اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

اتاق تجارت دیجیتال آمریکا از فعالیت رمزارزی تلگرام پشتیبانی کرد

این سازمان از دادگاه درخواست کرده است تا تعدد سازمان‌های قانون‌گذاری درگیر در حوزه‌ی رمزارزها و چگونگی طبقه‌بندی ارزهای دیجیتالی را در زمان صدور رای در نظر بگیرد

نکات برگزیده مطلب
  • اتاق تجارت دیجیتال ایالات متحده‌ی آمریکا(The Chamber of Digital Commerce) توصیه‌ی مختصری را در رابطه با پرونده‌ی شرکت تلگرام و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا(SEC) ارائه کرده است. در سند منتشر شده از دادگاه درخواست شده است تا چگونگی طبقه‌بندی دارایی‌های دیجیتالی و فعالیت سازمان‌های قانون‌گذاری مرتبط را در نظر بگیرد.

دیدگاه اتاق تجارت دیجیتال آمریکا نسبت به پرونده‌ی رمزارزی تلگرام

سند اشاره شده توسط لیلیا تسلر(Lilya Tessler) شریک و رئیس شرکت حقوقی سیدلی آستین(Sidley Austin) و مشاور اتاق تجارت دیجیتال آمریکا تالیف شده است. این سند به‌صورت غیر حقوقی(Non-litigation)، مطرح شده است. این دسته از اسناد برای کمک به حل و فصل پرونده بدون طرح دعوی و یا مداخله‌ی دادگاه ارائه می‌شوند.

در سند ارائه شده(سندی که امکان اظهار نظر در رابطه با یک پرونده‌ی قانونی را برای دیگر اشخاص ایجاد می‌کند) اتاق تجارت دیجیتال ایالات متحده‌ی آمریکا تجارب و دیدگاه‌های خود را نسبت به پرونده‌ی حقوقی شرکت تلگرام در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه کرده است. در این سند، اتاق تجارت دیجیتال استدلال‌هایی را در رابطه با روش ارزیابی دارایی‌های دیجیتالی توسط دادگاه ناحیه‌ی جنوبی نیویورک مطرح کرده است.

The Chamber of Digital Commerce

اتاق تجارت دیجیتال ایالات متحده‌ی آمریکا سازمان غیرانتفاعی است که در سال 2014 و با هدف ترویج پذیرش دارایی‌های دیجیتالی و تکنولوژی بلاکچین تاسیس شده است. این سازمان در راستای ماموریتش گروه‌های حمایت از رمزارزها همانند اتحادیه‌ی بلاکچین(Blockchain Alliance) و اتحادیه‌ی توکن(Token Alliance) را ایجاد کرده است.

درخواست اتاق تجارت دیجیتال آمریکا برای ایجاد شفافیت نسبت به قرارداد‌های سرمایه‌گذاری

اتاق تجارت دیجیتال ایالات متحده‌ی آمریکا در موضع حمایتی خود نسبت به تکنولوژی بلاکچین تاکید کرد که برای اثبات پیشنهاد فروش 1.7 میلیارد دلاری فروش توکن گرام به عنوان اوراق بهادار تلاش نمی‌کند. در عوض، قصد دارد نسبت به وجود شفافیت کافی در زمینه‌ی قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتالی اطمینان حاصل کند.

این سازمان از دادگاه درخواست کرده است تا میان دارایی ‌دیجیتالی که نوعی قرارداد سرمایه‌گذاری است و اوراق بهادار تمایز قائل شود. در متن سند اعلام شده است که این موضوع به دو ارزیابی جداگانه نیاز دارد: «آیا در دارایی‌های دیجیتال قرارداد سرمایه‌گذاری همانند تراکنش‌های اوراق بهادار ارائه می‌شود و آیا موضوع قرارداد سرمایه‌گذاری در این حوزه به صورت کالایی است که می‌توان آن را در معاملات تجاری سنتی به فروش رساند.»

بحث فروش توکن‌های گرام به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری و در نتیجه طبقه‌بندی این اقدام به عنوان فروش اوراق بهادار اصلی‌ترین جزء دعوی مطرح شده بر علیه شرکت تلگرام را تشکیل می‌دهد. بر اساس گزارش کوینیت، شرکت تلگرام در ابتدای ماه جاری، با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که گرام یک محصول سرمایه‌گذاری نیست و سرمایه‌گذاران نباید با هدف کسب سود به خرید و نگهداری از توکن‌ها اقدام کنند.

تمامی دارایی‌های دیجیتالی را نباید به عنوان اوراق بهادار قانون‌گذاری کرد

اتاق تجارت دیجیتالی ایالات متحده‌ی آمریکا معتقد است که تمامی دارایی‌های دیجیتالی را نباید به صورت اوراق بهادار قانون‌گذاری کرد.

دارایی‌های دیجیتالی را تنها به دلیل ساختار دیجیتالی و ثبت در پایگاه داده‌ی بلاکچین، نمی‌توان به عنوان اوراق بهادار محسوب کرد. ما با احترام از دادگاه درخواست می‌کنیم این حقیقت را در نظر بگیرد. The Chamber of Digital Commerce

سند منتشر شده با اشاره به فعالیت نهاد‌های قانون‌گذارای دیگر و به‌طور موازی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تاکید می‌کند که حفاظت تمامی تراکنش‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتالی با استفاده از قوانین اوراق بهادار ضرورت ندارد. اتاق تجارت دیجیتالی آمریکا از دادگاه درخواست کرده است تا در زمان تصمیم‌گیری در رابطه با پرونده‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا بر علیه تلگرام، تعدد سازمان‌های قانون‌گذاری در این رابطه را در نظر بگیرد:

با توجه به طبقه‌بندی، سازمان‌های دیگری برای حفاظت از خریداران و یا طرفین شرکت کننده در یک قرارداد درگیر می‌شوند. به عنوان مثال، کمیسیون مبادلات قرارداد‌های آتی کالا(CFTC) در برخی از تراکنش‌ها(وابسته به شرایط و واقعیت‌های حاکم) بر کلاهبرداری و دستکاری در بازار نظارت می‌کند. ممکن است فعالیت‌های دیگر در حوزه‌ی رمزارزها تابعی از قوانین رازداری بانکی، قوانین حفاظت از مشتریان فدرال و ایالتی، قوانین صدور مجوز انتقال پول ایالتی و قوانین ایالتی در زمینه‌ی تراکنش‌های ارزهای مجازی(همانند قانون فعالیت تجاری ارزهای مجازی نیویورک) در نظر گرفته شود. The Chamber of Digital Commerce

نظر شما در رابطه با ادعاهای مطرح شده در سند اتاق تجارت دیجیتالی ایالات متحده‌ی آمریکا چیست؟ آیا تعدد سازمان‌های قانون‌گذاری را می‌توان به عنوان یکی از موانع گسترش رمزارزها ارزیابی کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا