اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

۲۹ میلیون نفر در جهان مالکیت مقداری بیت کوین را در اختیار دارند

گرچه روند پذیرش و مالکیت بیت‌کوین همواره صعودی بوده است، اما این رقم تنها 0/4 درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهد

طبق آخرین گزارشات منتشر شده در رابطه با تعداد افراد فعال در حوزه‌ی رمزارزها، به نظر می‌رسد تعداد اشخاصی که مالک مقداری رمزارز بیت کوین هستند، طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و اکنون از مرز ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم عبور کرده است.

شایان ذکر است که با وجود صعودی بودن روند پذیرش بیت کوین و افزایش روز افزون کاربران و مصرف‌کنندگان این رمزارز محبوب، این رقم تنها ۰/۴ درصد از جمعیت کل جهان را تشکل داده است. صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز در حال حاضر کنترل ۱۳ درصد از مجموع بیت کو‌ین در حال گردش بازار را در دست دارند،

این درحالیست که صرافی کوین‌بیس(Coinbase) با دراختیار داشتن بیشترین میزان رمزارز بیت کوین در فهرست صرافی‌های شناخته شده صدرنشین است. گلس‌نود(Glassnode) که یک پلت‌فرم نظارت بر بلاک‌چین و بازار رمزارزها می‌باشد، به تازگی گزارشاتی پیرامون منابع بیت کو‌ین منتشر کرده است. این پلت‌فرم برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر خود از «فرایند اکتشافات استاندارد، الگوریتم‌های خوشه‌بندی اختصاصی و روش‌های پیشرفته‌ی علوم مرتبط با داده‌ها در کنار داده‌های خام زنجیره‌ای» استفاده کرده است.

بیت کوین bitcoin BTC

نزدیک به ۲۹ میلیون مالک بیت کوین وجود دارد

نتایج بدست آمده از گزارش فوق نشان می‌دهد که تا ژانویه‌ی ۲۰۲۰، تعداد کل اشخاص مالک بیت کو‌ین تقریبا ۲۸/۹ میلیون نفر می‌باشد. تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین نیز بیش از ۶۱۹  میلیون عدد ذکر شده است.

در این مقاله همچنین گفته شده که روند افزایش تعداد مالکان بیت کوین به صورت یکنواخت در حال افزایش است، یک روند صعودی که در آن هیچگونه جهش ناگهانی دیده نمی‌شود. تداوم و عدم تکانه‌ی ناگهانی در روند افزایش تعداد مالکان رمزارز بیت کو‌ین نشان دهنده‌ی یک بازار بالغ است.

بیت کوین bitcoin BTC
تعداد آدرس‌های فعال و دارای موجود بیت کوین

 عکس این موضوع نیز صدق می‌کند، به عنوان مثال افزایش سهمی‌وار و ناگهانی تعداد آدرس‌های بیت کو‌ین در روند صعودی سال ۲۰۱۷، روندی که نشان دهنده‌ی هجوم کاربران تازه‌وارد به بازار است. همانطور که در نمودار ادامه‌ی مطلب نشان داده شده است، اغلب کاربران تازه‌وارد اندکی پس از ترکیدن حباب قیمت بیت کو‌ین با همان شوق و هیجانی که هنگام ورود به بازار داشتند،  از آن خارج شدند.

چه کسی بیشترین حجم بیت کوین را در اختیار دارد؟

همانطور که انتظار می‌رفت، در این گزارش گفته شده که صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز بیشترین ذخیره‌ی بیت کو‌ین را در اختیار دارند.

در حال حاضر هفت صرافی مبادله‌ی رمزارز چیزی حدود ۱۰۰ هزار واحد رمزارز BTC‌ در اختیار دارند. در این بین، صرافی کوین‌بیس(Coinbase) که مقر اصلی آن در ایالات متحده واقع شده است، با در اختیار داشتن ۹۸۳ هزار واحد رمزارز بیت کوین، بزرگ‌ترین ذخیره‌ی BTC را در اختیار دارد. در جایگاه بعدی نیز صرافی هوبی(Huobi) با ذخیره‌ی ۳۶۹ هزار واحد BTC قرار دارد. شایان ذکر است که صرافی هوبی ابتدا کار خود را در کشور چین آغاز نمود، اما پس از مدتی به دلیل رویکرد سخت‌گیرانه و قوانین دست و پاگیر چین، به کشور سنگاپور نقل مکان کرد.

بیت کوین bitcoin BTC
مجموع آدرس‌های بیت کوین

صرافی رمزارز بایننس که از لحاظ حجم مبادله‌ی روزانه با اختلاف زیادی نسبت به سایر رقبا در جایگاه اول قرار دارد، با در اختیار داشتن ۲۴۰۷۰۰ واحد رمزارز بیت کوین توانسته رتبه‌ی سوم را از آن خود کند.

رتبه‌ی چهارم، پنجم، ششم و هفتم نیز به ترتیب به صرافی‌ بیت‌فینکس(۲۱۴ هزار واحد)، صرافی بیت‌استامپ(۱۶۵ هزار واحد)، صرافی کراکن(۱۶۵ هزار واحد) و صرافی بیت‌رکس (۱۱۸ هزار واحد) اختصاص یافته است.

جالب اینجاست که مجموع ذخایر بیت کوین صرافی‌های مذکور چیزی حدود ۲/۳ میلیون واحد BTC است، رقمی که حدود ۱۳ درصد از کل ذخیره‌ی در حال گردش بیت کو‌ین را شامل می‌شود.

بیت کوین bitcoin BTC
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی یک سال گذشته تا به امروز

در گزارشات فوق‌الذکر همچنین گفته شده که تعداد نهنگ‌های بیت کو‌ین(افرادی که بیش از هزار واحد رمزارز بیت کوین در اختیار دارند) اکنون بیش از ۱۹۰۰ نفر است.

نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا