اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

درآمد یک میلیون دلاری سه بازی بلاک‌چینی تنها در یک هفته!

بازیکنان تنها طی یک هفته چیزی حدود ۱ میلیون دلار زمین و املاک مجازی در بازی‌های بلاک‌چینی خریدند

نکات برگزیده مطلب
  • فناوری بلاک‌چین روز به روز در حال گسترش و فراگیر شدن است و اکنون به نقطه‌ای رسیده که حتی در ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیز از آن استفاده می‌شود. طبق یکی از پست‌های منتشر شده در پلت‌فرم مدیوم گیمرها تنها طی یک هفته‌ی گذشته بیش از یک میلیون دلار پول صرف خرید فضای مجازی در سه بازی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین کرده‌اند.

درآمد میلیونی بازی‌های بلاک‌چینی

طبق پست تازه‌ای که توسط رابرت هوگندورن(Robert Hoogendoorn) یکی از طرفداران فناوری بلاک‌چین در پلت‌فرم مدیوم(Medium) منتشر شده است،‌ گیمرها تنها طی یک هفته‌ی گذشته بیش از یک میلیون دلار پول صرف خرید فضای مجازی در سه بازی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین کرده‌اند.

game بازی

این سه بازی عبارتند از بازی دیسنترالند(Decentraland)، کریپتو ووکسلز(Cryptovoxels) و سندباکس(Sandbox). بازی دیسنترالند که از نظر حجم مبادله بیشترین سهم را دارد، پیش از آغاز رسمی فصل اول بازی در ۲۰ام فوریه، توانسته چیزی حدود ۶۰۰ هزار دلار سودآوری به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد که بازیکنان پیش از آغاز کار این بازی برای خرید املاک مجازی موجود در این دنیای رنگارنگ هجوم آورده‌اند.

بازیکنان در دنیای دیسنترالند می‌توانند علاوه بر خرید لباس و سایر لوازم مجازی، با استفاده از دامنه‌های سرویس نام اتریوم(Ethereum Name Service Domains) برای خودشان یک نام مجازی خریداری کرده و آن را به ثبت برسانند.

در مقالات پیشین تیم کوینیت به بازی سندباکس و تعدادی دیگر از بازی‌های مورد انتظار مبتنی بر فناوری بلاک‌چین پرداخته شده است.

بازی سندباکس نیز توانسته طی روزهای گذشته بیش از ۷ درصد زمین‌های مجازی خود را به فروش رسانده و با ثبت ۶ هزار تراکنش، چیزی حدود ۱۶۸ هزار دلار درآمد کسب کند. کاربران بازی کریپتو ووکسل نیز برای خرید لوازم و اقلام دیجیتالی موجود در بازی تا به این لحظه حدود ۲۰۴ هزار دلار هزینه کرده‌اند.

مزیت خرید آیتم‌های درون این بازی‌ها چیست؟

براساس گفته‌های آقای هوگندورن، خرید املاک و زمین‌های دیجیتال در این بازی‌ها می‌تواند مزایای متنوعی برای بازیکنان به همراه داشته باشد:

مالکیت املاک و زمین‌های مجازی موجود در این بازی‌ها به خود بازیکنان تعلق دارد. آن‌ها آزاد هستند که در این زمین‌ها هرآنچه تمایل دارند بسازند، و به هرنوعی که می‌خواهند در آن به کسب درآمد بپردازند. بنابراین این بازار دیجیتال آزاد هم باعث سرگرمی و هم باعث جذب افرادی خواهد شد که به دنبال فرصت‌های تجاری هستند. Robert Hoogendoorn

رابرت هوگندورن در ادامه توضیح داد از آنجا که مالکیت مجازی به شدت نقش مصرف‌کننده‌ی را تغییر داده و از حالت سنتی آن خارج نموده، ظهور و گسترش بازی‌های مبتنی بر رمزارزها «معنا و مفهوم تازه‌ای» برای تولیدکنندگان محتوا فراهم آورده است.

نظر شما در رابطه با درآمد هنگفت بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و دیدگاه کاربران نسبت به مالکیت املاک و مستغلات عرضه شده در این بازی‌ها چیست؟ آیا بازی‌های بلاک‌چینی باعث آغاز موج بعدی پذیرش بلاک‌چین خواهند بود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا