اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

با استفاده از توکن‌های اتریوم زندگی یک جوان ۲۳ ساله را کنترل کنید!

الکس مسمج؛ خالق توکن الکس(ALEX) از طرح عجیبی رونمایی کرده است که در آن هولدر‌های این توکن می‌توانند فعالیت‌های عادی زندگی وی را کنترل کنند

نکات برگزیده مطلب
  • الکس مسمج(Alex Masmej)؛ کارآفرین حوزه‌ی رمزارزها در اقدامی عجیب امکان انتخاب سبک زندگی روزانه‌ی خود را برای هولدر‌های توکن الکس(ALEX) ایجاد کرده است. در حقیقت سرمایه‌گذاران این طرح می‌توانند در رابطه با نوع وعده‌ی غذایی، فعالیت فیزیکی و حتی زمان بیدار شدن وی از خواب تصمیم‌گیری کنند.

کنترل زندگی الکس مسمج با استفاده از توکن

الکس مسمج(Alex Masmej) طرح عجیبی را در حوزه‌ی رمزارزها معرفی کرده است. هولدرهای توکن الکس می‌توانند برای فعالیت روزانه‌ی وی در 50 ساعت آینده تصمیم‌گیری کنند و این فرد 23 ساله اهل پاریس سعی خواهد کرد نتیجه‌ی این رای‌گیری را در برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی خود بگنجاند.

توکن الکس

در حقیقت اگر فردی مقدار کافی از توکن الکس را هولد کند، می‌تواند وی را به دویدن آهسته برای مسافت 5 مایل در روز(به‌جز دو روز در هفته)، زندگی تنها با استفاده از بیت کوین، بیدار شدن در ساعت 6 صبح و یا کنار گذاشتن گوشت قرمز از برنامه‌ی غذایی مجبور کند. وی اعلام کرده است که:

برای کنترل زندگی من باید کیف‌پول خود را اجرا کنید. وی مدعی شده است که از زمان راه‌اندازی این برنامه‌ی عجیب تنها در طول دو ساعت 37 نفر با 417,000 توکن(به ارزش 5,000 دلار) برای فعالیت عادی الکس تصمیم‌گیری کرده‌اند. در پی اجرای این طرح خلاقانه ارزش بازار توکن‌های منتشر شده‌ی الکس به 30,000 دلار افزایش یافته است؛ یعنی زندگی توکنیزه شده‌ی وی هم‌اکنون 120,000 دلار ارزش دارد. Alex Masmej

وی در رابطه با نتیجه‌ی آراء اظهار داشت: «(با توجه به تعداد آراء هولدرها) یکی از گزینه‌ها به وضوح انتخاب اصلی هولدرها به‌نظر می‌رسد اما من در این زمان آن را اعلام نمی‌کنم.»

توئیت الکس
معرفی طرح کنترل زندگی من. از رمزارز من(الکس) برای رای دادن به انتخاب‌های زندگی من استفاده کنید. فرآیند رای‌گیری از امروز آغاز شده است.

آیا الکس به نتیجه‌ی رای‌گیری پایبند خواهد بود؟

البته الکس در نهایت کنترل نهایی زندگیش را در اختیار خواهد داشت و هیچ کسی نمی‌تواند وی را به انجام کاری وادار کند(مفهوم برده‌داری دیجیتالی) همچنین اثبات قاطعانه‌ی پایبندی به وظایف محول شده برای وی دشوار خواهد بود.

البته وی می‌تواند تصویر وعده‌های غذایی، نتایج دویدن روزانه در اپلیکیشن استراوا(Strava)، تراکنش‌های روزانه‌ی بیت کوین، و تصویر زمان بیدار شدنش را به اشتراک بگذارد اما آیا سهام‌داران انرژی کافی برای بررسی پایبندی وی به نتایج رای‌گیری را به‌طور روزانه خواهند داشت؟

الکس معتقد است که این طرح صداقت وی را منعکس خواهد کرد اما اگر در انجام وظایف شکست بخورد و یا دروغ بگوید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. هیچ قراردادی وجود ندارد و این طرح تنها بر اساس اعتماد طرفین ایجاد شده است. وی اظهار داشت:

فکر می‌کنم که شکست نخواهم خورد. اما در صورت تحقق این سناریو صداقت، شهرت و قیمت توکن الکس در معرض خطر قرار خواهند گرفت. من خوشحالم که در این حوزه نقش پیشگامانه‌ای را ایفا می‌کنم. شکست در پایبندی به تعهدات برای این حوزه‌ی نوظهور نا‌امید کننده خواهد بود. بنابراین نهایت تلاشم را خواهم کرد. Alex Masmej

طرح عجیب توکن الکس چگونه شکل گرفت؟

الکس در ماه آوریل سال جاری میلادی به ارزش 25,000 دلار از فروش توکنی با همین نام به دست آورده است. بردلی مایلز(Bradley Miles)؛ بنیان‌گذار رول(Roll)؛ پلتفرمی که توکن الکس را میزبانی می‌کند، معتقد است که پیشنهاد اولیه‌ی توکن‌های الکس یک پیشنهاد اولیه‌ی سکه محسوب نمی‌شود.

پلتفرم رول

وی این منبع مالی را برای تامین هزینه‌ی سفر به سانفرانسیسکو هزینه کرده است و قصد دارد با وجود تجربه‌ی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت خودش را در این مکان تاسیس کند.

با این وجود، مسمج تنها فردی نیست که امکان تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران در زندگی روزانه‌اش را فراهم کرده است. تقریبا یک ماه پس از اجرای طرح فروش توکن الکس، کرمن کولی(Kerman Kohli)؛ مهندس 22 ساله‌ی استرالیایی 30 هزار دلار از طریق فروش توکن کرمن(KERMAN) به دست آورده است.

کرمن نیز به‌طور مشابه امکان تصمیم‌گیری برای زندگی روزانه‌اش را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است اما اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به شرکت در فرآیند رای‌گیری ندارند: «رای‌گیری محبوبیت زیادی در میان سرمایه‌گذاران ندارد، بخش بزرگی از جامعه‌ی سرمایه‌گذاران این توکن را بنیان‌گذاران شرکت‌های ریسک‌پذیر شامل می‌شوند. آن‌ها توجه زیادی به این طرح ندارند.» با این وجود وی همچنان در حال آزمایش این نو‌آوری است.

این دو طرح در حقیقت از ایده‌ی مایک مریل(Mike Merrill) در سال 2008 الهام گرفته شده‌اند. وی در آن زمان بدون دسترسی به رمزارزها به سهام‌داران اجازه داد تا نسبت به فعالیت‌های روزانه‌ی زندگی‌اش تصمیم بگیرند.

نظر شما نسبت به ایده‌ی کنترل فعالیت‌های روزانه‌ی زندگی الکس مسمج با استفاده از توکن‌ چیست؟ آیا در آینده شاهد ترویج این ایده خواهیم بود و یا به یک طرح شکست خورده تبدیل می‌شود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا