اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

حجم اسکناس‌های دلار‌ در بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر قرار گرفته است

داده‌های بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا نشان می‌دهد که به ارزش ۱.۸۴۳ تریلیون اسکناس دلار در سیستم اقتصادی این کشور منتشر شده است

نکات برگزیده مطلب
  • داده‌های بانک فدرال رزرو سنت لوئیس(Federal Reserve Bank of St. Louis) نشان می‌دهد که حجم دلار‌های منتشر شده به بالاترین سطح در طول بیست سال گذشته رسیده است. ترس شهروندان آمریکایی از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا موجب افزایش تقاضا برای پول ‌نقد و اسکناس دلار شده است.

بالاترین حجم اسکناس‌های دلار‌ در طول بیست سال اخیر

داده‌های بانک مرکزی ایالات متحده‌ی آمریکا نشان می‌دهد که حجم اسکناس‌های دلار‌ منتشر شده در بازه‌ی زمانی 11 مارس تا 18 مارس از 1.809 تریلیون دلار به 1.843 تریلیون دلار افزایش یافته است. در حقیقت در طول تنها 7 روز حجم اسکناس‌های منتشر شده 2 درصد افزایش یافته است.

جان پاول کونینگ(John Paul Koning)؛ اقتصاددان در یک پست توئیتری به افزایش حجم اسکناس‌های دلار منتشر شده اشاره کرد. در حقیقت، این موضوع نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی در مقایسه با شرایط عادی پول‌های بیشتری را از بانک‌ها و خود‌پرداز‌ها برداشت می‌کنند.

تغییرات هفتگی حجم اسکناس دلار

انتشار اسکناس‌های دلار در چنین مقیاسی از سال 2000 تاکنون تجربه نشده است. در این زمان شهروندان آمریکایی به دلیل ترس از اختلال در سیستم‌های کامپیوتری به‌طور گسترده‌ای پول‌هایشان را از بانک‌ها خارج کردند. برای مقایسه، تغییرات هفتگی حجم اسکناس‌های منتشر شده در هفته‌ی منتهی به 22 دسامبر 1999 به میزان 3.78 درصد افزایش را نشان می‌دهد، در حالی که در هفته‌ی منتهی به 18 مارس 2020 به میزان 1.92 درصد افزایش در حجم اسکناس‌های منتشر شده را شاهد هستیم.

تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا

هم‌اکنون، ارزهای فیزیکی درگردش که اسکناس‌ها و سکه‌ها را شامل می‌شود در صندوق‌های موسسات و بانک‌ها نگه‌داری می‌شود. بر اساس گزارش کوینیت، شرکت بیمه‌ی سپرده‌گذاری فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا به شهروندان آمریکایی توصیه کرده است تا پول‌هایشان را از بانک‌ها خارج نکنند. با این وجود، کارشناسان معتقدند که تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و بسته‌ی پیشنهادی دولت آمریکا برای مقابله با آثار اقتصادی شیوع این ویروس که 2 تریلیون دلار ارزش دارد، تورم گسترده‌ای را موجب خواهد شد.

طرفداران بیت کوین نیز در این زمان به ویژگی انتشار محدود این رمزارز اشاره می‌کنند که از نظر اقتصادی از تورم این رمزارز در طول زمان جلوگیری می‌کند. این ویژگی موجب شده است تا بیت کوین به عنوان یک رمزارز کمیاب و یا طلای دیجیتالی شناخته شود.

نظر شما نسبت به انتشار گسترده‌ی اسکناس دلار از سوی بانک مرکزی آمریکا چیست؟ آیا اقتصاد جهانی در آینده تورم و شرایط رکود اقتصادی گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا