اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیت‌مین از آغاز فروش دستگاه‌های انت‌ماینر اس۱۹ خبر داد

اسیک‌های سری اس۱۹ شرکت بیت‌مین قوی‌ترین دستگاه استخراج رمزارز موجود در بازار خواهند بود که از بهره‌وری انرژی بسیار بالایی بهره‌مند هستند

نکات برگزیده مطلب
  • حدود یک ماه پیش بود که شرکت تولید سخت‌افزار استخراج رمزارز بیت‌مین(Bitmain) با انتشار بیانیه‌ای از راه‌اندازی خط تولید سری جدید دستگاه‌های خود با نام Antminer S19 خبر داد. روز گذشته این شرکت اعلام کرد که نسل جدید دستگاه‌های ماینینگ S19 اکنون برای فروش آماده شده و کاربران می‌توانند برای خرید آن‌ها اقدام نمایند. شایان ذکر است که فرایند فروش تجهیزات اس۱۹ تنها به صورت داخلی آغاز شده و روند فروش جهانی هنوز اعلام نشده است.

دستگاه انت‌ماینر اس۱۹

دستگاه اسیک(ASIC) انت‌ماینر اس۱۹ که جدید‌ترین تولید شرکت بیت‌مین به شمار می‌آید، اکنون فرایند فروش آن آغاز شده و با برچسب «آینده‌ی ماینینگ» به کاربران عرضه می‌شود. شایان ذکر است که انت‌ماینر اس۱۹ در دو نوع مختلف برای فروش موجود است. البته این محصولات جدید تنها به مشتریان داخل کشور فروخته شده و فرایند فروش جهانی آن آغاز نشده است.

bitmain بیت‌مین انت‌ماینر Antminer

نسخه‌ی معمولی انت‌ماینر اس۱۹ که چیزی بین ۹۰ تراهش برثانیه تا ۹۵ تراهش برثانیه قدرت پردازشی به کاربران ارائه کرده و بهره‌وری انرژی آن حدود ۳۴/۵ ژول برای هر تراهش می‌باشد. در طرف دیگر نسخه‌ی قوی‌تر این دستگاه با نام انت‌ماینر اس۱۹ پرو(AntminerS19 Pro) قرار دارد که در مدل‌های ۱۱۰ تراهش برثانیه و ۱۰۵ تراهش عرضه شده و چیزی حدود ۲۹/۵ ژول بر تراهش بهره‌وری انرژی دارد.

یک دستگاه پرقدرت

اما نکته‌ی حائز اهمیت در رابطه با این محصول جدید شرکت بیت‌مین این است که انت‌ماینر اس۱۹ پرو به طور بالقوه تمام محصولات پیشین این شرکت را پشت سر گذاشته و آن‌ها را منسوخ می‌کند.

دستگاه‌های قدیمی انت‌ماینر اس۹ تنها چیزی حدود ۱۴ تراهش بر ثانیه به کاربران عرضه می‌کنند که در برابر ۱۱۰ تراهش بر ثانیه‌ی محصول جدید انت‌ماینر اس۱۹ پرو رقمی ناچیز به شمار می‌آید. علاوه براین انت‌ماینر اس۱۹ پرو دستگاه‌های نه چندان ارزان قیمت انت‌ماینر اس‌۱۷ را هم که ۵۵ تراهش بر ثانیه قدرت پردازشی ارائه می‌کنند را هم مغلوب می‌کند. این باعث می‌شود که دستگاه انت‌ماینر اس۱۹ پرو به راحتی قوی‌ترین دستگاه استخراج رمزارز تولید شده توسط شرکت بیت‌مین به شمار آید.

شایان ذکر است که هر دو مدل جدید تولید شده توسط بیت‌مین دارای راندمان مصرف بی‌نظیری هستند. با در نظر گرفتن روند نزولی اخیر و کاهش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین، ماینرها باید به چنین مواردی توجه‌ی ویژه داشته و اطلاعات بیشتری در رابطه با آن‌ها کسب کنند.

تغییر در وجهه‌ی صنعت ماینینگ

با نزدیک شدن به فرایند نصف شدن پاداش شبکه یا همان هالوینگ(Halving)، به نظر می‌رسد که راه‌اندازی خط جدید دستگاه‌های استخراج رمزارز توسط بیت‌مین در بهترین زمان و شرایط صورت گرفته است. از این گذشته، قدرت پردازشی و بهره‌وری بیشتر انرژی در زمانی که ماینرها برای بدست آوردن پاداش کم‌تر به رقابت خواهند پرداخت، قطعاً باعث خواهد شد که این محصولات جدید جذاب به نظر آیند. علاوه بر این، از آنجا که هش‌ریت خروجی این دستگاه‌های استخراج رمزارز بسیار بالاتر از سایر محصولات موجود در بازار است، برای استخراج یک واحد رمزارز بیت کوین به دستگاه کم‌تری نیاز بوده و فضای اشغال شده توسط آن‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

با تمام این تفاسیر، در صورتی که بیت کوین قیمت فعلی را حفظ نکرده و دوباره دچار یک روند نزولی شود، درآمد و سودآوری حاصل از فرایند ماینینگ دیگر پاسخگوی نیاز و هزینه‌ی ماینرها نخواهد بود. بنابراین با کاهش قیمت بیت کوین احتمالاً تنها بازیکنان بزرگ‌تر صنعت ماینینگ قادر به خرید این محصولات و تجهیزات استخراج رمزارز گران‌قیمت خواهند بود. به هر حال، شرکت بیت‌مین در حال حاضر تنها به مشتریان داخلی سری اس۱۹ را عرضه کرده و هنوز قیمت جهانی این تجهیزات را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد که طی روزهای آتی شاهد آغاز فرایند فروش به صورت جهانی باشیم.

نظر شما در رابطه با دستگاه‌های جدید سری اس۱۹ چیست؟ به نظر شما پس از عرضه‌ی جهانی این محصول قدرتمند قیمت آن در داخل ایران چقدر خواهد بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا