اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت کوین در چه شرایطی می‌تواند موفق باشد؟ دیدگاه جالب مارک کوبان را بخوانید

این میلیاردر کارآفرین که از منتقدین بیت کوین است اعتقاد دارد که این رمزارز هیچ ارزش ذاتی نداشته و آن را با «موز» مقایسه کرد؛ با این حال وی شرایطی را پیش‌بینی کرده که بیت کوین می‌تواند به موفقیت برسد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای مارک کوبان(Mark Cuban) میلیارد کارآفرین و یکی از منتقدان سرسخت بیت کوین در تازه‌ترین قسمت پادکست آف‌د چین(Off the Chain) حضور به عمل آورده و نظر خودش در رابطه با بیت کوین و وضعیت اقتصادی فعلی را ارائه کرده است. به گفته‌ی او استفاده موز بسیار ساده‌تر از بیت کوین بوده و این رمزارز هیچ ارزش ذاتی ندارد، اما در صورت سقوط اقتصادی و ادامه‌ی روند چاپ پول توسط فدرال رزرو، احتمالاً بیت کوین می‌تواند پتانسیل بالقوه‌‌ای به عنوان جایگزین طلا و محلی برای ذخیره‌ی ارزش از خودش نشان دهد.

پادکست مارک کوبان

در تازه‌ترین قسمت پادکست «آف‌د چین(Off the Chain)» که در آن معمولاً پیرامون فناوری بلاک‌چین و رمزارزها صحبت می‌شود، آقای آنتونی پومپلیانو(Anthony Pompliano) یکی از بنیانگذاران و شریک صندوق مورگان کریک دیجیتال(Morgan Creek Digital)، با آقای مارک کوبان یک میلیاردر کارآفرین و از منتقدان سرسخت بیت کوین صحبت کرده است.

مارک کوبان بیت کوین BTC

در میان صحبت‌های این دو، آقای پومپلیانو متوجه شد که چه تغییراتی باید در حوزه‌ی رمزارزهای صورت گرفته تا او نظر خود را تغییر داده و اعتراف کند که بیت کوین یک دارایی ارزشمند است.

استفاده از بیت کوین باید ساده باشد

هنگامی که آقای پومپلیانو از مارک کوبان پرسید که برای تغییر نظرش در رابطه با بیت کوین چه تغییراتی باید ایجاد شود، اولین چیزی که این میلیاردر کارآفرین به آن اشاره کرد «ابزارهای بزرگ» و قابلیت «درک آسان» بود؛ تاجایی که حتی کاربرانی که اهل فن نیستند و به حوزه‌ی فناوری علاقه‌ای ندارند هم بتوانند از بیت کوین استفاده کنند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود اشاره کرد:

باید استفاده از آن[بیت کوین] آسان باشد. بیت کوین باید یک دارایی بدون اصطحکاک و قابل درک باشد. Mark Cuban

مارک کوبان مدعی شد که تنها در چنین حالتی می‌توانید بگویید که بیت کوین به یک جایگزین برای طلا و محلی جهت ذخیره‌ي ارزش تبدیل شده است.

دومین مانع در آغوش گرفتن بیت کوین که مارک کوبان به آن اشاره کرد عبارت است از:

از لحاظ وسیله‌ای برای مبادله، صرفاً انتقال ارزش یا هر چیز دیگری، شما باید توانایی خرج کردن بیت کوین را داشته باشید. در حال حاضر، شما هنوز هم باید بیت کوین‌های خود را برای خرید چیزی که می‌خواهید [به ارزهای فیات] تبدیل کنید؛ و تا زمانی که قبل از استفاده مجبور به تبدیل آن باشید، بیت کوین همچنان به ارزهای فیات وابسته هست. Mark Cuban

تجارت موز آسان‌تر است!

پیش از این، مارک کوبان در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۹ اظهار داشت که «موز» بسیار کاربردی‌تر و مفید‌تر از بیت کوین است، زیرا می‌توانید موز را بخورید اما بیت کوین خوراکی نیست!

مارک کوبان بیت کوین BTC موز Banana

این بار، آقای کوبان باز هم این شوخی خود را تکرار کرد، یک شوخی که نشان دهنده‌ی نگرش وی در رابطه با پرچمدار صنعت رمزارزهاست. وی در بخشی از این مصاحبه گفت:

من می‌توانم موز را به عنوان نوعی کالا بسیار ساده‌تر از بیت کوین مبادله کنم، و یا می‌توانم این موز را بخورم. Mark Cuban

این میلیاردر کارآفرین در ادامه تاکید داشت که طلا نیز دارای کاربردهای عملی است، زیرا می‌توان از طلا برای ساخت قطعات مبلمان استفاده کرد، اما بیت کوین مجازی است. با این حال وی در ادامه خاطرنشان کرد که مالک چیزی حدود ۱۳۰ دلار بیت کوین است.

ویژگی‌های بیت کوین از دید مارک کوبان

مارک کوبان به عنوان یکی از منتقدان بیت کوین، برخی ویژگی‌های این رمزارز از جمله رویداد هالوینگ و ماینینگ را به عنوان خصوصیات عجیب آن توصیف کرد. جدا از این صحبت‌ها، آقای کوبان معتقد است که نه تنها در فناوری بلاک‌چین عدم قطعیت و اطمینان وجود دارد(زیرا به گفته‌ی او تا به امروز هیچ نرم‌افزار بلاک‌چینی واقعی منتشر نشده است)، بلکه به طور کلی تمام رمزارزها نیز این چنین هستند. وی در صحبت‌های خود همچنین به استدلال و مشاجره‌ی زیاد بین انواع مختلف رمزارزها اشاره کرد. کوبان در پایان توضیح داد که:

این‌ها[عدم هماهنگی بین رمزارزها و نبود اطمینان به فناوری بلاک‌چین] مواردی هستند که باعث ایجاد سردرگمی بیشتر شده و اعتماد به نفس را کاهش می‌دهند. Mark Cuban

شاید بیت کوین حرفی برای گفتن داشته باشد

با کمال تعجب، مارک کوبان معتقد است که اگر اقتصاد به دلیل حجم بالای چاپ پول سقوط کرده و مردم همه چیز خود را از دست بدهند، شاید بیت کوین حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته‌ی او اگر اقتصاد و سیستم مالی جهان بتواند از پس مشکلات فعلی بر آمده و از آن عبور کند، بیت کوین هیچی برای عرضه نخواهد داشت.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مارک کوبان چیست؟ آیا سقوط اقتصادی می‌تواند باعث رشد و فراگیری بیت کوین شود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا