اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اینتل و بلک‌بری به جهت ساخت ابزاری برای مبارزه با بدافزارهای رمزارزی همکاری می‌کنند

شرکت بلک‌بری اعلام کرد که در راستای ساخت و توسعه‌ی یک ابزار هوشمند مبارزه با سرقت رمزارز و حملات کریپتوجکینگ، با شرکت اینتل همکاری نزدیک برقرار کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل شرکت بلک‌بری(BlackBerry) با انتشار یک بیانیه‌ی مطبوعاتی از همکاری نزدیک خود با شرکت اینتل(Intel) غول فناوری آمریکا خبر داد. به گفته‌ی مقامات این دو شرکت، این همکاری در راستای ادغام فناوری‌های امنیتی و توسعه‌ی یک ابزار تشخیص و مقابله با حملات بدافزاری است. براساس گزارشات مرتبط، سیستم فوق که CAE نامگذاری شده، براساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فعالیت کرده و به صورت کاملاً خودکار و بدون اثرگذاری بر فرایند محاسباتی سیستم‌ها برای مصارف سازمانی منتشر خواهد شد.

همکاری اینتل و بلک‌بری

شرکت بلک‌بری(BlackBerry) چندی قبل از همکاری نزدیک خود با غول فناوری آمریکا یعنی شرکت اینتل(Intel) در راستای توسعه‌ی یک ابزار تشخیص سرقت رمزارز برای سیستم‌های سازمانی خبر داده است. این ابزار جدید که برای مقابله با بدافزارهای استخراج کننده‌ی پاداش بلاک در ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده، براساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ساخته شده و هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم‌ها نخواهد داشت.

بلک‌بری اینتل BlackBerry Intel

سیستم فوق که در حال حاضر با نام موتور تجزیه و تحلیل متن اپتیک بلک‌بری(CAE) شناخته می‌شود، با هدف سازگاری با رایانه‌های تجاری مبتنی بر تراشه‌های شرکت اینتل ساخته خواهد شد. شرکت بلک‌بری در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اظهار داشت که این ابزار «عملاً هیچ تاثیری بر روند پردازش تراشه‌های اینتل نخواهد داشت» و پیکربندی و تنظیم آن بسیار ساده است. به گفته‌ی محققان ابزار مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد که با دقت و قدرت بیشتری بدافزارهای سرقت رمزارز را شناسایی کنند.

ابزار شناسایی بدافزار رمزارزی CAE‌ در واقع تازه‌ترین ابزار اضافه شده به لیست بلک‌بری آپتیکس می‌باشد، یک پلت‌فرم تشخیص و پاسخ‌دهی به نقطه‌ی پایانی که توسط این شرکت توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای تلفن همراه تهیه شده است. همانطور که گفته شد، CAE برای خودکارسازی روند تشخیص تهدیدات و تقویت امنیت سیستم به یادگیری ماشین متکی است.

ادغام فناوری‌های امنیتی

شرکت بلک‌بری در حال حاضر فناوری تشخیص تهدید vPro از شرکت اینتل را در ابزار شناسایی بدافزار خود ادغام کرده است. vPro یک راه‌حل امنیتی مبتنی بر قطعات سخت‌افزاری است که ابزارهای امنیت نرم‌افزاری شرکت اینتل را تکمیل می‌کنند.

با ادغام فناوری‌های فوق، کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به رجوع به نرم‌افزارهای آسیب دیده، سریعاً بدافزار سرقت دارایی رمزارزی را شناسایی و به آن پاسخ دهند.

آقای جاش لموس(Josh Lemos) معاون بخش تحقیق و توسعه‌ی هوش مصنوعی شرکت بلک‌بری در رابطه با CAE اعلام نموده که:

Josh Lemos بلک‌بری اینتل BlackBerry Intelما با عرضه‌ی قابلیت کشف و پاسخگویی به بدافزارهای سرقت رمزارز به دنبال آن هستیم که به تمام نگرانی‌های مربوط به این موضوع پایان دهیم؛ درحالیکه به سازمان‌های بزرگ و کارمندان آن‌ها یک راه‌حل قدرتمند ارائه می‌کنیم تا بتوانند به راحتی با مخاطرات مربوط به بدافزارهای سرقت رمزارز مقابله کرده و مطمئن شوند که نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تحت مدیریتشان برای اهداف مورد نظر به درستی کار می‌کنند. Josh Lemos

آمار منتشر شده توسط کسپراسکای

گرچه فرایند سرقت رمزارز از طریق بدافزارهای پیشرفته یا همان کریپتوجکینگ(cryptojacking) ممکن است دیگر در رسانه‌های جریان اصلی جایی نداشته باشد، اما اینگونه خطرات همچنان یک مسئله‌ی بزرگ برای صنعت رمزارزها به شمار می‌آیند، به ویژه‌ برای سیستم‌های سازمانی. در برخی کشورها، حوادث مربوط به سرقت رمزارز در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ناگهانی بوده است. یکی از این کشورها سنگاپور می‌باشد، که برای سه‌ماهه‌ی ابتدای سال جاری رکورد افزایش ۳۰۰ درصدی در تعداد گزارشات مربوط به سرقت رمزارزها را به ثبت رسانده است.

شرکت امنیت سایبری کسپراسکای لبز(Kaspersky Labs) نیز در روزهای ابتدایی ماه ژوئن با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ توانسته با موفقیت بیش از ۱۱۷۰۰ مورد تلاش برای سرقت رمزارز در کشور سنگاپور را متوقف کند. براساس گزارشات فوق، تعداد موارد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ تنها ۲۹۰۰ مورد بوده است. سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز از روند مشابهی پیروی کرده و شاهد افزایش تعداد گزارشات مربوط به حوادث سرقت رمزارز بوده‌اند، به ویژه حمله به سیستم‌های سازمانی.

نظر شما در رابطه با این سیستم امنیت سایبری که برای مصارف سازمانی در نظر گرفته شده چیست؟ چه قابلیت‌هایی باعث شده تا این ابزار نسبت به سایر ابزارهای موجود متمایز بوده و به گفته‌ی مقامات بلک‌بری یک راه‌حل کامل باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا