اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

۱۰ هزار واحد بیت کوینی که سال‌ها قبل برای خرید پیتزا پرداخت شده بود اکنون کجاست!؟

ده سال قبل و در تاریخ ۲۲ام می ۲۰۱۰، یک برنامه‌نویس برای خرید ۲ عدد پیتزا ۱۰ هزار واحد BTC پرداخت کرد؛ پس از مدتی و با افزایش شدید قیمت بیت کوین بسیاری وی را مورد سرزنش قرار دادند

نکات برگزیده مطلب
  • ده سال قبل در چنین روزی یک برنامه‌نویس به نام لازلو هانیچ(Laszlo Hanyecz) اولین پرداخت رسمی به واسطه‌ی رمزارز بیت کوین را انجام داد. وی در تاریخ ۲۲ام می سال ۲۰۱۰، با پرداخت ۱۰ هزار واحد رمزارز BTC دو عدد پیتزا خریداری کرد و یک رویداد بسیار مهم و نقطه عطفی جالب را برای حوزه‌ی رمزارزها به ثبت رساند. حال شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که این ده هزار واحد بیت کوین اکنون کجاست و مالکیت آن برعهده‌ی چه کسی است؟

روز پیتزاهای بیت کوین

روز گذشته دهمین سالگرد «اولین خرید رسمی» با استفاده از رمزارز بیت کوین بود. در تاریخ ۲۲ می سال ۲۰۱۰، یک برنامه‌نویس به نام لازلو هانیچ(Laszlo Hanyecz) اولین خرید تجاری ثبت شده توسط رمزارز بیت کوین را انجام داد و برای خرید دو پیتزا پاپاجونز مبلغ ۱۰ هزار واحد BTC را پرداخت نمود. این حجم از رمزارز بیت کوین در آن زمان چیزی حدود ۴۱ دلار ارزش داشت. با در نظر گرفتن قیمت فعلی رمزارز بیت کوین، ۱۰ هزار واحد رمزارز پرداخت شده برای پیتزا اکنون چیزی حدود ۹۲/۵ میلیون دلار ارزش دارد.

شاید با این پرسش مواجه شده باشید که این بیت کوین‌های پرداخت شده برای خرید دو عدد پیتزا اکنون کجا هستند و به چه کسی تعلق دارند.

گرانت بلایسدل(Grant Blaisdell) یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد بخش بازاریابی شرکت کوین‌فیرم(Coinfirm) که در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌های حوزه‌ی بلاک‌چین فعالیت دارد، در رابطه با این موضوع اعلام نموده که بخشی از این مقدار رمزارز به یک حساب صرافی تعطیل شده انتقال یافته و بخش دیگری از آن در یک کیف‌پول بسیار ارزشمند که مقدار زیادی دارایی رمزارز در آن ذخیره شده است، همچنان نگهداری می‌شود.

بخش زیادی از این بیت کوین به BTC-e انتقال یافته است

به گفته‌ی آقای بلایسدل «به نظر می‌رسد که بخشی از این دارایی‌ها در صرافی BTC-e به فروش رسیده است». صرافی مبادله‌ی رمزارز مذکور در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ پس از دستگیری مدیر ارشد آن توسط مقامات به جرم پولشویی، تمامی فعالیت‌های آن متوقف شد.

نقشه‌ی جابجایی ۱۰ هزار واحد بیت کوین پرداخت شده برای پیتزا

بخشی از این بیت کوین در یک کیف‌پول قرار گرفته است

پس از ردیابی بیت کوین‌های پرداخت شده در ازای دو پیتزای پاپاجونز مشخص شد که ۵/۷۹ درصد از ۱۰ هزار واحد BTC فوق، اکنون در یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمند‌ترین کیف‌پول‌های موجود در حوزه‌ی رمزارزها نگهداری می‌شوند. حدود ۵۷۹ واحد BTC با ارزش بالغ بر ۵ میلیون دلار اکنون در دوازدهیم کیف‌پول فضای بیت کوین نگهداری می‌شود.

یکصد مورد از ثروتمندترین کیف‌پول‌های حوزه رمزارز

آقای بلایسدل همچنین توضیح داده است که هرکسی که مالکیت این کیف‌پول را برعهده دارد، از جاهای مختلفی اقدام به خرید بیت کوین کرده و حجم بالایی رمزارز نگهداری می‌کند، زیرا به گفته‌ی او ارزش این آدرس کیف‌پول اکنون چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار است. وی در ادامه افزود:

مالک این کیف‌پول احتمالاً یک فرد شناخته شده و یکی از اولین پذیرندگان بیت کوین است. ما نمی‌دانیم که چه کسی مالکیت این آدرس را بر عهده داشته و به نظر نمی‌رسد که این کیف‌پول متعلق به یک نهاد تجاری مانند صرافی مبادله‌ی رمزارز یا کیف‌پول وابسته به آن‌ها باشد. این واقعیت که مالک کیف‌پول مذکور ناشناخته است، به نوعی مرموز و ساتوشی مانند می‌باشد. Grant Blaisdell

روز ۲۲ام می هرسال به یاد این رویداد روز «پیتزای بیت کوین» نامگذاری شده است. جامعه‌ی رمزارزها نیز ارزش زیادی برای این قائل شده و آن را به عنوان یک نقطه عطف در حوزه‌ی رمزارزها به شمار می‌آورند.

به نظر شما اگه لازلو هانیچ می‌دانست که روزی قیمت هرواحد بیت کوین به ۲۰ هزار دلار می‌رسد، آیا هرگز اقدام به خرید آن دو عدد پیتزا می‌کرد؟! رویدادها و تجربیات جالب خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا