اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

کاهش ۴۰ درصدی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین تنها در عرض یک ماه

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین تنها طی یک ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش داشته و به پایین‌تر از ۱۰۰ اگزاهش رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • هش‌ریت شبکه بیت کوین معمولاً به عنوان روشی برای ارزیابی سلامت این شبکه‌ی رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه نمی‌توان از هش‌ریت به عنوان یک شاخص مناسب برای بررسی وضعیت یک شبکه یاد کرد، اما می‌تواند در رابطه با سطح «امنیت» شبکه‌ی مدنظر اطلاعات مناسبی در اختیارمان قرار دهد. طبق بررسی‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته، به نظر می‌رسد که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین دچار افت محسوس شده است.

یک سقوط نادر

طی ماه‌های گذشته غالباً تمام اخبار و گزارشات مربوط به هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین از روند صعودی و افزایش روز افزون این شاخص خبر می‌داد. با این حال، به نظر می‌رسد که بحران جهانی کرونا در کنار عوامل دیگر باعث شده تا قیمت رمزارز بیت کوین به شدت کاهش یابد، روندی که یک خبر بد و ناامید کننده برای سلامتی این شبکه‌ی رمزارز محسوب می‌شود.

hashrate هش‌ریت بیت کوین Bitcoin

پلت‌فرم اسکیو(Skew) که در زمینه‌ی داده‌کاوی اطلاعات حوزه‌ی رمزارز و بلاک‌چین فعالیت دارد، گزارش تازه‌ای منتشر کرده است که نشان می‌دهد هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین طی یک ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. این درحالیست که ماه‌های منتهی به رویداد نصف شدن پاداش شبکه یا همان هالوینگ(Halving) معمولا رفتاری کاملاً متفاوت از خود نشان داده و ما باید شاهد سیر صعودی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین باشیم.

عکس آنچه انتظار می‌رفت

به هرحال با توجه به عوامل و مسائل کلان اقتصادی که طی ماه‌های گذشته اقتصاد تمام جهان درگیر آن بوده است، به نظر می‌رسد که هش‌ریت بیت کوین روندی کاملاً عکس در پیش گرفته است.

در پست تویتری پلت‌فرم اسکیو آمده است:

با توجه به نزدیک شدن به رویداد هالوینگ، به نظر می‌رسد که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین طی یک ماه گذشته نزدیک به ۴۰ افت کرده و به پایین‌تر از ۱۰۰ اگزاهش رسیده است. Skew

هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین برای اولین بار پس از ژانویه‌ی ۲۰۲۰ به پایین‌تر از ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه(Ehash/s) رسیده است. گرچه این سقوط ۴۰ درصدی یک کاهش بسیار شدید به شمار می‌آید، اما باز هم به ارقامی می‌رسیم که طی یک یا دو ماه گذشته شاهد آن‌ها بوده‌ایم؛ به عبارتی سقوط ناگهانی هش‌ریت بیت کوین تنها باعث شده تا دستاوردهای یکی دو ماه گذشته از بین برود. از این رو، هیچ دلیلی برای وحشت و نگرانی در رابطه با تلاطم در شبکه‌ی بیت کوین وجود ندارد.

شایان ذکر است که بررسی هش‌ریت یک شبکه‌ی رمزارزی تنها را سنجش سلامت آن شبکه به شمار نمی‌آید. کشور چین همچنان اکثریت قریب به اتفاق قدرت ماینینگ شبکه‌ی بیت کوین را در اختیار دارد، این درحالیست که سایر ماین‌ها نیز پا پیش گذاشته تا در این رقابت شرکت کنند؛ گرچه تغییر چندانی در این وضعیت پدیدار نشد و چین همچنان با اختلاف زیاد صدرنشین جدول است.

کاهش درآمدزایی فرایند ماینینگ

یکی دیگر از معیارهای شبکه‌ی بیت کوین که با سقوط اخیر بازار دچار ضربه‌ی شدیدی شد، میزان سودآوری و درآمد فرایند ماینینگ بود. طبق آمار و ارقام ارائه شده توسط پلت‌فرم بیت‌اینفوچارت(BitInfoCharts) از ابتدای ماه جاری درآمد ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین به شکل چشم‌گیری کاهش یافته است.

hashrate هش‌ریت بیت کوین Bitcoin

این کاهش چشم‌گیر باعث شده تا میزان سودآوری بیت کوین به سطوحی برسد که طی سال‌های گذشته شاهد آن نبوده‌ایم. در صورتی که این رکود همچنان ادامه یابد، بسیاری از ماینرهای ضعیف‌تر مجبور خواهند بود که از میدان رقابت کنار کشیده و دستگاه‌های استخراج رمزارز خود را خاموش کنند، از طرف دیگر به شبکه‌ی بیت کوین هم خسارات جبران ناپذیری تحمیل خواهد شد.

با نزدیک شدن به رویداد هالوینگ، ماینرها انتظار کاهش هرچه بیشتر سودآوری و درآمد حاصل از استخراج رمزارز را دارند، بنابراین بسیاری از ماینرها از ترس کاهش هرچه بیشتر قیمت، اکنون رمزارزهای بدست آمده‌ی خود را بفروش می‌رسانند.

در حال حاضر آینده‌ی کوتاه مدت شبکه‌ی بیت کوین غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد. با این حال، هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین همچنان قدرت خود را حفظ کرده و این شبکه‌ی رمزارزی به کار خود ادامه می‌دهد.

نظر شما در رابطه با کاهش ناگهانی هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین طی یک ماه گذشته چیست؟ چه عواملی باعث این سقوط ناگهانی شده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا