اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

یک تاجر اسپانیایی نام و لوگوی بیت کوین را به اسم خودش ثبت کرد

یک شخص ناشناس برای محافظت از نام و همچنین لوگوی «بیت کوین» این نو‌آوری را در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری اسپانیا به ثبت رسانده است

نکات برگزیده مطلب
  • فردی که به کسب و کار خرید و فروش بیت کوین در اسپانیا اشتغال دارد توانسته نام و لوگوی بیت کوین را در این کشور به نام خودش ثبت کند. اگرچه، هویت این فرد توسط رسانه‌ها آشکار نشده است اما وی هدف از این اقدام را محافظت از بیت کوین در برابر سودجویان عنوان کرده است.

ثبت نام و لوگوی بیت کوین در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری اسپانیا

نام و لوگوی بیت کوین(Bitcoin) در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری اسپانیا به نام یک تاجر اسپانیایی ثبت شده است. این فرآیند توسط ایگانسیو روبیو مِنِندز(Ignacio Rubio Menéndez) متخصص انطباق و وکیل متخصص در قانون تجارت و به درخواست یکی از مشتریان وی اجرا شده است. با این وجود، هویت فردی که درخواست ثبت بیت کوین را ارائه کرده است، آشکار نشده است. وی توضیح داد:

من هم‌اکنون نام و لوگوی بیت کوین را در اداره‌ی ثبت اختراع و علائم تجاری اسپانیا به‌طور ملی ثبت کرده‌ام. هر کسی می‌تواند به اسناد اداره‌ی ثبت اختراع که به‌طور روزانه برای عموم منتشر می‌شود، دسترسی یابد. فرد ناشناسی که بیت کوین را ثبت کرده است

وی در رابطه با دلیل ثبت نام و لوگوی بیت کوین به نام خودش توضیح داد: «من یک فروشنده‌ی بیت کوین هستم و دفتری برای خرید و فروش بیت کوین در اختیار دارم و قصد دارم حداقل از بیت کوین در اسپانیا محافظت کنم. بنابراین کاربران می‌توانند با فاصله گرفتن از افراد کلاهبرداری که از نام بیت کوین سوء استفاده می‌کنند، در زمان تجارت با من 100 درصد احساس امنیت داشته باشند.»

نام و لوگوی بیت کوین

در سند ثبت بیت کوین، لوگوی آن با حرف B سفید در داخل دایره‌ی نارنجی مشخص شده است و در نتیجه این نشان لوگوی رسمی بیت کوین در اسپانیا محسوب خواهد شد. وی توضیح داد: «در این سند حرف بزرگ B به کُد و حرف کوچک b به رمزارز بیت کوین اشاره دارد.»

ثبت بیت کوین برای دفاع از این نو‌آوری

این شخص اعلام کرد: «من در گذشته به کمک کسب و کارم و هم‌اکنون با استفاده از (مالکیت) بِرَند از (بیت کوین) محافظت می‌کنم. بنابراین در صورتی که هر شخص یا شرکتی قصد داشته باشد در کشور اسپانیا از لوگو و کلمه‌ی بیت کوین سوء استفاده کند، من ادعای سوء استفاده از بِرَند خودم را مطرح خواهم کرد.»

ثبت بیت کوین در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری اسپانیا
ثبت بیت کوین در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری اسپانیا

این شخص مدعی شده است:

من ساتوشی ناکاموتوی تقلبی نیستم، من تنها مالکیت و استفاده‌ی قانونی از لوگو و کلمه‌ی بیت کوین را ثبت کرده‌ام. اگر کسی از آن به‌طور نادرست استفاده کند، من از بیت کوین دفاع خواهم کرد. فرد ناشناسی که بیت کوین را ثبت کرده است

بر اساس گزارش کوینیت، کریگ رایت(Craig Wright) نیز نقشه‌ی اولیه‌ی بیت کوین(وایت‌پیپر بیت کوین) را در اداره‌ی ثبت حقوق ناشر ایالات متحده‌ی آمریکا به نام خودش ثبت کرده است.

نظر شما نسبت به ثبت نام و لوگوی بیت کوین چیست؟ آیا دفاتر ثبت برند و نشان تجاری باید ثبت پروژه‌های منبع باز را متوقف کنند؟ با ثبت این نو‌آوری به‌طور ملی موافق هستید؟ آیا ثبت نام و نشان تجاری بیت کوین یک سرقت محسوب می‌شود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا