اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

افزایش قیمت تنها روزنه‌ی امید ماینرهای قدیمی شبکه‌ی بیت کوین!

آمار و ارقام حاکی از آن است که تعداد زیادی از ماینرهای بیت کوین اکنون از شبکه خارج شده و در انتظار افزایش قیمت‌ها برای بازگشت دوباره هستند

نکات برگزیده مطلب
  • مدت‌هاست که نمودار تغییرات ارزش رمزارز بیت کوین حالت افقی به خود گرفته و شاهد تغییرات چندانی در قیمت رمزارز BTC نیستیم. این درحالیست که چندی قبل شاهد رویداد هالوینگ یا نصف شدن پاداش شبکه‌ی بیت کوین بودیم که پس از آن پاداش استخراج هر بلاک به ۶/۲۵ واحد BTC کاهش یافت. این کاهش درآمد باعث شده تا تعداد زیادی از ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین به دلیل عدم سودآوری فرایند ماینینگ دستگاه‌های خود را خاموش کرده و یا به شبکه‌های فورک از جمله بیت کوین‌کش و بیت کوین‌اس‌وی پناه ببرند. حال به نظر می‌رسد که تنها راه بازگشت ماینرهای قدیمی‌تر به شبکه افزایش چشم‌گیر قیمت بیت کوین و در نهایت افزایش سطح سودآوری فرایند ماینینگ BTC می‌باشد.

سقوط درآمد ماینرها

قیمت رمزارز بیت کو‌ین از روز ۲۵ام ژوئن تا به امروز همواره پایین‌تر از سطوح ۹۵۰۰ دلاری قرار داشته است. با وجود تحرکات جانبی، افزایش چشم‌گیر فشار فروش در شبکه‌ی بیت کوین باعث شده تا قیمت این رمزارز نتواند از این رقم بالاتر برود. این درحالیست که عدم افزایش قیمت این رمزارز باعث شده تا بسیاری از ماینرهای شبکه‌ی بیت کو‌ین به دلیل هزینه‌ی سنگین فرایند ماینینگ با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو شوند.

شبکه‌ی بیت کوین Bitcoin BTC

طبق داده‌های منتشر شده در رابطه با این موضوع، درآمد ماینرهای شبکه‌ی بیت کو‌ین از ماه می تا ژوئن چیزی حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است. مجموع درآمد ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین در ماه می حدود ۳۶۶ میلیون دلار اعلام شده است، درحالیکه این رقم برای ماه ژوئن تنها ۲۸۱ میلیون دلار می‌باشد.

زمانی که ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین به دنبال افزایش درآمد خود باشند، غالباً باید تجهیزات به روز و جدیدتری برای استخراج رمزارز خریداری کنند. فرایند استخراج بیت کوین نیازمند بهینه‌سازی مداوم دستگاه‌های مورد استفاده را دارد، همین موضوع زمینه را برای صنعتی شدن فرایند استخراج بیت کوین هموار کرده است. با توجه به اینکه ماینرها پله پله دستگاه‌های استخراج رمزارز خود را از پردازنده به کارت گرافیک، از کارت گرافیک به تراشه‌های FPGA و سپس به دستگاه‌ّای اسیک(ASIC) تغییر دادند، بین رویداد هالوینگ دوم و سوم شبکه‌ی بیت کوین شاهد افزایش بازده و عملکرد ۷۴ برابر بودیم.شبکه‌ی بیت کوین Bitcoin BTC

قیمت پایین عامل بازدارنده است

گرچه رویداد هالوینگ سوم باعث شد تا بازیکنان ضعیف‌تر از صنعت ماینینگ بیت کوین حذف شوند، ماینرهایی که دستگاه‌های قدرتمند هم داشتند نتوانستند به درآمد کافی و سودآوری مورد نیاز خود برسند، زیرا قیمت رمزارز بیت کوین پایین‌تر از سطوح مورد انتظار آن‌ها بود.

برای رسیدن به سودآوری و درآمد قابل قبول، بسیاری از ماینرها از شبکه‌ی بیت کوین خارج شده و به فورک‌های آن از جمله بیت کوین‌کش(BCH) و بیت کوین اس‌وی(BSV) پناه آوردند. این درحالیست که بایننس نیز در ماه آوریل سال جاری استخر استخراج رمزارز خود را راه‌اندازی کرد و باعث شد تا تعداد ماینرهای شبکه‌ی BSV نیز افزایش یابد. شایان ذکر است که این استخر تازه تاسیس در مدت زمان کوتاهی به بزرگ‌ترین استخر استخراج رمزارز بیت کوین اس‌وی تبدیل شد. استخر استخراج بایننس به منظور تشویق  ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین، بیت کوین‌کش و بیت کوین اس‌وی یک ویژگی جدید به نام «استخر هوشمند» را معرفی کرد که می‌تواند درآمد و سودآوری ماینرها را به حداکثر برساند.

گرچه حرکت به سمت شبکه‌های بیت کوین‌کش و بیت کوین اس‌وی یکی از گزینه‌های پیش روی ماینرها بود، بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند که تغییر مکان جغرافیایی آن‌ها می‌تواند به تنظیم مناسب هزینه‌ها کمک کرده و باعث سودآوری شود.

چین نیمی از شبکه‌ی بیت کوین را در اختیار دارد

بخش بزرگی از شبکه‌ی بیت کوین در حال حاضر تحت کنترل ماینرهای چینی است، و با توجه به هزینه‌ی کم برق در استان سیچوان چین، بسیاری از ماینرهای چینی به سمت این منطقه حرکت کرده‌اند. در ماه دسامبر ۲۰۱۹ استان سیچوان نزدیک به ۵۴ درصد سهم ماینینگ شبکه‌ی بیت کوین را به خود اختصاص داده بود.

شبکه‌ی بیت کوین Bitcoin BTC

به غیر از تغییر مکان فعالیت، یکی دیگر از روش‌های ارگانیک برای بازگشت ماینرهای ضعیف‌تر به شبکه «تنظیم سختی» بود. در روزهای ابتدایی ماه ژوئن سختی شبکه با افت ۹ درصدی روبرو شد و باعث شد تا برخی از ماینرهای قدیمی‌تر به شبکه باز گردند.

طبق داده‌های منتشر شده توسط شرکت گلس‌نود(Glassnode)، به دلیل بازگشت ماینرهای قدیمی‌تر به شبکه‌ی بیت کوین، سرعت تولید بلاک در شبکه نیز با افزایش چشم‌گیر روبرو شد(تقریباً ۸ بلاک در ساعت). با این حال، زمانی که یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های تنظیم مجدد سختی شبکه از ژانویه‌ی ۲۰۱۸ تا آن زمان رخ داد(افزایش ناگهانی ۱۴/۹۵ درصدی)، شبکه‌ی بیت کوین بار دیگر به مرحله‌ی رکود نسبی وارد شد.

این رویداد باعث شد تا ماینرها بار دیگر از شبکه‌ی بیت کو‌ین دور شده و اکنون در انتظار افزایش ناگهانی ارزش BTC برای بازگشت به شبکه باشند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از ماینرها دستگاه‌های استخراج رمزارز خود را خاموش کرده و در انتظار افزایش قیمت هستند.

نظر شما در رابطه با درآمد فعلی ماینرهای شبکه‌ی بیت کو‌ین و راهکار بازگشت آن‌ها چیست؟ آیا تنها راه افزایش درآمد ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین افزایش چشم‌گیر قیمت این رمزارز در آینده‌ی نزدیک است؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا