اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

آیا چرخه‌ی حذف ماینر‌ها تکرار خواهد شد و باید منتظر سقوط قیمت بیت کوین باشیم؟

یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها معتقد است که در صورت تکرار چرخه‌ی حذف ماینر‌های ضعیف که پس از اجرای هالوینگ قبلی بیت کوین تجربه شده است، امکان کاهش قیمت بیت کوین به سطح ۶,۷۵۰ دلار وجود دارد

نکات برگزیده مطلب
  • تغییرات نامتناسب هش‌ریت، قیمت و سختی استخراج بیت کوین حذف ماینر‌های ناکارآمد را از چرخه‌ی استخراج بیت کوین به همراه دارد. این موضوع ممکن است موجب تحقق سناریوی کاهش شدید قیمت بیت کوین گردد. یک تحلیلگر بازار رمزارزها اخیرا هش‌ریت و سختی استخراج بیت کوین را با توجه به تغییرات قیمت این رمزارز بررسی کرده است.

امکان تکرار چرخه‌ی حذف ماینر‌ها به‌طور مشابه با سال 2016

یکی از فعالان شناخته شده‌ی بازار رمزارزها با نام کاربری دِمون(TheMoon) اخیرا اظهار داشته است که اختلاف شدید میان هش‌ریت و سختی استخراج در گذشته منجر به خروج ناگهانی ماینر‌ها از شبکه‌ی بیت کوین شده است. از نظر تاریخی وقوع این پدیده با کاهش شدید قیمت بیت کوین همراه شده است.

این تحلیلگر در نمودار شکل زیر به تقاطع میان میانگین متحرک هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین و سختی استخراج این رمزارز اشاره کرده است.

تغییرات قیمت و هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین
تغییرات قیمت و هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

وی همچنین به روند منظمی اشاره کرده است که در یک دوره‌ی کوتاه پس از نصف شدن پاداش هر بلاک تجربه شده است. این پدیده را می‌توان به صورت توقف فعالیت ماینر‌های کوچکتر در‌پی نصف شدن درآمد آن‌ها توضیح داد.

سناریوی اشاره شده پس از اجرای هالوینگ بیت کوین در نهم جولای سال 2016 تجربه شده است. یعنی پس از اجرای هالوینگ در این مقطع زمانی، قیمت بیت کوین در طول سه هفته 21 درصد(از 654 دلار به 517 دلار) کاهش یافته است. در صورتی که تاریخ تکرار شود، امکان کاهش قیمت بیت کوین پس از اجرای سومین هالوینگ بیت کوین به سطح 6750 دلار وجود دارد.

همانطور که می‌دانیم، سختی استخراج بیت کوین به‌طور متناوب و پس از استخراج هر 2,016 بلاک(تقریبا هر 14 روز یکبار) مجددا تنظیم می‌شود. مقایسه‌ی فاصله‌ی میان هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین و سختی شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهد که فعالیت تعدادی از ماینر‌های شبکه‌ی بیت کوین متوقف شده است.

افزایش فاصله میان تغییرات سختی و هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

داده‌های وب‌سایت بیت کوین فلو‌چارتز(Bitinfocharts) نشان می‌دهد که از زمان اجرای هالوینگ بیت کوین در تاریخ یازدهم می هش‌ریت شبکه‌ی این رمزارز تاکنون 38 درصد کاهش یافته است.

تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین
تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین

در همین زمان، داده‌ها نشان می‌دهد که سختی استخراج بیت کوین در همین مدت زمان تنها 6 درصد کاهش یافته است. با این وجود، در صورت بهبود شرایط امکان بازگشت بخشی از ماینر‌ها به شبکه‌ی بیت کوین وجود دارد. همانطور که می‌دانیم، میان تغییرات سختی و قیمت بیت کوین رابطه وجود دارد.

هم‌اکنون فاصله‌ی زیادی میان هش‌ریت و سختی شبکه‌ی بیت کوین ایجاد شده است. TheMoon معتقد است که با توجه به کاهش قیمت بیت کوین در روز بیست و چهارم می، امکان کاهش بیشتر قیمت بیت کوین وجود دارد.

با این وجود، در حالی که این فاکتور‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، تصمیم‌گیری تنها بر اساس این عوامل منطقی به‌نظر نمی‌رسد. وی اظهار داشت:

من تنها بر اساس این فاکتور برای فروش رمزارزهایم تصمیم‌گیری نمی‌کنم و معتقدم که شاخص‌های فنی را باید در اولویت در نظر گرفت. شاخص‌های بنیادی(تغییرات هش‌ریت و سختی) را می‌توان به‌همراه شاخص‌های فنی برای تصمیم‌گیری بررسی کرد. TheMoon

نظر شما نسبت به دیدگاه مطرح شده از سوی تحلیلگر شناخته شده‌ی بازار رمزارزها چیست؟ آیا چرخه‌ی حذف ماینر‌ها به‌طور مشابه با اتفاقات سال 2016 تکرار خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا