اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

با وجود کاهش اخیر قیمت و نصف شدن پاداش ماینرهای بیت کوین، 17 هزار دستگاه ماینینگ پیش خرید شد!

شرکت آمرکایی «کور ساینسیفیک» با عقد قراردادی بیش از ۱۷ هزار دستگاه انت‌ماینر اس۱۹ از شرکت بیت‌مین خریداری کرد

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات هاستینگ مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به نام کور ساینسیفیک(Core Scientific) اخیراً یک قرارداد همکاری با شرکت بیت‌مین(Bitmain) منعقد نموده و قرار است بیش از ۱۷ هزار دستگاه استخراج بیت کوین انت ماینر اس۱۹ از این شرکت خریداری کند. به نظر می‌رسد که کاهش نرخ هزینه‌ی تولید انرژی در آمریکا و در کنار عوامل دیگری همچون وضع قوانین دوستانه باعث شده تا ماینرها بزرگ‌تر به تاسیس فارم‌های بزرگ در آمریکای شمالی روی آورند.

یک قرارداد بزرگ

شرکت آمریکایی کور ساینسیفیک(Core Scientific) که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات هاستینگ مبتنی بر فناوری بلاک‌چین فعالیت دارد، اخیراً یک قرارداد خرید با شرکت بزرگ تولید‌کننده‌ی سخت‌افزارهای ماینینگ بیت‌مین(Bitmain) منعقد کرده است. طبق این قرارداد تعداد زیادی از دستگاه‌های استخراج رمزارز نسل بعدی شرکت بیت‌مین، توسط کور ساینسیفیک خریداری شده‌ است.

کور ساینسیفیک بیت‌مین استخراج رمزارز ماینینگ

طبق گزارشات منتشر شده در رابطه با این موضوع، شرکت کور ساینسیفیک قرار است به نمایندگی از مشتریان خود بیش از ۱۷ هزار دستگاه استخراج رمزارز انت‌ماینر اس۱۹ خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد. طبق گفته‌ی کور ساینسیفیک، این رقم بزرگ‌ترین فرایند خرید دستگاه‌های اس۱۹ توسط یک شرکت حوزه‌ی بلاک‌چین است.

کوین ترنر(Kevin Turner) مدیرعامل فعلی شرکت کور ساینسیفیک و مدیر پیشین بخش فناوری شرکت مایکروسافت اعلام نموده که «شرکت کور ساینسیفیک روند دریافت و بررسی اولین دستگاه‌های اسیک نسل جدید شرکت بیت مین را به پایان رسانده است، و در این مسیر موفق به دستیابی به هش‌ریت بسیار عالی ۱۱۰ تراهش بر ثانیه شده است».

این توافق در حالی صورت گرفته است که مقامات ایالت تگزاس در آمریکا اخیراً به دنبال جذب تعدادی از شرکت‌ها و نهاد‌های فعال در زمینه‌ی استخراج رمزارز بوده‌اند.

اکتبر سال گذشته شرکت بیت‌مین بزرگ‌ترین تاسیسات استخراج بیت کوین را در راکدیل تگزاس راه‌اندازی کرد. در ماه ژانویه نیز گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌داد که دو شرکت ژاپنی فعال در حوزه‌ی بلاک‌چین به نام‌های SBI و GMO نیز در راستای پردازش تراکنش‌های رمزارزی خود یک توافق‌نامه با زیرمجموعه‌ی شرکت بیت کوین ای‌جی(Bitcoin AG) به ثبت رسانده‌اند.

افزایش علاقه در آمریکای شمالی

راسل کان(Russell Cann) مدیر ارشد بخش خدمات مشتری شرکت کور ساینسیفیک، در تازه‌ترین صحبت‌های خود به افزایش سطح علاقه به فرایند ماینینگ در آمریکای شمالی و افزایش نرخ هش مربوط به این ناحیه اشاره کرد و توضیح داد که:

دیدگاه ما این است که این افزیش سطح علاقه و تخصیص سرمایه و سرمایه‌گذاری در فرایند ماینینگ می‌تواند به دلیل افزایش روز افزون پذیرش رمزارزها و یا دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی سرمایه‌گذاری و همچنین یک ویژگی سرمایه‌گذاری مطلوب در خاک آمریکای شمالی باشد؛ به طور خاص محیط پایدار ژئوپلیتیکی و نظارتی، شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین منابع انرژی متعدد و کافی باعث چنین جذب ماینرها شده است. Russell Cann

براساس صحبت‌های آقای کان، از نظر تاریخی مقررات و قوانین مربوط به فرایند ماینینگ در سایر حوزه‌های قضائی به نوعی ناقص بوده و باعث عدم اطمینان سرمایه‌گذاران برای آغاز کار شده است. در مقابل، به دلیل «ثبات سیستم برق‌رسانی و همچنین محیط نظارتی مرتبط با مالکیت املاک»، میزبانی خدمات استخراج رمزارز در آمریکایی شمالی بسیار سودآور است.

عوامل افزایش علاقه‌ی ماینرها به آمریکای شمالی

علاوه بر این‌ها، آقای کان گفت که سقوط اخیر قیمت انرژی در آمریکای شمالی نیز یک از عوامل جذاب‌تر شدن ماینینگ در این حوزه‌ی قضائی می‌باشد. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد که «مهم‌تر از همه، با سقوط قیمت شاخص انرژی و کاهش هزینه‌ی تولید آن در مناطقی از خاک آمریکا و کانادا، فرصت‌ ویژه‌ و تکرار نشدنی برای برخی ماینرهای بزرگ‌تر مانند کور ساینسیفیک به وجود آمده است».

البته، این بدان معنا نیست که سرمایه‌گذاران فضای استخراج رمزارز در حال ترک تاسیسات ماینینگ خود در سایر کشورها همچون چین می‌باشند؛ بلکه به گفته‌ی آقای کان، آن‌ها در حال ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری خود در نقاط مختلف جهان هستند.

نظر شما در رابطه با قرارداد بزرگ شرکت کور ساینسیفیک و خرید ۱۷ هزار دستگاه استخراج رمزارز چیست؟ چه عواملی باعث شده که آمریکا اکنون به قطع صنعت ماینینگ تبدیل شود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا