اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اسکوئر قصد دارد وظیفه‌ی توزیع بسته‌ی حمایتی دولت ایالات متحده را بر عهده بگیرد

جک دورسی مدیرعامل فعلی اسکوئر اظهار نموده که این پلت‌فرم پرداخت می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون حضور بانک‌ها این بسته‌ی حمایتی را بین شهروندان توزیع کند

نکات برگزیده مطلب
  • جک دورسی(Jack Dorsey) مدیرعامل شرکت رسانه‌های اجتماعی توییتر و شرکت پردازش پرداخت‌های مالی اسکوئر(Square) اخیراً با انتشار یک پست توییتری اعلام نموده که توزیع بسته‌ی حمایتی دولت ایالات متحده در میان مردم به واسطه‌ی آژانس‌های دولتی همچون خدمات حقوقی داخلی(IRS) بسیار زمان‌بر می‌باشد. وی در ادامه پیشنهاد می‌کند که در راستای توزیع هرچه سریع‌تر این بسته‌ی کمک مالی، دولت ایالات متحده می‌تواند از پلت‌فرم اسکوئل کمک بگیرد که علاوه بر کاهش چشم‌گیر زمان، باعث حذف بانک‌ها به عنوان واسط در این روند خواهد شد.

بسته‌ی حمایتی دولت آمریکا

آقای جک دورسی(Jack Dorsey) مدیرعامل پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی توییتر و یکی از طرفداران پروپاقرص بیت کوین، به تازگی از دولت ترامپ خواسته تا برای توزیع کمک هزینه‌ی مالی و توزیع بودجه ۲ تریلیون دلاری بین مشاغل آسیب دیده و شهروندان آمریکایی که از عواقب اقتصادی شیوع بیماری کرونا رنج می‌برند، از پلت‌فرم اسکوئر(Square) به جای سرویس‌های خدمات مالی داخلی ایالات متحده استفاده کند.

square

به عنوان بخشی از بسته‌ی حمایتی مرتبط با بیماری کووید۱۹ که روز جمعه توسط دونالت ترامپ به امضاء رسید، هر یک از شهروندان آمریکایی یک چک به مبلغ ۱۲۰۰ دلار به عنوان کمک مالی دولتی دریافت خواهند کرد. دولت اعلام نموده که این کمک مالی تا روز ۶ام آوریل به دست شهروندان خواهد رسید، با این حال آخرین باری که دولت ایالات متحده چنین کمک مالی گسترده‌ای را تعیین و میان مردم توزیع کرد(در زمان رکود اقتصاد سال ۲۰۰۸) پرداخت پول ماه‌ها به طول انجامید.

نظر جک دورسی

آقای دورسی معتقد است که این مدت زمان بسیار طولانی بوده و علاوه بر کاهش اثرات این کمک مالی، باعث فشار بی‌رویه بر سیستم‌های پرداخت و افزایش مشکلات مربوط به فرایند‌های اداری مربوطه خواهد شد.

وی که علاوه بر مدیریت توییتر مدیرعامل شرکت پرداخت اسکوئر هم می‌باشد، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دولت می‌تواند این کمک هزینه‌ی مالی را از اطریق نرم‌افزار مالی شرکت اسکوئر که کش‌اپ(Cash App) نامیده می‌شود، تنها در عرض یک روز و بدون حضور هیچ بانکی بین شهروندان توزیع کند.

وی روز پنج‌شنبه با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد:

مردم هرچه سریع‌تر به این کمک مالی نیاز دارند. فناوری لازم برای توزیع پول بین مردم امروز وجود دارد، حتی برای آن‌هایی که به خدمات بانکی دسترسی ندارند. شرکت اسکوئر و بسیاری از پلت‌فرم‌های مشابه می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند، من از دولت ایالات متحده می‌خواهم که به ما اجازه‌ی کمک‌رسانی دهد. Jack Dorsey

طبق گزارشاتی که چندی قبل منتشر شده است، شرکت اسکوئر هم اکنون در حال مذاکره با خزانه‌داری ایالات متحده است و تلاش می‌کند تا این پرداخت گسترده را بر عهده بگیرد.

رقابت اسکوئر بر سر این موضوع

البته شرکت اسکوئر تنها شرکتی نیست که می‌تواند در رابطه با این موضوع هم به دولت آمریکا و هم به شهروندان کمک‌رسانی کند. رقیب جدی نرم‌افزار کش‌اپ یعنی ونمو(Venmo) نیز اخیراً با خزانه‌داری ایالات متحده در رابطه با موضوع توزیع کمک مالی بین شهروندان آمریکایی به مذاکرده پرداخت است.

یک منبع آگاه به خبرگزاری‌های بین‌المللی گفته است «آن‌ها[دولتمردان ایالات متحده] می‌توانند که هرچه سریع‌تر باید این پول را از خزانه خارج و به دست مردم برسانند، بنابراین من فکر می‌کنم که روش‌های پرداخت سریع‌تر را با آغوش باز می‌پذیرند. آخرین بار که چنین کاری از طرف دولت انجام شد در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بود و چنین تکنولوژی‌هایی در آن زمان وجود نداشت».

گزارشات دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد سرویس درآمد داخلی آمریکا(IRS) در حال حاضر وظیفه‌ی اداره‌ی پکیج کمک مالی مربوط به کووید۱۹ را بر عهده دارد. این درحالیست که آژانس مذکور طی سالیان گذشته حتی با ساده‌ترین حسابرسی‌های مالیاتی هم به مشکل بر خورده است. در سال ۲۰۰۱ و پس از اجرای قانونی کاهش مالیات توسط رئیس جمهور بوش، این آژانس مالی بیش از شش هفته درگیر روند کاهش مالیات و حسابرسی‌های مربوط به آن بود. در سال ۲۰۰۸ هم ارائه‌ی کمک مالی به شهروندان آمریکایی از طریق آژانس IRS بیش از سه ماه زمان برد.

با در نظر گرفتن این موضوع که اغلب موارد مبتلا به بیماری کرونا اکنون در خاک ایالات متحده به ثبت رسیده‌اند، به نظر می‌رسد که آژانس IRS برای توزیع و تحویل این کمک مالی به شهروندان با مشکلات اساسی روبرو خواهد شد.

نظر شما در رابطه با رویکرد اسکوئر و استفاده از یک پلت‌فرم خصوصی برای توزیع بسته‌ی حمایتی دولت آمریکا چیست؟ آیا اسکوئر می‌تواند در این زمینه به دولت آمریکا کمک کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا