اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

توافق دولت چین و شرکت هواوی در راستای تسریع روند پذیرش تکنولوژی بلاکچین

بر اساس توافقنامه‌ی اخیر شرکت هواوی و دولت چین طرفین قرارداد برای گسترش به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوظهور همانند بلاکچین یک منطقه‌ی صنعتی را ایجاد می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • دولت مردان چینی برای تسریع روند پذیرش فن‌آوری‌های نوظهور همانند بلاکچین با شرکت هواوی توافقنامه‌ای را امضاء کرده‌اند. بر اساس این توافقنامه منطقه‌ی صنعتی کان‌پنگ به الگوی صنعتی برای استفاده از فن‌آوری‌های مختلف همانند بلاکچین تبدیل خواهد شد.

همکاری دولت چین و شرکت هواوی برای گسترش تکنولوژی بلاکچین

دولت چین برای تسریع روند پذیرش فن‌آوری‌های مختلف شامل تکنولوژی بلاکچین در منطقه‌ی نانشان شهر شنژن چین(Nanshan District)، توافقنامه‌ای را با شرکت چند ملیتی تولیدکننده‌ی تجهیزات الکترونیکی هواوی(Huawei) منعقد کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه‌ی محلی گلوبال تایمز(The Global Times) در چین دولتمردان منطقه‌ی نانشان و شرکت هواوی به‌منظور تسریع روند به‌کارگیری فن‌آوری بلاکچین، هوش مصنوعی، بیگ‌دیتا(Big Data) و فایو‌جی(5G) منطقه‌ی صنعتی کان‌پنگ(Kunpeng) را ایجاد می‌کنند.

شهر نانشان

منطقه‌ی نانشان یکی از نه منطقه‌ی تابع شهر شنژن چین است که با جمعیت 1.08 میلیون نفر نواحی جنوب غربی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی شنژن‌ را شامل می‌شود.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که هر دو طرف قرارداد برای تبدیل کردن این شهر به یک الگوی صنعتی برای فن‌آوری‌های مختلف توافق کرده‌اند.

شنژن شهر پیشگام برای توسعه‌ی فن‌آوری بلاکچین در چین

اطلاعیه‌ی اخیر برای تقویت به‌کارگیری فن‌آوری بلاکچین در شهر شنژن که به عنوان یک شهر سازگار با تکنولوژی و نقطه‌ی اتصال تجاری در میان هنگ‌کنگ و چین شناخته می‌شود، اهمیت توسعه‌ی این فن‌آوری برای دولت چین را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش کوینیت، شرکت هواوی در سال گذشته‌ی میلادی توافقنامه‌ی استراتژیکی را با بانک مرکزی چین منعقد کرده است. اگرچه جزئیات اندکی از این توفق منتشر شده است ولی به‌نظر می‌رسد که این غول فن‌آوری برای گسترش پذیرش تکنولوژی بلاکچین در کشور چین تلاش می‌کند.

شرکت هواوی در سال 2018 میلادی دسترسی عمومی به خدمات سرویس هواوی کلود(Huawei Cloud) را امکان‌پذیر کرده است. این شرکت هم‌اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند محسوب می‌گردد و بر اساس گزارش کوینیت امکان ساخت گوشی بلاکچینی توسط این شرکت نیز وجود دارد.

نظر شما نسبت به همکاری شرکت هواوی و دولت چین در راستای توسعه‌ی به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین در منطقه‌ی نانشان چیست؟ آیا دولت چین مزایای استفاده از فن‌آوری بلاکچین را درک کرده است و سعی می‌کند به سرعت از ویژگی‌های این فن‌آوری بهره‌مند گردد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]
دکمه بازگشت به بالا