اخبار داخلیاخبار و مقالات

ماینر‌هایی که انشعاب مجاز برق درخواست بدهند تسهیلات میگیرند

سخنگوی صنعت برق کشور از تدوین یک طرح‌ تشویقی برای ماینر‌هایی که برای دریافت انشعاب قانونی برق درخواست ارائه کنند خبر داده است

نکات برگزیده مطلب
  • مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق کشور اخیرا از اختصاص امتیازات ویژه برای ماینر‌هایی خبر داد که فعالیت غیررسمی(غیر مجاز) خود را متوقف کنند و برای دریافت انشعاب مجاز درخواست بدهند. بر اساس اظهارات وی این طرح ماینر‌هایی را شامل می‌گردد که در گذشته به‌طور غیرمجاز از انرژی الکتریکی برای استخراج رمزارزها استفاده می‌کرده‌اند.

ماینر‌ها به درخواست انشعاب برق مجاز تشویق می‌شوند

مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق کشور در روز بیست و یکم تیر اظهار داشته است که در راستای تشویق ماینر‌ها به استفاده از انشعاب مجاز برق، شرکت توزیع برق طرح‌های تشویقی و امتیاز‌های مختلفی را برای ماینر‌ها در نظر گرفته است.

صنعت برق کشور

وی توان مصرفی درخواست شده از سوی ماینر‌ها را 300 مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت که بخشی از این ظرفیت هم‌اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است و تعدادی از ماینر‌ها نیز در حال پیاده‌سازی تجهیزات استخراج رمزارز هستند.

 وی همچنین دستور العمل ارائه‌ی پاداش به معرفی‌کنندگان ماینر‌های غیر مجاز را یاد‌آوری کرد. بر اساس گزارش کوینیت، مدیر عامل شرکت توانیر اعلام کرده است؛ به کسانی که ماینر‌های غیرمجاز را معرفی کنند پاداش داده می‌شود.

بر اساس گزارش کوینیت وزارت نیرو تعرفه‌ی برق مصرفی ماینر‌ها را ۹۶۵ تومان اعلام کرده است که در فصول گرم سال دو برابر می‌گردد. این موضوع با مخالفت فعالان این حوزه مواجه شده است اما تاکنون مورد بازبینی قرار نگرفته است.

اظهارات سخنگوی صنعت برق ماینر‌هایی که از انشعاب غیرمجاز برای فعالیت استخراج رمزارز استفاده می‌کنند را سوجود توصیف کرد و اظهار داشت:

تلاش می‌کنیم تا تمامی مردم بتوانند در فصل تابستان از نعمت برق بهره‌مند شوند و از وقوع خاموشی جلوگیری گردد. اجازه نخواهیم داد سودجویان با افزایش مصرف برق و تاثیر‌گذاری بر روی شبکه دیگران را از این نعمت محروم کنند. مصطفی رجبی مشهدی

با این وجود، بر اساس گزارش کوینیت، سخنگوی صنعت برق در گذشته مصرف برق ماینر‌ها را ناچیز ارزیابی کرده بود. وی نتیجه‌گیری کرده بود که مصرف برق ماینر‌ها تاثیر خاصی بر شبکه‌ی برق ندارد.

نظر شما نسبت به اظهارات اخیر سخنگوی صنعت برق کشور چیست؟ آیا مشوق‌های ارائه شده جذابیت لازم را برای تغییر رویکرد ماینر‌هایی که به‌طور غیررسمی فعالیت می‌کنند را دارد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا