اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بسته‌های محرک اقتصادی دولت‌ها به گسترش رمزارزها کمک می‌کنند!

شرکت الکتریک کپیتال در گزارشی ادعا کرده است که بسته‌های محرک اقتصادی کاهش اعتماد مردم به دولت‌ها را به همراه داشته و این موضوع پذیرش رمزارزها در میان مردم را تسریع می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • یک شرکت مدیریت دارایی‌ها با نام الکتریک کپیتال(Electric Capital) اخیرا ادعا کرده است که بسته‌های محرک‌ اقتصادی که توسط دولت‌ها برای مقابله با آثار اقتصادی گسترش ویروس کویید ۱۹ ارائه می‌شود، به افزایش نرخ پذیرش رمزارزها در میان مردم کمک می‌کند.

بسته‌های محرک اقتصادی دولت‌ها به پذیرش رمزارزها کمک می‌کنند

الکتریک کپیتال(Electric Capital) در گزارش سه‌ماهه‌ی اول سال 2020 میلادی ادعا کرده است که بسته‌های محرک دولت‌ها «به ایجاد دنیایی که در آن رمزارزها و زیرساخت‌های رمزنگاری شده به‌طور گسترده مورد استفاده قرار خواهند گرفت، کمک می‌کند.»

این شرکت اعلام کرده است که بیت کوین و دیگر دارایی‌ها به عنوان یک روش حفظ ارزش دارایی‌ها در حال گسترش هستند. الکتریک کپیتال یقین دارد که حداقل یک دارایی رمزارزی به روش جهانی حفظ ارزش دارایی‌ها تبدیل خواهد شد.

پذیرش رمزارزها

همبستگی بیت کوین و بازارهای مالی در زمان وقوع بحران نقدینگی

الکتریک کپیتال ادعا کرده است که بیت کوین به عنوان یک دارایی امن در برابر سقوط دلار آمریکا محسوب می‌شود. با این وجود، گروه دیگری از تحلیلگران معتقدند که همبستگی بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده‌ی آمریکا به وجود حقایق متضادی اشاره دارد. این شرکت اعلام کرده است که همبستگی بیت کوین با دیگر بازارهای مالی در کوتاه مدت در زمان وقوع بحران نقدینگی عجیب به‌نظر نمی‌رسد. زیرا در زمان وقوع «بحران نقدینگی» و تلاش سرمایه‌گذاران برای فروش دارایی‌هایشان، در میان بیت کوین، طلا، اوراق قرضه و سهام همبستگی ایجاد می‌شود.

عرضه‌ی پایین و افزایش تقاضا برای پول نقد موجب وقوع بحران نقدینگی(در زمان سقوط بازارهای مالی) می‌گردد. در زمان وقوع بحران نقدینگی سرمایه‌گذاران تقریبا تمامی دارایی‌ها را که بیت کوین را نیز شامل می‌شود در مقابل دریافت پول نقد به فروش می‌رسانند. به‌نظر می‌رسد که فروش گسترده در زمان وقوع بحران نقدینگی موجب کاهش 50 درصدی قیمت بیت کوین در اواسط ماه مارس سال جاری میلادی شده است.

کاهش اعتماد مردم نسبت به دولت‌ها و افزایش استقبال از رمزارزها

گزارش الکتریک کپیتال مصونیت بیت کوین در برابر اقدام دولت‌ها به توقیف اموال و ارزش بیت کوین به عنوان یک دارایی امن را به‌طور برجسته‌ای آشکار می‌سازد. این گزارش تاریخچه‌ی استفاده از بیت کوین به عنوان دارایی امن در برابر بازارهای مالی نوظهور را بررسی کرده است تا محبوبیت این دارایی در مناطقی که با نرخ تورم پولی گسترده‌ای مواجه هستند را نشان دهد.

الکتریک کپیتال ادعا می‌کند که بسته‌های محرک پولی دولت‌ها موجب کاهش اعتماد مردم به دولت‌ها می‌شود. در حالی که نسبت بدهی به تولید ناخالص ملی کشور‌ها به سطوح بیشینه افزایش یافته است، شرایط ناپایدار اقتصادی تهدیدی برای وقوع بحران جهانی محسوب می‌گردد. در همین زمان، اعتماد مردم به رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین در حال افزایش است و شرایط کنونی حاکم بر حوزه‌ی رمزارزها به توسعه‌ی پایدار این نو‌آوری در آینده اشاره دارد. بررسی موسسه‌ی تحقیقاتی توکنیست نشان می‌دهد که در طول سه سال گذشته اطمینان مردم نسبت به بانک‌ها کاهش و نسبت به بیت کوین افزایش یافته است.

فعالیت پایدار و قدرتمند شبکه‌ی بیت کوین

این گزارش اعلام می‌کند که روزانه به ارزش میلیارد‌ها دلار رمزارز در شبکه‌ی رمزارزها جابه‌جا می‌شود و این موضوع عملکرد صحیح این سیستم را نشان می‌دهد. بعلاوه، هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین در طول زمان به‌طور پیوسته افزایش یافته است و با وجود اجرای هالوینگ شبکه‌ی این رمزارز همچنان قدرتمند ارزیابی می‌شود. هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به عنوان یک شاخص میزان استقبال ماینر‌ها از فعالیت در این حوزه را نشان می‌دهد. اگرچه با توجه به طبیعت حوزه‌ی رمزارزها پیشرفت این حوزه به‌طور خطی انتظار نمی‌رود، اما شرایط کنونی آینده‌ی روشنی را برای رمزارزها نوید می‌دهد.

نظر شما نسبت به ارزیابی الکتریک کپیتال از تاثیر بسته‌های محرک اقتصادی دولت‌ها بر تسریع پذیرش رمزارزها چیست؟ آیا انتشار گسترده‌ی پول از سوی دولت‌ها کاهش اعتماد مردم به سازمان‌های متمرکز مالی را به همراه خواهد داشت؟ آیا وقوع چنین شرایطی موجب افزایش استقبال مردم از رمزارزها خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا