اخبار و مقالاتمقاله

چرا باید برای ارسال بیت کوین هر بار از آدرس جدیدی استفاده کنیم؟

کاربران شبکه‌ی بیت کوین می‌توانند برای جابجایی بیت کوین هر بار از ادرس جدیدی استفاده کنند. در این مقاله به دلایل لزوم انجام این کار می‌پردازیم

بیشتر کاربران تمایل دارند از یک آدرس مشخص به منظور نگهداری دارایی و یا مبادلات در شبکه‌ی بیت کوین استفاده کنند. در حالی که ایجاد آدرس‌های جدید بیت کوین هزینه‌ای برای کاربر به همراه ندارد و کاربران می‌توانند به منظور افزایش امنیت و حفاظت از هویت خود از آدرس‌های جدید در هر تراکنش استفاده کنند. این نکته که غالبا توسط کاربران نادیده گرفته می‌شود برای حفاظت از هویت آ‌ن‌ها در فعالیت‌های آنلاین ضروری است.

استفاده از آدرس ثابت ضرورت ندارد

اگرچه استفاده از یک آدرس بیت کوین برای انجام تمامی تراکنش‌ها بدون مشکل به نظر می‌رسد، اما رویکرد اشاره شده امکان افشای هویت مالکان را افزایش می‌دهد. کاربران شبکه‌ی بیت کوین به‌سادگی می‌توانند آدرس کیف پول ایجاد کنند و برای انجام تراکنش‌ها در اختیار دیگران قرار دهند، اما استفاده از یک آدرس برای انجام تراکنش‌ها امکان ردیابی کاربران را افزایش می‌دهد. با وجود شرکت‌های مختلفی که فعالیت‌های کاربران را در شبکه‌ی بلاکچین ردیابی می‌کنند نباید امکان ردیابی تراکنش‌ها را نادیده گرفت.

ردیابی بیت کوین

آدرس‌های بیت کوین از تعدادی کاراکتر در یک رشته تشکیل شده است که مقصد دریافت بیت کوین را در شبکه مشخص می‌کند. کلید خصوصی، اساسا یک رمز عبور است که مالکیت دارایی‌های بیت کوین در یک آدرس مشخص را تعیین می‌کند. اما برخلاف سیستم بانکی سنتی، استفاده از یک آدرس ثابت در زمان فعالیت در شبکه ضرورت ندارد.

ساخت آدرس‌های جدید بیت کوین به سادگی امکان پذیر است

کاربران شبکه‌ی بیت کوین به منظور ایجاد آدرس‌های جدید می‌توانند یک گره‌ در شبکه‌ی بیت کوین راه‌اندازی کنند و یا از برخی سرویس‌های کیف پول که کلید خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند استفاده کنند. سرویس‌های نگه‌داری از رمزارزها این امکان را ارائه نمی‌کنند زیرا کلید‌های خصوصی و مدیریت آدرس‌ها را خود بر عهده دارند.

ایجاد آدرس‌های جدید در سرویس‌های کیف پول معمولا به سادگی امکان پذیر است. برخی از سرویس دهندگان همانند وب‌سایت بلاکچین خدمات آدرس‌ پویا ارائه می‌کنند. در این سرویس آدرس‌های کیف پول پس از انجام هر تراکنش به‌طور خودکار تغییر خواهد کرد. در سرویس‌های دیگر کیف پول معمولا امکان ایجاد آدرس‌های جدید به سادگی با استفاده از گزینه‌ی «ایجاد آدرس جدید(New Address)» امکان پذیر است. تیلور موناهان(Taylor Monahan)، مدیر عامل MyCrypto در این رابطه اظهار داشت:

ایجاد حساب جدید در بلاکچین بسیار ساده‌تر از ایجاد حساب بانکی جدید و یا حساب کاربری در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک است. در حقیقت، آدرس‌های بیت کوین بر پایه‌‎ی ریاضیات(علم رمزنگاری) ایجاد می‌شوند اما برای ایجاد آدرس جدید بیت کوین به اطلاعات شخصی همانند شماره تلفن و یا آدرس ایمیل درخواست نمی‌شود. Taylor Monahan

مزایای فعالیت با استفاده از آدرس‌های جدید بیت کوین

ایجاد آدرس‌های جدید بیت کوین دو مزیت را ارائه می‌کند:

  • ایجاد آدرس‌های جدید ردیابی تراکنش‌های بیت کوین را برای شرکت‌های تجزیه و تحلیل بلاکچین دشوار‌تر می‌سازد.
  • هک کردن آدرس‌هایی که یک مرتبه مورد استفاده قرار گرفته است، اندکی ساده‌تر است. اگرچه رمزگشایی شبکه‌ی بیت کوین با توجه به قدرت کامپیوتر‌های کنونی به میلیون‌ها سال زمان نیاز دارد، درصورت کشف ضعف در الگویتم‌های کنونی که برای ایجاد امنیت در شبکه‌ی بیت کوین استفاده می‌شود و یا ساخت کامپیوتر‌های کوانتومی امکان تغییر شرایط کنونی وجود دارد.

موناهان تاکید کرد با وجود ادعای مطرح شده نسبت به فعالیت ناشناس کاربران در شبکه‌ی بیت کوین، این سیستم مالی نوظهور نسبت به سایر روش‌های پرداخت همانند پول نقد شفافیت بیشتری دارد.

در حالی که مردم گمان می‌کنند تراکنش‌ها در شبکه‌ی بیت کوین به صورت پنهان ارسال می‌شوند، بیت کوین نسبت به دیگر دارایی‌ها همانند پول نقد که امروزه توسط سازمان‌های قانونی و غیر قانونی استفاده می‌شوند، به سادگی قابل ردیابی است. وی افزود:

بلاکچین(بیت کوین) شبکه‌ی عمومی و دائمی است و تنها یک اشتباه برای آشکار ساختن هویت کاربران به‌طور دائمی کافی است. Taylor Monahan

رویکرد شما برای فعالیت در شبکه‌ی بیت کوین چیست؟ آیا برای ارسال هر تراکنش از آدرس جدید در شبکه‌ی بیت کوین استفاده می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دکمه بازگشت به بالا