعلام کرده‌اند اگرچه آن‌ها به دلیل تاخیر در تحویل محصولات از شرکت بیت‌مین دلسرد شده‌اند. اما بسیاری از ماینر‌ها همچنان مشتاق هستند بدون در نظر گرفتن مزایای میکروبی‌تی تجهیزات مورد نیاز خودشان را از طریق بیت‌مین تامین کنند.

بیت‌مکس اعلام کرد: «تغییر تجهیزات ماینینگ برای اوپراتور‌ها اقدامی نامطلوب ارزیابی می‌شود، زیرا تنها استفاده از تجهیزات یک تولید کننده‌ی خاص موجب افزایش راندمان عملیاتی و کاهش هزینه‌ها می‌گردد.»

بیتمکس همچنین در ماه ژوئن صنعت استخراج رمزارز را مورد ارزیابی قرار داده است. این صرافی در پایان نتیجه گیری کرده است که در بازه‌ی زمانی بلند مدت دو و یا سه تولید کننده‌ی بزرگ تجهیزات استخراج رمزارز قادر به ادامه‌ی فعالیت خواهند بود.

نظر شما نسبت به ارزیابی محققان بیتمکس از محصولات پرچمدار شرکت بیت‌مین و شرکت میکروبی‌تی چیست؟ آیا شما نیز اَنت‌ماینر‌های بیت‌مین را به واتس‌ماینر‌های میکروبی‌تی ترجیح می‌دهید؟ یا ارزانی و در دسترس بودن محصولات میکرو‌بی‌تی ویژگی مطلوب‌تری برای یک ماینر محسوب می‌گردد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا