اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پِی‌پَل به صنعت رمزارزها وارد شد

شرکت پی‌پل با همکاری کارگزاری رمزارزی پکسوس قرار است خدمات و سرویس‌های مرتبط با رمزارز ارائه کند

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشاتی که چندی قبل منتشر شده حاکی از آن است که شرکت خدمات مالی پی‌پل(PayPal) قرار است با همکاری کارگزاری رمزارزی پکسوس(Paxos Crypto Brokerage) به حوزه‌ی رمزارزها وارد شده و خدمات رمزارزی به ۳۰۰ میلیون کاربر فعال خود ارائه کند. این حرکت نه تنها یک قدم بزرگ برای شرکت پی‌پل در راستای ورود به صنعت رمزارزها به شمار می‌آید، بلکه باعث خواهد شد که این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان بازار رمزارزها نیز تبدیل شود.

همکاری پکسوس و پی‌پل

یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خدمات پرداخت پی‌پل(Paypal) با نام پی‌پل هوردینگ اخیراً یک همکاری نزدیک با کارگزاری پکسوس کریپتو(Paxos Crypto) برقرار نموده است تا خدمات مبتنی بر رمزارز راه‌اندازی کند. این حرکت اولین قدم شرکت پی‌پل در صنعت رمزارزها به شمار می‌آید، درحالیکه این شرکت تا پیش از این نسبت به صنعت رمزارزها ابزار بی‌میلی کرده و قصد ورود به آن را نداشت.

Paypal پی‌پل رمزارز

کارگزاری پکسوس کریپتو در واقع یک API کارگزاری است که هفته‌ی پیش راه‌اندازی شده است. شرکت پکسوس در راستای حمایت و کمک به شرکت‌های فعال حوزه‌ی فناوری خدمات مالی از جمله پی‌پل و برای دسترسی آن‌ها به سرویس‌های رمزارزی این کارگزاری را راه‌اندازی کرده است. شرکت‌های حوزه‌ی فناوری‌های مالی می‌توانند با ادغام این فناوری در خدمات خود، سرویس‌های مبتنی بر رمزارز را به مشتریان خود عرضه کنند. علاوه بر این، پکسوس مسئولیت تامین نقدینگی، فناوری‌های زیرساختی لازم و نظارت بر تمام سرویس‌های ارائه شده را هم برعهده گرفته است.

پی‌پل به صنعت رمزارزها راه یافت

شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی در حال حاضر صنعت رمزارزها را به عنوان راهی امیدوارکننده جهت افزایش و گسترش خدمات خود توصیف می‌کنند. با صرف نظر از نرم‌افزار پول نقد شرکت اکوئر(Square) و کارگزاری سهام شرکت رابینهود، این سرمایه‌گذاری جدید باعث خواهد شد که شرکت پی‌پل به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان اصلی صنعت رمزارزها تبدیل شود. این درحالیست که علاوه بر این پلت‌فرم‌ها، شرکت‌های دیگری از جمله ای‌تورو(eToro) و سوفی(SoFi) نیز خدمات مرتبط با حوزه‌ی کریپتو ارائه می‌کنند.

با در نظر گرفتن ۳۰۰ میلیون کاربر فعال شرکت پی‌پل، می‌توان گفت که این سرویس جدید باعث گسترش هرچه بیشتر خدمات این شرکت و رشد آن منجر خواهد شد. آقای چالز کاسکارلا(Charles Cascarilla) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران پکسوس در رابطه با آینده‌ی این خدمات اعلام نموده که:

Charles Cascarilla Paypal پی‌پل رمزارزکارگزار رمزارزی پکسوس باعث تسهیل فرایند اضافه شدن قابلیت خرید، فروش و نگهداری رمزارز برای کسب و کارهای مختلف می‌شود. این کارگزاری در واقع یک راه‌حل کم‌هزینه، امن و ساده برای شرکت‌های مختلف است تا بتوانند قابلیت دسترسی به رمزارز را برای کاربران و مشتریان خود به ارمغان آورند. Charles Cascarilla

خروج از انجمن لیبرا

در بیانیه‌ای که روز ۱۵ام جولای منتشر شده است، آقای کاسکارلا همچنین توضیح داد که شرکت خدمات پرداخت ریوولت آمریکا(Revolut US) اولین مشترین برای ادغام راه‌حل آن‌ها در خدمات و محصولات خودش است.

پیش از این بیانیه، شایعاتی مبنی بر ورود شرکت پی‌پل به حوزه‌ی رمزارزها منتشر شده بود. در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که پی‌پل یکی از بنیانگذاران انجمن لیبرا(Libra Association نهاد حاکم و کنترل کننده‌ی پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک) می‌باشد. با این حال، این انجمن با واکنش جدی و بسیار سخت کنگره‌ی ایالات متحده روبرو شد و همین موضوع باعث شد تا پی‌پل و سایر اعضا از آن خارج شوند. سایر شرکت‌های نام‌آشنا و برجسته‌ی فعال در انجمن لیبرا که پس از واکنش کنگره از آن خارج شدند عبارتند از شرکت خدمات پرداخت ویزا(Visa inc)، ای‌بی(eBay inc) و مسترکارت(Mastercard inc).

سایر شرکت‌های حوزه‌های فناوری مالی نیز وارد صنعت رمزارز می‌شوند

طی تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت زابو(Zabo)، نزدیک به ۱۸ درصد جوانان و نوجوانان ساکن ایالات متحده مالکیت مقداری رمزارز را برعهده دارند، درحالیکه حدود ۴۲ درصد دیگر نیز قصد دارند طی پنج سال آینده مقداری رمزارز تهیه کنند. در این گزارش همچنین نشان داده شده که شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی خدمات مالی از جمله رابینهود نیز قصد دارند با بهره‌گیری از خدمات حوزه‌ی رمزارز به رشد کسب و کار خود کمک کنند.

در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۸، نرم‌افزار رابینهود کریپتو(Robinhood Crypto) که توسط توسعه‌دهندگان این شرکت عرضه شده بود، در مدت زمان کوتاهی بیش از ۲ میلیون مرتبه دانلود شد. این درحالیست که در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۰ نرم‌افزار کش‌اپ(Cash App) شرکت اسکوئر نیز توانست بیش از ۳۰۶ میلیون دلار نقدینگی مرتبط به بیت کوین داشته باشد. این رقم نسبت به سه‌ماهه‌ی ابتدای سال قبل یک افزایش ۳۶۷ درصد به شمار می‌آید.

با در نظر گرفتن این گزارشات می‌توان گفت که احتمالاً تمام شرکت‌های فعال حوزه‌ی فناوری مالی که قصد گسترش خدمات و کسب و کار خود را دارند، در آینده‌ی نزدیک وارد بازار رمزارزها شده و خدمات مرتبط به کاربران و مشتریان خود ارائه خواهند کرد.

نظر شما در رابطه با این همکاری و ورود شرکت پی‌پل به حوزه‌ی رمزارزها چیست؟ اضافه شدن نام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری‌های مالی به صنعت رمزارزها چه تاثیری بر ارزش و آینده‌ی رمزارزها خواهد داشت؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا