اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

همکاری سازمان جهانی بهداشت و شرکت‌های حوزه‌ی فناوری برای مهار کرونا

سازمان جهانی بهداشت برای ساخت و توسعه‌ی یک سیستم پردازش داده مبتنی بر فناوری بلاک‌چین با شرکت‌های بزرگی همچون آی‌بی‌ام و اوراکل همکاری کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که چندی قبل منتشر شده است، سازمان جهانی بهداشت(WHO) در راستای توسعه‌ی یک مرکز اطلاعات آزاد مبتنی بر فناوری بلاک‌چین جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا، با شرکت‌های آی‌بی‌ام(IBM)، و اوراکل(Oracle) همکاری نزدیک برقرار کرده است.

فناوری بلاک‌چین و مقابله با کرونا

شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری از جمله آی‌بی‌ام(IBM) و اوراکل(Oracle) به تازگی در رابطه با توسعه‌ی یک مرکز اطلاعات آزاد که از فناوری بلاک‌چین برای بررسی صحت اطلاعات مربوط به بیماری همه‌گیر کرونا استفاده می‌کند، با سازمان جهانی بهداشت(WHO) یک همکاری نزدیک برقرار کرده‌اند.

coronavirus کرونا سازمان جهانی بهداشت

به گفته‌ی جاناتان لوی(Jonathan Levi) مدیرعامل شرکت هسرا(Hacera) که وظیفه‌ی ساخت این پلت‌فرم را بر عهده دارد، پلت‌فرم مذکور می‌پاسا(MiPasa) نامگذاری شده و قرار است به عنوان «یک بزرگ‌راه اطلاعاتی برای بیماری کووید۱۹» مورد استفاده قرار بگیرد.

پلت‌فرم می‌پاسا قرار است براساس فناوری هایپرلجر فبریک(Hyperledger Fabric) ساخته شده و انتظار می‌رود با استفاده از طیف وسیع ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر اطلاعات لازم، بتواند نقاط حساس و روند شیوع بیماری کووید۱۹ را شناسایی کند.

آقای لوی در رابطه با این پلت‌فرم اعلام نموده:

ما احساس کردیم که اطلاعاتی کافی برای تصمیم‌گیری آگاهانه پیرامون این بیماری وجود ندارد. چگونه می‌توانیم[بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی] به همه‌ی افرادی که مایل به دسترسی به داده‌ها، تجزیه و تحلیل و همچنین ارائه‌ی یک بینش شفاف هستند، کمک کنیم؟ Jonathan Levi

آی‌بی‌ام سریعاً حاضر شد!

کنسرسیوم‌های تجاری مرتبط با فناوری بلاک‌چین که شرکت آی‌بی‌ام در آن‌ها حضور دارد، معمولاً برای آغاز فعالیت به چندین ماه زمان برای برنامه‌ریزی نیاز دارند، اما در این حالت خاص، شرکت آی‌بی‌ام در سریع‌ترین زمان ممکن و حذف کاغذبازی‌های اداری غیرضروری، فعالیت‌های خود را آغاز نمود.

سایر نام‌های بزرگی که قرار است در این پروژه‌ی بسیار مهم نقشی داشته باشند عبارتند از مایکروسافت، دانشگاه جان هاپکینز، کمیسیون بهداشت ملی چین و سایر موارد.

گری سینگ(Gari Singh) مدیر بخش فناوری در شرکت آی‌بی‌ام اعلام نموده که تمام افراد حاضر در این شرکت با تسهیل فرایند آغاز کار و صرف نظر از موارد غیرضروری موافقت کرده‌اند.

وی در رابطه با این موضوع اعلام کرد:

ما ایده‌های زیادی در رابطه با نحوه‌ی جمع‌آوری، ارائه و استفاده از اطلاعات تایید شده مرتبط با این بیماری را در اختیار داشتیم. اینطور نبوده که ما به زور از فناوری بلاک‌چین در این پروژه استفاده کرده باشیم، بلکه فکر کردیم که به تکثیر داده‌ها نیاز داریم و باید منابع موثق در رابطه با آن‌ها داشته باشیم؛ همچنین در رابطه با عدم دستکاری داده‌ها و اطلاعات نیز باید اطمینان کافی داشته باشیم. Gari Singh

یک پلت‌فرم باز

جاناتان لوی در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که ابزارهای تحلیلی می‌تواند بینش وسیع‌تری نسبت به موضوع به ما ارائه کنند، مشروط بر اینکه همه نسبت به صحت و عدم دستکاری اطلاعات موجود بر روی پلت‌فرم توافق نظر داشته باشند، پلت‌فرمی که کاملا باز و رایگان ارائه شده است. وی همچنین اظهار داشت که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری برای کمک به مهار ویروس کرونا، اطلاعات هوشمند و مورد نیاز را ارائه کرده‌اند.

لوی در ادامه اظهار داشت:

بسیاری از پلت‌فرم‌های ارائه دهنده‌ی اطلاعات نیز در حال آغاز همکاری با این پروژه هستند. همه در تلاش‌اند که نقشی ایفا کرده و به پیشبرد اهداف کمک کنند، و هیچ‌کس حتی یک سنت هم پول دریافت نکرده است. Jonathan Levi

نظر شما در رابطه با این پلت‌فرم جدید چیست؟ آیا استفاده از این سیستم بلاک‌چینی می‌تواند در مهار بیماری کرونا به سازمان جهانی بهداشت کمک کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا