اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکت بیت‌مین از دو محصول جدید و قدرتمند رونمایی کرد

جدید‌ترین محصول شرکت بیت‌مین توانایی ارائه‌ی قدرت پردازشی ۱۱۰ تراهش بر ثانیه را دارد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت بیت‌مین(Bitmain) روز پنج‌شنبه ۲۷ام فوریه با انتشار یک پست توییتری در حساب رسمی خود، از دو محصول جدید و قدرتمند رونمایی کرد. طبق اعلام بیت‌مین این دو محصول از خانواده‌ی انت‌ماینر اس۱۹ بوده و قرار است بین ۹۵ تا ۱۱۰ تراهش بر ثانیه(TH/s) قدرت پردازشی در اختیار کاربران قرار دهند. شایان ذکر است که قیمت و تاریخ عرضه‌ی این دو محصول همچنان از طرف شرکت بیت‌مین اعلام نشده است.

محصولات جدید بیت‌مین

شرکت بیت‌مین(Bitmain) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز در جهان، به تازگی از دو دستگاه جدید و بسیار قدرتمند رونمایی کرده است. روز ۲۷ام فوریه حساب توییتر رسمی شرکت بیت‌مین از راه‌اندازی خط تولید دستگاه‌های انت‌مینر اس۱۹(Antminer S19) رونمایی کرد، دستگاه‌هایی که توانایی ارائه‌ی قدرت پردازشی بین ۹۵ تا ۱۱۰ تراهش بر ثانیه(TH/s) را خواهند داشت.

بیت‌مین Bitmain

در وب‌سایت رسمی شرکت بیت‌مین هنوز تاریخ عرضه و ارسال این محصولات جدید به صورت دقیق مشخص نشده و فرایند خرید سری جدید اس۱۹ در این وب‌سایت غیر فعال می‌باشد.

شاید عدم اعلام یک تاریخ دقیق برای عرضه‌ی این دستگاه‌های استخراج رمزارز تاخیر در فرایند حمل و نقل محصولات چینی(به دلیل شیوع بیماری کرونا) در سراسر جهان باشد، مشکلی که باعث شده سایر تولیدکنندگان دستگاه‌های ماینینگ نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند. در وب‌سایت رسمی بیت‌مین تصاویر مربوط به این محصول جدید و همچنین مشخصات آن قابل رویت است.

در پست توییتری شرکت بیت‌مین اعلام شده:

رونمایی از سری جدید دستگاه‌های استخراج رمزارز با نام انت‌ماینر اس۱۹. این خط تولید ۲ مدل جدید را ارائه می‌کند، دستگاه AntminerS19 با توانایی ارائه‌ی قدرت پردازش ۹۰ تا ۹۵ تراهش بر ثانیه و بازده ۳۴/۵ درصد ژول بر تراهش(J/TH). مدل AntminerS19Pro نیز قدرت پردازشی ۱۰۵ تا ۱۱۰ تراهش بر ثانیه و بازده ۲۹/۵ درصدی انرژی را دارد. Bitmain’s Twitter

قدرتمند‌ترین اسیک در الگوریتم SHA256

همانطور که گفته شده، دستگاه‌های استخراج رمزارز انت‌ماینر S19Pro توانایی ارائه‌ی قدرت پردازشی معادل ۱۱۰ تراهش برثانیه بر روی الگوریتم SHA256(رمزارزهایی همچون بیت کوین، بیت کوین‌کش و بیت کوینSV) را دارد. این محصول به تنهایی حدود ۳۲۵۰ وات مصرف برق داشته و راندمان ۲۹ ژول بر تراهش را به کاربران ارائه می‌کند. از نظر ظاهری نیز محصول جدید اس۱۹پرو نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بسیار بزرگ‌تر است و وزن آن حدود ۱۵/۵ کیلوگرم می‌باشد. مدل کوچک‌تر آن یعنی انت‌ماینر اس۱۹ وزنی معادل ۱۶/۵ کیلوگرم دارد و میزان مصرف آن هم ۳۲۵۰ وات اعلام شده است.

قیمت این محصولات جدید شرکت بیت‌مین هنوز تایید نشده و به نظر می‌رسد کمی پیش از آغاز روند فروش به صورت عمومی اعلام حواهد شد.

بیت‌مین همچنان پرچمدار صنعت استخراج رمزارز خواهد بود

با وجود تلاش شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های استخراج رمزارز از جمله شرکت‌های شناخته شده‌ی کانان(Canaan) و مایکروبت(Microbt) برای عرضه‌ی قوی‌ترین دستگاه‌های ماینینگ بازار، سری اس۱۷ شرکت بیت‌مین با ارائه‌ی قدرت پردازشی ۷۳ تراهش بر ثانیه و مصرف ۲۹۲۰ وات، همچنان قوی‌ترین دستگاه ماینینگ در بازار می‌باشد. با در نظر گرفتن قیمت فعلی بیت کوین و نرخ مصرف ۰/۱۲ دلار برای هر کیلووات ساعت، این دستگاه روزانه معادل ۵/۷۲ دلار رمزارز BTC‌ استخراج می‌کند.

Bitmain

جدید‌ترین محصول شرکت مایکروبت با نام Whatsminer M30S که قرار است در ماه آوریل اولین نمونه‌های آن به بازار عرضه شود، تنها ۸۶ تراهش بر ثانیه قدرت پردازشی خواهند داشت. این محصول نیز الگوریتم SHA256 را پردازش کرده و حدود ۳۲۶۸ وات مصرف دارد.

با صرف نظر از محصولات آتی، باز هم شرکت بیت‌مین به واسطه‌ی دستگاه‌های انت‌ماینر S17Pro و انت‌ماینر S17e که قدرت پردازشی بین ۵۳ تا ۶۴ تراهش برثانیه را ارائه می‌کنند، همچنان سودآورترین دستگاه‌های الگوریتم SHA256 را در اختیار دارد. از نظر قدرت هم دستگاه‌های Avalonminer 1166 با ارائه‌ی قدرت پردازشی ۶۸ تراهش بر ثانیه، فعلا قوی‌ترین دستگاه استخراج رمزارز موجود در بازار به شمار می‌آیند.

هش‌ریت SHA256 در اوج

محصولات جدید شرکت بیت‌مین درحالی معرفی شده‌اند که مجموع هش‌ریت SHA256 به اوج خود رسیده است. شبکه‌ی بیت کوین در حال عبور از مرز ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه(EH/s) است، درحالیکه هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین کش بین ۴ تا ۶ اگزاهش در نوسان است و شبکه‌ی بیت کوینSV نیز حدود ۲/۶ اگزاهش بر ثانیه را تجربه می‌کند.

لازم به یادآوری است که اخیراً چندین شرکت تولید کننده‌ی دستگاه‌های استخراج رمزارز از رقابت تولید دستگاه‌های اسیک(ASIC) فاصله گرفته‌اند. به عنوان مثال شرکت ای‌بنگ(Ebank) در لیست تولیدکنندگان قوی‌ترین دستگاه‌های اسیک جهان دیگر جایی ندارد، زیرا جدید‌ترین محصول این شرکت که ۱۹۷۸ دلار قیمت‌گذاری شده است، تنها ۴۴ تراهش بر ثانیه قدرت پردازش ارائه می‌کند. این درحالیست که می‌توانید با پرداخت همین قیمت یک دستگاه Avalonminer 1166 از شرکت کانان خریداری کنید، محصولی که ۲۴ تراهش قوی‌تر است.

البته توصیه می‌شود که کاربران دستگاه انت‌ماینر S17+ را خریداری کنند، زیرا این محصول حدود ۳۵۰ دلار ارزان‌تر بوده و توان پردازشی آن تنها ۱ تراهش کم‌تر از Avalonminer 1166 می‌باشد.

افزایش چشم‌گیر قدرت دستگاه‌های استخراج رمزارز طی سالیان گذشته

طی سالیان گذشته فناوری ساخت و تولید دستگاه‌های استخراج رمزارز دچار تغییرات چشم‌گیری شده و محصولات عرضه شده به کاربران چندین برابر قدرتمند‌تر شده‌اند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ قوی‌ترین دستگاه اسیک موجود در بازار از شرکت بیت‌مین با نام انت‌ماینرS9 بود که چیزی حدود ۱۲/۹ تراهش بر ثانیه قدرت پردازشی داشت.

البته در آن زمان شرکت‌های دیگری همچون بیت‌فیوری(BitFury) و کانان نیز محصولات قدرتمند و به‌صرفه‌ای عرضه کرده بودند. شرکت کانان در سال ۲۰۱۶ دستگاه‌های Avalonminer 6(با قدرت پردازشی ۳/۵ تراهش بر ثانیه) را عرضه کرد، درحالیکه شرکت بیت‌فیوری از تولید انبوه تراشه‌های نیمه‌هادی ۱۶ نانومتری خبر داد. شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۶ اغلب شرکت‌های تولید کننده‌ی دستگاه‌های اسیک از معماری ۲۸ نانومتری بهره می‌گرفتند، بنابراین طراحی ۱۶ نانومتری شرکت بیت‌فیوری باعث افزایش رقابت و جهشی در صنعت تولید اسیک شد.

یک محصول قدرتمند اما غیرکاربردی

گرچه قوی‌ترین دستگاه تولید شده توسط شرکت بیت‌فیوری از تکنولوژی تراشه‌های ۱۴نانومتری بهره برده و می‌تواند معادل ۸۰ تراهش بر ثانیه قدرت پردازشی ارائه کند، اما مصرف ۶۳۰۰ وات این محصول باعث شده که از نظر سودآوری در لیست سخت‌افزارهای برتر موجود در بازار قرار نگیرد.

در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که شرکت‌های تولید‌کننده‌ی اسیک به دنبال استفاده از فناوری‌های جدید بوده و قصد دارند تا محصولات با معماری ۱۰ و یا حتی ۷ نانومتری تولید کنند. این محصولات جدید ۱۰ برابر سریع‌تر از محصولات ارائه شده در سال ۲۰۱۶ هستند.

نظر شما در رابطه با محصولات جدید شرکت بیت‌مین چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
News.Bitcoin

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا