اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

رقابت ماینر‌ها برای کسب بیت کوین پیش از اجرای هالوینگ شدت گرفته است

شمارش معکوس برای اجرای هالوینگ بیت کوین و اجرای هالوینگ در شبکه‌ی بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی موجب افزایش مشارکت ماینر‌ها در شبکه‌‌ی بیت کوین شده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که قیمت بیت کوین به سطوح نسبتا پایین کاهش یافته است و در این شرایط استخراج بیت کوین برای بسیاری از ماینر‌ها مقرون به‌صرفه نیست. بررسی تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین نشان می‌دهد که اخیرا هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حقیقت ماینر‌ها تلاش می‌کنند پیش از اجرای هالوینگ بیت کوین در ماه می بیت کوین‌های بیشتری را جمع‌آوری کنند.

تلاش ماینر‌ها برای جمع‌آوری بیت کوین‌ها

بدون شک کاهش قیمت بیت کوین در ماه گذشته موجب کاهش و توقف فعالیت برخی از ماینر‌ها شده است. در این شرایط تداوم فعالیت فارم‌های استخراج قدیمی‌تر و یا فارم‌هایی که در مناطق دارای هزینه‌ی برق مصرفی بالا احداث شده‌اند، برای ماینر‌ها زیان به همراه خواهد داشت. هم‌اکنون که قیمت بیت کوین نسبت به سطح کمینه افزایش یافته است، برخی از ماینر‌ها برای جمع‌آوری هر چه بیشتر بیت کوین‌ها تلاش می‌کنند.

با توجه به نوسانات موقتی قیمت بیت کوین هم‌اکنون انگیزه‌ی ادامه‌ی فعالیت برای برخی از ماینر‌ها ایجاد شده است. در حقیقت قیمت بیت کوین نسبت به سطح کمینه در اواسط ماه مارس 40 درصد افزایش یافته است. با این وجود، هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین تنها 12.5 درصد افزایش یافته است. بنابراین تلاش ماینر‌ها برای جمع‌آوری بیشتر بیت کوین تا زمان اجرای هالوینگ تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته است. در حقیقت افزایش هش‌ریت میزان اشتیاق به سرمایه‌گذاری و پذیرش صنعت استخراج بیت کوین را نشان می‌دهد. یکی از تحلیلگران شناخته شده‌ی بازار رمزارزها با نام کاربری Plan B توئیت کرد:

افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین
# زمان تقریبی اجرای هالوینگ بیت کوین. افزایش فعالیت ماینر‌ها به صورت افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین مشاهده می‌شود و در نتیجه سختی شبکه افزایش خواهد یافت.

تاثیر اجرای هالوینگ بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی بر شبکه‌ی بیت کوین

با این وجود و بر اساس گزارش کوینیت، در طول چند روز گذشته هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی اجرا شده است. در نتیجه‌ی اجرای هالوینگ پاداش ماینر‌ها کاهش یافته است و در نتیجه کاهش هش‌ریت در شبکه‌ی این رمزارزها غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد. از آنجایی که ماینر‌های بیت کوین کش و بیت کوین اس‌وی می‌توانند با استفاده از همان تجهیزات رمزارز بیت کوین را نیز استخراج کنند، به شبکه‌ی بیت کوین مهاجرت می‌کنند. در حقیقت، ماینر‌ها برای افزایش سود‌آوری به‌طور پیوسته شبکه‌هایی که از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند را بررسی می‌کنند. پس از اجرای هالوینگ بیت کوین، احتمالا بخشی از ماینر‌ها به فعالیت در شبکه‌ی آلت‌کوین‌ها باز خواهند گشت.

در حالی که به اجرای رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین نزدیک می‌شویم، افزایش هش‌‌ریت شبکه‌ی بیت کوین تلاش ماینر‌ها برای جمع‌آوری بیت کوین پیش از کاهش پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین را نشان می‌دهد. در این شرایط که استمرار فعالیت برای ماینر‌ها سود‌آوری ندارد، برخی از ماینر‌ها که افزایش قیمت بیت کوین پس از اجرای هالوینگ را انتظار می‌کشند، همچنان به فعالیت استخراج بیت کوین ادامه می‌دهند.

تحلیلگران افزایش قیمت بیت کوین را انتظار می‌کشند

در همین زمان بسیاری از تحلیلگران تاثیرات اجرای هالوینگ بر قیمت بیت کوین را مثبت ارزیابی می‌کند. بر اساس گزارش کوینیت، تحلیلگری با نام بیت کوین جک(Bitcoin Jack) پس از بررسی تشابهات میان شرایط کنونی و گذشته‌ی بازار بیت کوین پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمزارز به‌طور پیوسته افزایش خواهد یافت. تحلیلگر دیگری نیز با نام کاربری کریس ام‌ام‌کریپتو(Chris MMCrypto) در توئیتر افزایش شدید قیمت بیت کوین پس از اجرای هالوینگ را انتظار می‌کشد.

بنابراین در شرایطی که افزایش قیمت بیت کوین درآینده انتظار می‌رود و کاهش قیمت بیت کوین موجب شده است تا سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین ترغیب شوند، سطح مشارکت در شبکه‌ی بیت کوین نیز افزایش خواهد یافت.

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین شاخصی است که میزان مشارکت ماینر‌ها و امنیت شبکه‌ی این رمزارز را نشان می‌دهد. در نتیجه با وجود نوسانات قیمت بیت کوین در هفته‌های آینده انتظار می‌رود که قیمت این رمزارز در بلند مدت افزایش یابد.

آیا افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین افزایش استقبال ماینر‌ها را نشان می‌دهد؟ آیا ماینر‌های شبکه‌ی بیت کوین به‌طور مصنوعی موجب افزایش هش‌ریت این شبکه شده‌اند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا