اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

جان مک‌آفی بیت کوین را کنار گذاشته و از علاقه‌ی خود به سه رمزارز دیگر صحبت می‌کند

وی اخیراً موضع‌گیری دیگری نسبت به بیت کوین انجام داده و پیش‌بینی‌های قبلی خود در رابطه با افزایش قیمت BTC تا مرز یک میلیون دلار را نیز بی‌اساس توصیف نموده است

نکات برگزیده مطلب
  • جان مک‌آفی(John McAfee) که معمولاً به عنوان یکی از سرسخت‌ترین طرفداران رمزارز بیت کوین به شمار می‌آید، اخیراً موضع دیگری نسبت به بیت کوین اتخاذ نموده و پیش‌بینی‌های قبلی خود را هم بی‌اساس توصیف کرده است. وی به تازگی با انتشار چندین پست توییتر رمزارز بیت کوین را «بی‌ارزش» معرفی کرده و از رمزارزهایی همچون اتریوم و مونرو به عنوان ارزهای آینده یاد کرده است.

نسخه‌ی جدید جان مک‌آفی

زمانی که حرف از برجسته‌ترین طرفداران صنعت رمزارزها به میان باشد، قطعاً جان مک‌آفی(John McAfee) یکی از نام‌هاییست که کاربران به آن اشاره خواهند کرد. زمانی که بازار رمزارز در سال ۲۰۱۷ اوج گرفت و رمزارزها به بالاترین سطح قیمت رسیدند، آقای مک‌آفی که بنیانگذار یک شرکت امنیت سایبری به همین نام بود، مدعی شد که قیمت هر واحد رمزارز بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

 

وی در روز ۲۹ام نوامبر ۲۰۱۷ هم یک پست توییتری منتشر کرد و اظهار نمود که «در زمان پیش‌بینی قیمت ۵۰۰ هزار دلاری بیت کوین تا پایان ۲۰۲۰، از مدلی استفاده کردم که رسیدن قیمت هرواحد BTC به ۵ هزار دلار در روزهای پایانی ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد. بیت کوین توانست بسیار سریع‌تر از مدل ترسیمی من به اوج برسد. من پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۰ قیمت هر واحد بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید…»

گرچه بسیاری از مردم صحبت‌های او را نوعی شوخی توصیف کردند، اما با گذشت چندین سال از این رویداد، وی همچنان موضع مشابه اتخاذ نموده و حتی بر آن تاکید دو چندان می‌کرد. اواخر سال گذشته بود که جان مک‌آفی با حضور در یک برنامه‌ی خبری اظهار داشت که از نظر او بیت کوین می‌تواند صرفاً به دلیل کمبود و نایاب شدن در بازار، به راحتی قیمت ۱ میلیون دلار را رد کند. وی در ادامه توضیح داد:

بیایید روراست باشیم، تنها ۲۱ میلیون واحد رمزارز بیت کوین وجود دارد. حدود هفت میلیون واحد از این رقم برای همیشه از بین رفته و گم شده است، اگر ساتوشی(خالق بیت کوین) هم مرده باشد، چند میلیون دیگر هم از بین می‌رود. John McAfee

دوری از بیت کوین و علاقه به رمزارزهای ثانویه

اما به نظر می‌رسد که او اخیراً موضع دیگری نسبت به بیت کوین اتخاذ نموده و معتقد است که رمزارزهای ثانویه می‌توانند بهتر از بیت کوین به صورت غیرمتمرکز فعالیت کرده و پیگیرگریز باشند. وی حتی تا آنجا پیش رفت که پیش‌بینی‌های قبلی خود را زیر سوال برد و با اشاره به قدرت رسانه‌های اجتماعی، این صحبت‌ها را عجیب و غریب و «بازی رسانه‌های برای جذب کاربران تازه نفس» توصیف کرد.

در پیام‌هایی که آقای جان مک‌آفی در روز ۴ام آوریل منتشر کرده است، یک بار دیگر موضع خودش نسبت به بیت کوین را شفاف‌سازی کرده و اعلام نموده که رمزارز بیت کوین «بی‌ارزش» است. این درحالیست که او مدت‌ها با تاکید دو چندان بر کمبود و کمیابی بیت کوین، به احتمال افزایش ارزش ناگهانی آن اشاره می‌کرد.

جان مک‌آفی

زمانی که از او پرسیده می‌شود که کدام رمزارز جایگزین پرچمدار فعلی خواهد شد، این کارآفرین حوزه‌ی فناوری به رمزارز اتریوم، رمزارز پایدار دای(DAI) و رمزارز مونرو(XMR) اشاره کرده و توضیح می‌دهد که اتریوم «به زودی توسط هزاران نفر مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افرادی که دیگر از خدمات بانک‌ها، کارت‌های اعتباری و ارزهای کاغذی استفاده نخواهند کرد».

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جان مک‌آفی و رویکرد تازه‌ی او چیست؟ چه چیز باعث شده او پیش‌بینی‌های خود را زیر پا بگذارد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا